عصر آذربایجان

گزارش خبر

نير

نير

1394/10/06

گروه سيري در استان ها:نير مرکز شهرستان نير و يکي از شهرهاي استان اردبيل ايران است.

گروه سيري در استان ها:نير مرکز شهرستان نير و يکي از شهرهاي استان اردبيل ايران است.
 اين شهر در 31 کيلومتري شهر اردبيل و 20 کيلومتري شهر سرعين و 90کيلومتري شهر ميانه واقع شده‌است که وجود بزرگراه براي ارتباط نير با اردبيل باعث اهميت اين شهر شده‌است.
*جاذبه‌هاي گردشگري
اين شهر داراي چشمه‌هاي آب متعدد مي‌باشد که معروفترين آن تفرجگاه بولاغلار مي‌باشد.
اين چشمه داراي آبي گواراست که در بخشي از آن پرورش ماهي هم انجام مي‌شود.
 از جمله جاذبه‌هاي ديگر شهر نير وجود آبگرم‌هاي متعدد با خاصيت درماني مي‌باشد که معروفترين آنها سقزچي، گل، قينرچه و بورجلو مي‌باشند که درجه حرارت بعضي از آنها تا 56 درجه سانتيگراد نيز ثبت شده‌است و جهت درمان امراض پوستي مفيد تشخيص داده شده‌است. وجود منطقه زيباي بولاغلار در اين شهر، آب و هواي خنک و طبيعت سبز و دلچسب فصول بهار و تابستان حاکي از پتانسيل مطلوب شهرستان براي گردشگري و توريسم است.
* مکانهاي باستاني نير
•کاروانسراي شاه عباسي (اردبيل) در گردنه سائين نير،سنگ نوشته‌هاي اورارتويي،آتشکده‌هاي باستاني،•تپه‌ها و قبور باستاني،•غارهاي باستان قيرمزي کورپو (پل قرمز)
گورستان باستاني و غارهاي مسکوني باستاني در روستاي ابوذر،استخر عباسلو،قلعه بويني يوغون در روستاي کورعباسلو نير،غار و پناهگاه نظامي روستاي گلستان در 8کيلومتري نير به سمت اردبيل
*نير به روايت تاريخ
دوران ماقبل تاريخي نير از روي آثار بجا مانده در منطقه و دوران تاريخي منطقه (دهکده، معابد و دژهاي صخره‌اي که در دل زمين کنده شده‌اند) قابل مطالعه‌است.
به طور کلي کثرت معماريهاي صخره‌اي در منطقه که يادمانهاي ماندگار و پايداري از زمان کهنند اولين وسيله شناخت پيشينه تاريخي نير مي‌باشند و دوم متون تاريخي اعم از سالنامه‌هاي آشور و اوراتور و متون هخامنشي است که نشانگر تحولات تاريخي در آن روزگار پرتلاطم هزار ساله‌است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

نير

نير
خروج

گروه سيري در استان ها:نير مرکز شهرستان نير و يکي از شهرهاي استان اردبيل ايران است.

نير

نير
خروج

گروه سيري در استان ها:نير يكي از شهرستان هاي استان اردبيل است كه در باختر اين استان واقع شده است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها