عصر آذربایجان

گزارش خبر

تجلي وحدت و همدلي مردم در حمايت از مردم مظلوم فلسطين

عصر آذربايجان گزارش مي دهد//

1403/01/19

گروه گزارش: مردم انقلابي و روزه دار روز جمعه با حضور باشکوه راهپيمايي روز قدس يک صدا فرياد مرگ بر اسراييل سر داده و حمايت خود از مردم مظلوم غزه و فلسطين را اعلام کردند.در حالي همه دل‌ها براي مسجد الاقصي مي‌تپد که همزمان با اين اقدامات تجاوزگرانه و جنايات جديد رژيم صهيونيستي با روز جهاني قدس فرصتي فراهم شد تا شعله‌هاي اين انتفاضه جهاني عليه اشغالگران برافروخته شود و همه با هم انتفاضه دل‌هايمان را به صحنه‌هاي حضور و اعلام انزجار و خشم عليه رژيم صهيونيستي تبديل شود.

گروه گزارش: مردم انقلابي و روزه دار روز جمعه با حضور باشکوه راهپيمايي روز قدس يک صدا فرياد مرگ بر اسراييل سر داده و حمايت خود از مردم مظلوم غزه و فلسطين را اعلام کردند.در حالي همه دل‌ها براي مسجد الاقصي مي‌تپد که همزمان با اين اقدامات تجاوزگرانه و جنايات جديد رژيم صهيونيستي با روز جهاني قدس فرصتي فراهم شد تا شعله‌هاي اين انتفاضه جهاني عليه اشغالگران برافروخته شود و همه با هم انتفاضه دل‌هايمان را به صحنه‌هاي حضور و اعلام انزجار و خشم عليه رژيم صهيونيستي تبديل شود.
به گزارش عصر آذربايجان،آري روز قدس است روزي براي اعلام انزجار نسبت به جنايت‌هاي ددمنشانه رژيم غاصبي که بيش از نيم قرن در سرزمين‌هاي فلسطين جولان مي‌دهد و در برابر اين ظلم و ستم‌ها بر دهان غرب و غرب نشينان مهر سکوت نقش بسته است.
طنين انداز شدن شعار مرگ بر اسرائيل درآذربايجان غربي
مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس با شعار محوري »طوفان الاحرار«همزمان با سراسر کشور در آذربايجان غربي و شهرستان اروميه برگزار شد.
 مردم روزه‌دار آذربايجان غربي به همراه مسئولان و مقامات استاني و لشکري از ساعت 10:30 صبح روز؛ جمعه 17 فروردين 1403 مصادف با 25 رمضان  1445 از مسيرهاي تعيين شده، با حضور در راهپيمايي سراسري روز جهاني قدس را گرامي داشته‌اند.
عليرغم اينکه مراسم به طور رسمي از ساعت 10:30 صبح آغاز مي‌شد، اما مردم اروميه از دقايق اوليه صبح در خيابان‌هاي منتهي به ميدان ولايت فقيه که محل برگزاري مراسم است، حضور داشتند.
جوانان و نوجوانان بسياري دوشادوش پدران و پدربزرگان خويش با در دست داشتن پرچم و تصاويري از قدس شريف، عکس سردار دلها، عروسک‌هايي از چهره مقامات اسرائيل و دست نوشته هايي با مضامين»غزه مظلوم مقتدر«،»فلسطين آزاد خواهد شد« در اين مراسم شرکت کردند.
 مردم روزه دار با صدايي رسا فرياد مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آمريکا، جنايات اسرائيل، جنايت آمريکاست، مرگ بر ضد ولايت فقيه، آذربايجان اوياخدي، انقلابا داياخدي،  اي رهبر آزاده آماده ايم آماده را سر دادند و انزجار خود را از رژيم کودک کش صهيونيستي نشان دادند.
در طول مسير راهپيمايي غرفه هايي براي اجراي برنامه هاي فرهنگي نيز برپا بود، همچنين سرودهايي انقلابي توسط گروههاي مختلف اجرا شد.
مردم آذربايجان‌شرقي در کنار مردم فلسطين
مردم ولايتمدار آذربايجان‌شرقي همزمان با سراسر کشور با حضور در راهپيمايي روز قدس، جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين را محکوم کرده و اعلام کردند که مثل هميشه کنار مردم فلسطين هستند.
راهپيمايي روز قدس امسال نيز با حضور خيل کثيري از مردم شهرها و روستاهاي مختلف استان از جمله تبريز برگزار شد و مردم اين ديار تعصب و غيرت، با سر دادن شعارهاي »مرگ بر اسرائيل«، »مرگ بر آمريکا«، »مرگ بر صهيونيسم«، »فلسطين فلسطين حمايتت مي‌کنيم«، »اين همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده« خواستار نابودي رژيم صهيونيستي شدند.
در مسيرهاي منتهي به محل تجمع، غرفه‌هاي مختلفي برپا شده و برنامه‌هاي جذاب جنبي از جمله اجراي گروه‌هاي ورزشي کونگ‌فو، طناب زني، ووشو و کاراته، غرفه نقاشي کودکان، گروه‌هاي سرود و پرده خواني اجرا شد که مورد استقبال روزه داران مومن قرار گرفت.غرفه‌هاي ميز خدمت برخي ادارات نيز برپا شده و آماده پاسخگويي به سوالات و مشکلات مردم بودند.
امروز مردم به عشق رهبر و لبيک گويي به ولايت فقيه و حمايت از مردم مظلوم فلسطين به ميدان آمدند.در پايان راهپيمايي نيز مردم خواستار انتقام نيروهاي مسلح از رژيم صهيونيستي بابت حمله اخير اين رژيم به کنسولگري و شهادت هموطنانمان شدند.
کفن پوش شدن زنان اردبيل تا پخش سرودهاي حماسي در حمايت از مردم غزه
راهپيمايي روز جهاني قدس امسال در اردبيل متفاوت از سال هاي گذشته در اردبيل برگزار و شاهد کفن پوش شدن زنان با شعار »ما ملت امام حسينيم« بوديم و در مسير راهپيمايي سرودهاي حماسي بوديم.
راهپيمايي روز جهاني قدس در ديار سبلان با شور و حرارتي خاص برگزار و مومنان روزه دار حمايت قاطع و همه جانبه خود را از مظلومان سرزمين اشغالي فلسطين به نمايش گذاشته و از استکبار جهاني، آمريکا و رژيم صهيونيستي اعلام بيزاري کردند.
راهپيمايي روز جهاني قدس در اردبيل با پويش همحواني سرود افتخار در ميدان شريعتي و اجراي شايسته نوجوانان در حمايت از مظلومان جهان آغاز شد تا اين حرکت جوش و خروش مردم اين سرزمين را زمينه ساز شده و در يک ساعت طي مسير اوج انزجار خود را از کشتار بيرحمانه مردم مظلوم فلسطين در 6 ماه اخير به نمايش بگذارند.
در راهپيمايي امسال با توجه به تقارن اين راهپيمايي با شهادت جمعي از فرماندهان و سرداران نظامي ايران در سوريه تمثال اين شهدا با شعار»طوفان الاحرار« به نمايش درآمده بود و شرکت کنندگان در اين راهپيمايي تمثال اين شهداي وارسته جبهه مقاومت را در دست داشته و حمايت خود را از جبهه مقاومت و حماس به نمايش گذاشتند.
در راهپيمايي امسال تنوع برنامه ها به حدي بود که در چند نقطه مسير راهپيمايي از ميدان شريعتي تا ميدان مصلي سرودهاي حماسي به همت کودکان و نوجوانان با لباس هاي منقوش به نقوش به فلسطين و پرچم آنها قرادت شد و پخش اين سرودها حال و هوايي متفاوت به راهپيمايي امسال بخشيده بود.
زنان کفن پوشي نيز در حالي که به صورت نمادين کودکان مظلوم فلسطين را در آغوش گرفته بودند در مسير راهپيمايي حاضر شدند که بر روي کفن آنها نوشته شده بود ما ملت امام حسين (ع) هستيم.
در مسير راهپيمايي به همت صداو سيما راديو مقاومت در حال پخش برنامه هاي متنوع بود و همکاران صداوسيما لحظه به لحظه گزارش خود را از اين راهپيمايي و حضور باشکوه مردم ارائه مي کردند.راهپيمايي روز يوم الله قدس به مصلي و صدور قطعنامه و سخنراني نماينده مردم اردبيل در مجلس ختم شد و راهپيمايي کنندگان با حرکت به سمت ميعادگاه هاي نمازجمعه در اين امر عبادي – سياسي شرکت کردند.
زنجاني‌ها حماسه‌اي ديگر آفريدند
هم‌زمان با سراسر کشور مردم روزه‌دار و هميشه در صحنه استان زنجان با حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس حماسه ديگري آفريدند. مردم هميشه در صحنه استان زنجان از همان ساعت اوليه آغاز راهپيمايي روز قدس، با حضور يک پارچه خود بار ديگر با آرمان‌هاي امام راحل (ره) بيعت کرده و با رهبر معظم انقلاب ميثاق مجدد بستند.اقشار مختلف مردم با حضور در مسيرهاي راهپيمايي شعار مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسراييل و از طوفان‌الاقصي تا طوفان‌الاحرار را فرياد زدند.
نهادها و ارگان‌هاي استان نيز از چند روز گذشته با انتشار بيانيه‌هايي جداگانه همبستگي ملت ايران با ملت مظلوم مسلمان فلسطين و غزه را اعلام کرده و مردم را به حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس فراخواندند. آخرين جمعه ماه مبارک رمضان بار ديگر استان زنجان شاهد لحظه به لحظه وقوع حماسه‌اي بود که هر سال با حضور گسترده روزه‌داران رقم مي خورد.
امسال پرچم فلسطين دوشادوش پرچم جمهوري اسلامي ايران پيش‌قراول راهپيمايان بود.مردم جاي جاي استان زنجان از هر قشر و گروهي دوشادوش هم ايستادند و پرشورتر از هر سال، فرياد زدند مرگ بر اسرائيل.
زن و مرد همه، هم‌صدا بودند و با سختي روزه‌داري و در صحنه حضور پيدا کرده تا بار ديگر به جهانيان نشان دهند که قدس تنها نيست، فلسطين پاره‌اي از جان و تن اسلام است و تا وقتي که اسلام هست و مسلمان هست، فلسطين و فلسطيني تنها نخواهد بود.
مرگ بر اسرائيل براي ملت هميشه در صحنه جمهوري اسلامي، فقط يک شعار نيست، يک باور است، حقيقتي است که با فرمان معمار کبير انقلاب اسلامي با جان و روح آنان در آميخته است و به يک عقيده غيرقابل انکار تبديل شده است.مردم ولايت‌مدار زنجان همانند مردم ساير نقاط کشور با حضور پرشور خود در ميدان، جنايات رژيم غاصب اسرائيل را محکوم کردند.
حشمت‌اله قنبري‌همداني سخنران راهپيمايي مردم شهر زنجان بود. در اين روز راهپيمايان از ساعت 10 صبح از مسير ميدان قائم به سوي مصلي نماز جمعه حرکت خود را آغاز کردند. همچنين در شهر ابهر مسير راهپيمايي از چهارراه امام حسين (ع) به سمت مصلي نماز جمعه بود.
در شهر قيدار نبي (ع)، از ميدان شهدا تا مصلي نماز جمعه، از ساعت 11 صبح برگزار شد و در شهر خرمدره نيز از ميدان حضرت امام حسين (ع) به سمت چهارراه قائم (مصلي نمازجمعه)، از ساعت 10:30 صبح بود.
در شهر آب‌بر براساس برنامه‌ريزي‌هاي به‌عمل آمده راهپيمايان از ميدان امام علي (ع) به طرف مصلي نماز جمعه حرکت کردند. در شهر ماهنشان نيز از ساعت 10 صبح، از مسجد وليعصر (عج) تا مصلي حضرت امام خميني (ره) اعلام شده بود که مردم با حضور خود به نداي مظلوميت مردم فلسطين لبيک گفتند.
در شهر زرين‌آباد نيز از ساعت 11 صبح از مقابل سپاه ناحيه ايجرود تا مصلي نماز جمعه برگزار شد. همچنين در شهر سلطانيه از ساعت 11 صبح، از مقابل مسجد فاطمه‌الزهراء به سمت مصلي نماز جمعه راهپيمايي برگزار شد.
راهپيمايي در شهر زنجان با حضور مردم روزه‌دار از ميدان قائم به سمت مصلي نماز جمعه انجام شد.
مردم آگاه و بصير امسال همانند سال‌هاي گذشته در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان و در لبيک به نداي تاريخي امام راحل و با تأسي به منويات مقام معظم رهبري بار ديگر به صحنه آمده و با محکوميت جنايات وحشيانه اسرائيلي‌ها، فرياد رساي حمايت از قدس شريف و مردم مظلوم فلسطين را سر دادند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها