عصر آذربایجان

گزارش خبر

سپاه پاسداران يک مجموعه صرفاً نظامي نيست

سپاه پاسداران يک مجموعه صرفاً نظامي نيست

1397/04/16

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در استان اردبيل گفت: سپاه پاسداران يک مجموعه صرفاً نظامي نيست بلکه طبق قانون اساسي با هدف حفظ و صيانت و دفاع از انقلاب اسلامي و ارزش‌هاي انقلاب تأسيس شده است.

آيت‌الله سيدحسن عاملي در خطبه‌هاي هفته گذشته نمازجمعه اردبيل از نيروي انتظامي استان به خاطر کشف 70 کيلوگرم مواد مخدر تشکر کرد و اظهار داشت: از دستگاه قضايي مي‌خواهيم با سوداگران مرگ، بي رحمانه و با سرعت و قاطعيت برخورد کند. وي افزود: سپاه پاسداران يک مجموعه صرفا نظامي نيست بلکه طبق قانون اساسي با هدف حفظ و صيانت و دفاع از انقلاب اسلامي و ارزشهاي انقلاب تأسيس شده که به همين دليل طبق قانون اساسي هر کجا بحراني نظام اسلامي را تهديد کند سپاه طبق وظيفه ذاتي موظف است آنجا حاضر و معضل را حل کند. عاملي بيان کرد: راه اندازي قرارگاه عظيم سازندگي خاتم توسط سپاه بعد از جنگ تحميلي که يک قرارگاه علمي، عمراني و صنعتي است با اين هدف تشکيل شده و تا حال خدمات سرنوشت ساز براي کشور انجام داده و بحران هاي بزرگي را حل کرده است. 
امام جمعه اردبيل افزود: اخيرا دو مورد از اقدامات بسيار حياتي اين قرارگاه را شاهد بوديم؛ نخست اقدام تحسين برانگيز اين قرارگاه در خصوص بحران آب شرب خرمشهر و آبادان بود بحراني که مستمسک بزرگي براي معاندين و لشگر رسانه‌اي غرب شده بود اين قرارگاه کار 6 ماهه را در عرض دوهفته تمام و آب منطقه را تامين کرد. 
وي افزود: دوم افتتاح فاز دوم پالايشگاه عظيم ستاره خليج فارس بود؛ اين پالايشگاه در خاورميانه نظير ندارد و توسط قرارگاه با دانش فني بومي ساخته شده و شرکت‌هاي بزرگ مثل توتال را به حيرت واداشته و ظرفيت اين پالايشگاه 360 هزار بشکه در روز است که روزانه 36 ميليون ليتر بنزين، 14 ميليون ليتر گازوئيل، 4 ميليون ليتر گاز مايع، 3 ميليون ليتر سوخت جت و 130 تن گوگرد با ظرفيت ذخيره سازي 11 ميليون بشکه فرآورده نفتي دارد. وي گفت: فقط با اجراي فاز يک اين پالايشگاه تا حال از خروج 5 ميليارد و 400 ميليون دلار از کشور ممانعت شده است. بعد از اجراي فاز 3، کشور ما قادر خواهد بود روزانه 25 ميليون ليتر بنزين صادر کند. خطيب جمعه اردبيل افزود: اين پالايشگاه از بخش معظمي از خام فروشي جلوگيري کرد؛ اگر اين پالايشگاه نبود، قطعا کشور ما در تامين 80 ميليون ليتر بنزين مصرف روزانه به بحران مي‌رسيد. عاملي بيان کرد: آنچه در مورد قرارگاه مهم است اينکه اين قرارگاه با ديون سنگين دولت به اين قرارگاه کار مي‌کند در حالي که هيچ پيمانکار خصوصي بدون پول قادر به کار نيست و اين جواب کساني است که مي_گويند قرارگاه دست بخش خصوصي را بسته است و  قرارگاه منتظر مي‌‌ماند وقتي هيچ بخش خصوصي بخاطر اوضاع مالي دولت حاضر به کار نمي‌شود، وارد ميدان شده و با همت جهادي کار را شروع مي‌کند. 
وي اظهار کرد: بدترين دشمن قرارگاه آمريکا و اسرائيل است چون بارها نقشه آن‌ها را بهم زده و کشور را در عرصه‌هاي حساس به خودکفايي رسانده است؛ رسانه‌هاي غربي بدترين تبليغ را عليه سپاه دارند تا ملت را به اصلي‌ترين ولي‌نعمتان خود بدبين کنند بيجا نيست که محکوميت سپاه تا قطعنامه هاي شوراي امنيت رفته است. وي گفت: شناسايي نقطه ضعف دشمن در جنگ عظيم اقتصادي که بر عليه ما راه انداخته بسيار مهم است؛ يک نقطه ضعف بزرگ آنها وابستگي اقتصاد و امنيت و صنعت آن‌ها به نفت است؛ آمريکايي‌ها با صراحت مي‌گويند "آمريکا تحمل هرچه را بکند، دو چيز را تحمل نخواهد کرد و تا حال هم نکرده؛ يکي اخلال در روند عرضه نفت است و دوم امنيت اسرائيل". 
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تسنيم، امام جمعه اردبيل افزود: کشورهاي صنعتي مخصوصا آمريکا به شدت وابسته به نفت هستند و تلاطم در قيمت نفت، به صورت روزانه قيمت بنزين را در اين کشور بالاتر خواهد برد و بر قيمت محصولات صنعتي تاثير مسقيم و عميق و وسيع خواهد گذاشت؛ اين نقطه ضعف بسيار بزرگ براي آمريکاست.ست آمريکا افتاد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

سپاه پاسداران يک مجموعه صرفاً نظامي نيست

سپاه پاسداران يک مجموعه صرفاً نظامي نيست
خروج

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در استان اردبيل گفت: سپاه پاسداران يک مجموعه صرفاً نظامي نيست بلکه طبق قانون اساسي با هدف حفظ و صيانت و دفاع از انقلاب اسلامي و ارزش‌هاي انقلاب تأسيس شده است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها