عصر آذربایجان

گزارش خبر

مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي در دفتر عصرآذربايجان تاکيد کرد

لزوم سرعت بخشي به جذب كامل سهم استان از اسناد خزانه توسط دستگاه های اجرایی

1396/10/11

گروه گزارش: مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي بر لزوم سرعت بخشي به جذب كامل سهم استان از اسناد خزانه اسلامي توسط دستگاههاي اجرايي تاكيد كرد و گفت: بايد تمام تلاش‌ها در استان انجام گيرد تا بتوانيم به سرعت اسناد خزانه را جذب کنيم.

به گزارش عصرآذربايجان، داوود غفارپور در بازديد از دفتر نشريه عصرآذربايجان، با بيان اينكه امسال سال انقباض مالي است، اظهار داشت: اهدافي که دولت در راستاي تامين منابع مالي بودجه در برش ستادي و استاني در نظرداشت تامين کند، محقق نشده است.
مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان_غربي خاطرنشان كرد: سال 95 اولين استان بوده كه 100 درصد اعتبارات تملك دارايي استاني در قالب اسناد خزانه بالغ بر 75 ميليارد و 600 ميليون تومان به صورت 100 درصد جذب صورت گرفت.
*تعريف 527 ميليارد تومان اسناد خزانه براي آذربايجان غربي/ ضرورت سرعت بخشي به جذب كامل سهم استان از اسناد خزانه
وي سهم استان آذربايجان غربي از تخصيص موضوع اسناد خزانه اسلامي را معادل 527 ميليارد تومان اعلام كرد و ادامه داد: اين رقم بالغ بر 8 برابر اعتبارات اسناد خزانه سال 95 تعهد ايجاد شده و امسال علي رغم تعامل و همكاري دستگاه هاي اجرايي اسناد خزانه به نحو مدنظر جذب نشده است.
غفارپور خواستار شد: انتظار بر اين است قشر طلبكاران دستگاه هاي اجرايي، پيمانكاران و نيز دستگاه هاي اجرايي به عنوان بدهكاران بخش خصوصي و بخش هاي عمومي غير دولتي مثل شهرداري ها و نيز شركت هاي دولتي و بانك هاي عامل و عمدتا دستگاه هاي اجرايي به عنوان دستگاه هاي عضو ماده 5 قانون خدمات كشوري مشاركت بيشتري داشته باشند تا سهميه ابلاغي به استان آذربايجان غربي به صورت كامل محقق شود.
وي افزود: سال مالي رو به اتمام است و بايد دستگاه‌هاي اجرايي در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهند ولي با توجه به اينکه اين اعتبار جزو اعتبارات تملکي است، قابل انتقال به سال بعد بوده و حداقل تا شهريور ماه سال آينده فرصت داريم اين اعتبارات را جذب کنيم.
اين مسوول با اشاره به اقدامات در حوزه سرمايه گذاري خارجي، ابراز داشت: قانون تشويق و حمايت سرمايه گذاري خارجي و در راستاي آيين نامه اجرايي تشكيل مراكز خدمات سرمايه گذاري استان مكلف نموده هر گونه خدمات يا مجوزهايي كه مورد نياز متقاضيان خارجي بوده ارائه خدمت صورت گيرد.
غفارپور ادامه داد: در اين حوزه اگر سرمايه_گذار خارجي يا شريك سرمايه گذاري خارجي به سازمان به عنوان دبيرخانه مركز خدمات سرمايه_گذاري استان مراجعه كند به محض اعلام آمادگي و تكميل فرم درخواست سرمايه گذاري خارجي موظف بوده در عرض كمتر از 45 روز مجوز اخذ و كليه خدمات و مجوزهاي لازم را از دستگاه هاي اجرايي ذيربط تسهيل و تسريع نمايد. وي از تهيه پک سرمايه‌گذاري خارجي در استان خبر داد و اعلام كرد: اين بسته به معرفي ظرفيت‌هاي استان در زمينه سرمايه‌گذاري مي‌پردازد به طوري‌که توانمندي اقتصادي استان در قالب برش شهرستاني تهيه شده که اين برش‌ها در قالب 560 لايه اطلاعاتي است. مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي متذكر شد: كليه اموال منقول و غيرمنقول دستگاه هاي اجرايي از جمله اسناد مالکيت در دبيرخانه کارگروه مستند سازي در اين اداره به ثبت رسيده به طوري‌که دستگاه‌هاي اجرايي بايد كليه اموال منقول ثبتي و غير ثبتي را در سامانه اموال غيرمنقول به ثبت برسانند.
وي با بيان اينكه در سال 95 آذربايجان غربي دومين استان در ثبت اموال دستگاه هاي اجرايي در سامانه اموال غيرمنقول بوده، ادامه داد: كل اطلاعات اموال غيرمنقول دستگاه هاي اجرايي ثبت شده و بخشي از اموال غيرمنقول انفال كه در اختيار اداره كل منابع طبيعي بوده به صورت 100 درصد ثبت نشده است. 
* سهميه بالغ بر 526 ميليون دلاري آذربايجان غربي در جذب سرمايه گذاري خارجي
غفارپور با بيان اينكه بخش عمده ايي از پروژه_هاي اولويت دار اقتصاد مقاومتي مرتبط با وزارت اقتصاد و دارايي بوده، تصريح كرد: بالغ بر هفت پروژه اولويت دار كه برش استاني اين پروژه_ها در استان ابلاغ شده و برخي اجرايي شده از جمله محدود سازي حساب هاي دولتي  ارتقاي هشت رتبه ايي بهبود فضاي كسب و كار  جذب 15 ميليارد دلاري سرمايه گذاري خارجي كه آذربايجان غربي سهمي بالغ بر 526 ميليون دلار براي سال جاري دارد.
وي بر ضرورت همكاري دستگاه هاي اجرايي ذيربط در تحقق سهميه تعيين شده براي استان در حوزه سرمايه گذاري خارجي تاكيد كرد و افزود: بخش خصوصي و اتاق بازرگاني به عنوان تنها نهاد رسمي بخش خصوصي و دستگاه هايي كه به نحوي در حوزه سرمايه گذاري مشاركت دارند از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد كشاورزي و شركت هاي خدمات رسان همكاري بيشتري داشته باشد تا سهميه ايي كه براي استان تعيين شده در سال اول شروع برنامه ششم محقق شود.
*تحقق 85 درصدي كل درآمدهاي مصوب استان/ لحاظ وضعيت معيشتي مردم استان در درآمدهاي عمومي و مالياتي
غفارپور با اعلام اينكه سال 96 نسبت به سال 95 افزايش درآمدهاي استان تنها 7.5 درصد افزايش داشته كه 6 درصد آن مربوط به حوزه ماليات بوده، متذكر شد: در حالي كه درآمدهاي استان سال 95 نسبت به سال 94 حدود 29 درصد افزايش داشت كه اين موضوع حاكي از آن است كه وضعيت معيشتي مردم استان در درآمدهاي عمومي و مالياتي لحاظ شده است.
اين مسوول ادامه داد: كل درآمدهاي مصوب استان يك هزار و شش ميليارد تومان بود كه تا كنون از كل درآمدهاي استان در هشت ماهه بالغ بر 85 درصد محقق شده و اميد است در سه ماهه باقيمانده سال با رعايت و لحاظ وضعيت توليد  خدمات و تجارت درآمد تعيين شده محقق شود. مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان_غربي با بيان اينكه سياست اداره كل مالياتي مدارا با بخش توليد در سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال بوده، اذعان كرد: در اين حوزه درآمدهاي مالياتي حدود 90 درصد سرجمع درآمدهاي بوده و تلاش بر اين است نهايت ملاحظه و مساعدت در قالب تقسيط بدهي هاي معوق بخش توليد توسط همكاران مالياتي لحاظ شود. 

منبع :  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي در دفتر عصرآذربايجان تاکيد کرد

لزوم سرعت بخشي به جذب كامل سهم استان از اسناد خزانه توسط دستگاه های اجرایی
خروج

گروه گزارش: مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي بر لزوم سرعت بخشي به جذب كامل سهم استان از اسناد خزانه اسلامي توسط دستگاههاي اجرايي تاكيد كرد و گفت: بايد تمام تلاش‌ها در استان انجام گيرد تا بتوانيم به سرعت اسناد خزانه را جذب کنيم.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها