عصر آذربایجان

گزارش خبر

نير

نير

1394/10/27

گروه سيري در استان ها:نير يكي از شهرستان هاي استان اردبيل است كه در باختر اين استان واقع شده است.

گروه سيري در استان ها:نير يكي از شهرستان هاي استان اردبيل است كه در باختر اين استان واقع شده است. صنايع دستي اين شهرستان را فرش بافي، گليم بافي و جاجيم بافي تشكيل مي دهند. تنوع محصولات اين شهرستان سبب تنوع صادرات منطقه شده است. سنگ مرمر، ‌گندم، جو، علوفه، چغندر قند، دام و فرآورده هاي دامي، مرغ، فرش، گليم و عسل ‌ازمهم ترين صادرات منطقه به شمار مي آيند. در سرشماري سال 1375 جمعيت شهر نيار 5091 نفر بود. مردم اين شهرستان به زبان آذري صحبت مي كنند و عموما مسلمان و شيعه مذهب است.
*مکان هاي ديدني و تاريخي
تپه باستاني بونيوغون يکي از مکان هاي ديدني و زيباي شهرستان نير است.
*صنايع و معادن
در شهرستان نير هنرهاي زيبا و اصيلي از پنجه هاي هنرمند زنان و دختران منطقه به وجود مي آيد که علاوه بر ارزش هنري، از لحاظ اقتصادي نيز داراي اهميت فراواني است. از ميان اين هنرهاي زيبا و اصيل مي توان به قالي بافي، گليم بافي، جاجيم بافي، شال بافي و بافتن دوزي اشاره نمود. بافته هاي داري منطقه بيش تر در کارگاه هاي خانگي توليد مي شوند که نشان دهنده قدمت و اصالت اين هنرها مي باشند. ديدن اين کارگاه ها و هنرمندان اين صنايع مطالب گفته شده را تاييد مي_کند.
*کشاورزي و دام داري
شهرستان نيار منطقه اي كشاورزي است و انواع محصولات از قبيل گندم، جو، گياهان علوفه اي، چغندر قند و سيب از جمله محصولات اين منطقه است. اين شهرستان به لحاظ كوهستاني بودن و داشتن مراتع خوب داراي اهميت دام داري است.
*مشخصات جغرافيايي
شهرستان نيار از غرب با سراب از شمال شرق با ارديبل و از جنوب با استان آذربايجان شرقي هم جوار است. شهر نيار مركز شهرستان نيار، در 35 كيلومتري جنوب غربي اردبيل و در مسير راه اصلي اردبيل- سراب قرار گرفته است. نيار در مسير راه اصلي اردبيل – سراب واقع شده است و از اين طريق به طول 35 كيلومتر به سوي شمال شرقي تا اردبيل و به طول 45 كيلومتر به سوي جنوب غربي تا سراب فاصله دارد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

نير

نير
خروج

گروه سيري در استان ها:نير مرکز شهرستان نير و يکي از شهرهاي استان اردبيل ايران است.

نير

نير
خروج

گروه سيري در استان ها:نير يكي از شهرستان هاي استان اردبيل است كه در باختر اين استان واقع شده است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها