عصر آذربایجان

گزارش خبر

۷۰درصد تعهدات استانی در راستای ایجاد شغل پایدار محقق شده است

۷۰درصد تعهدات استانی در راستای ایجاد شغل پایدار محقق شده است

1397/09/10

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به تحقق ۷۰ درصدی این نهاد در راستای ایجاد شغل پایدار در استان افزود: هزار و ۴۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در هشت ماهه امسال وارد بازار کار شده‌اند.

جلسه بررسي توسعه اشتغال و خودکفايي استان اردبيل  با حضور معاون هماهنگي  امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار اردبيل در کميته امداد اردبيل برگزار شد.
 
در اين جلسه حسين دشتي، مديرکل کميته امداد استان اردبيل  با اشاره به اينکه هزار و ??? نفر از مددجويان تحت حمايت در هشت ماهه نخست سال‌جاري وارد بازار کار شده‌اند، گفت: کميته امداد استان اردبيل با ارائه مهارت‌هاي لازم شغلي، اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه و نظارت بر حسن اجراي طرح، اشتغال پايداري را براي خانوار تحت حمايت رقم مي‌زند که مي‌توانند با تکيه بر توانايي‌هاي خود توانمند شوند.
 
وي با اعلام اينکه ?? ميليارد و ??? ميليون تومان تسهيلات اشتغال و خودکفايي در هشت ماهه نخست سال‌جاري به مددجويان تحت حمايت پرداخت شده تا بتوانند شغل مورد نظر خود را ايجاد کنند، بيان کرد: قبل از اعطاي تسهيلات، مددجويان اردبيلي با استعدادسنجي و ارائه مشاوره‌هاي شغلي به خودباوري لازم مي‌رسند که مي‌توانند با شايستگي در اجراي طرح‌هاي اشتغال موفق عمل کرده و حتي به کارآفرين نمونه تبديل شوند.
 
دشتي به همکاري مضاعف بانک‌هاي عامل در پرداخت تسهيلات اشتغال‌زايي به مددجويان تحت حمايت کميته امداد استان اردبيل اشاره کرد و افزود: بيش از ?? ميليارد تومان تسهيلات قرض‌الحسنه در هشت ماهه نخست سال‌جاري از طريق بانک‌هاي عامل به مددجويان اردبيلي اعطا شده که اين امر مسير توانمندسازي آنها را هموارتر کرده است.
 
مديرکل کميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينکه بيش از هزار مددجوي تحت حمايت با دريافت تسهيلات اشتغال‌زايي از بانک‌هاي عامل وارد چرخه توليد شده‌اند، گفت: همکاري مضاعف دستگاه‌هاي اجرايي و بانک‌هاي عامل موجب مي‌شود تا علاوه بر توانمندسازي اقشار آسيب‌پذير، شاهد رونق اقتصادي منطقه نيز باشيم.
وي با بيان اينکه برنامه کميته امداد استان اردبيل در سال‌جاري ايجاد دو هزار اشتغال پايدار براي خانوار تحت حمايت است، افزود: با همکاري‌هاي همه جانبه دستگاه‌هاي اجرايي و بانک‌هاي عامل حدود ?? درصد از اين برنامه محقق شده که با تلاش مضاعف مي‌توانيم تا پايان سال‌جاري براي ساير مددجويان اردبيلي نيز شغل مناسب ايجاد کنيم.
 
دشتي با اشاره به تخصيص اعتبار ?? ميليارد توماني تسهيلات اشغال پايدار روستايي به کميته امداد استان اردبيل، بيان کرد: هدف‌گذاري‌هاي مناسبي در اين امر صورت گرفته که تا کنون هزار و ??? مددجوي تحت حمايت و ساير افراد واجد شرايط در سامانه کار ثبت نام کرده‌اند که با بهره‌گيري از تسهيلات اشتغال پايدار روستايي مي‌توانند وارد بازار کار شوند.
 
مديرکل کميته امداد استان اردبيل با بيان اينکه هزار و ??? پرونده مددجويي براي دريافت تسهيلات اشتغال‌زايي در بانک‌هاي عامل تشکيل شده که تا کنون مددجويان نتوانسته‌اند وام مورد نظر خود را دريافت کنند، گفت: عمده مشکل مددجويان تحت حمايت در اخذ تسهيلات اشتغال‌زايي نبود ضامن است که اميدواريم با تمهيدات و راهکارهاي مناسب اين مسائل نيز حل شود.
 
وي با اشاره به اينکه ??? طرح اشتغال در سطح شهرها و روستاهاي غيرمحروم استان اردبيل ايجاد شده است، اعلام کرد: ??? طرح اشتغال در مناطق محروم با ضريب محروميت شش درصد، ??? طرح اشتغال در مناطق محروم با ضريب محروميت هفت درصد و ?? طرح اشتغال در مناطق محروم با ضريب محروميت هشت درصد اجرا شده است.
 
دشتي با بيان اينکه رسيدگي به مددجويان و خانوار بي‌بضاعت ساکن در مناطق محروم يکي از برنامه‌هاي اساسي اين نهاد است، گفت: با ايجاد فرصت‌هاي شغلي پايدار در مناطق محروم بر اساس ظرفيت‌هاي آن، به دنبال توسعه اين مناطق هستيم تا گامي مهم براي مهاجرت معکوس روستاييان از شهرها به محل سکونت خود برداشته باشيم.
 
مديرکل کميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينکه مناطق محروم و مرزنشين به دليل دور افتادگي و نبود امکانات کافي موجب مهاجرت اهالي به ويژه جوانان به شهرهاي بزرگ شده است، بيان کر: اغلب جمعيت روستاهاي استان اردبيل را افراد سالخورده تشکيل مي‌دهند که تلاش داريم با همکاري خيران و دستگاه‌هاي اجرايي بتوانيم به توسعه و پيشرفت اين مناطق کمک کنيم.
 
وي با بيان اينکه يکي از مهم‌ترين عوامل اجراي موفق طرح‌هاي اشتغال‌زايي کميته امداد استان اردبيل نظارت‌هاي مستمر کارشناسان و ناظران فني در مراحل قبل، حين و پس از اجراي طرح‌ها است، افزود: بيش از ?? هزار مورد بازديد از طرح‌هاي اشتغال کميته امداد استان اردبيل در هشت ماهه نخست سال‌جاري صورت گرفته‌ که اين امر نقش بسزايي در پايدارسازي طرح‌ها ايفا مي‌کند.
 
دشتي با اشاره به اينکه هزار و ??? مددجو آموزش‌هاي لازم فني و تخصصي را در هشت ماهه نخست سال‌جاري فرا گرفته‌اند، بيان کرد: ارائه‌ آموزش‌هاي فني و تخصصي به خانوار تحت حمايت يکي از مهم‌ترين راهکارهاي کميته امداد استان اردبيل در توانمندسازي و خودکفايي آنها محسوب مي‌شود.
 
وي با بيان اينکه آموزش‌هاي فني و تخصصي تاثير بسزايي در ارتقاي اعتماد به نفس مددجويان و پايدارسازي طرح‌هاي اشتغال به همراه دارد، افزود: پس از شناسايي و استعداديابي مددجويان تحت حمايت، آنها به کارخانه و موسسات کاريابي معرفي مي‌شوند تا در همان رشته‌اي که استعداد و علاقه دارند، فعاليت کنند.
 
در ادامه اين جلسه، بهمن حسين‌زاده، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار اردبيل با اشاره به حمايت کميته امداد استان اردبيل از کارفرماياني که مددجويان تحت حمايت اين نهاد را 
در کارخانه و کارگاه‌هاي شغلي خود به کار گمارند، گفت: از کارفرمايان و صاحبان مشاغل در استان اردبيل خواستاريم تا با بهره‌گيري از بسته‌هاي تشويقي کميته امداد گام‌هاي بلندتري به منظور ايجاد فرصت‌هاي شغلي براي مددجويان بردارند.
 
وي با بيان اينکه پرداخت ?? ماه حق بيمه به کارفرماياني که مددجويان تحت حمايت کميته امداد استان اردبيل را به کار گمارند از جمله شاخصه‌هاي مهم بسته‌هاي تشويقي اين نهاد است، افزود: ظرفيت‌هاي مناسبي توسط کميته امداد براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي در استان اردبيل صورت گرفته که اميدواريم شاهد رونق اقتصادي آن در تمامي سطوح باشيم.
 
حسين‌زاده با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌هاي همکاري با دستگاه‌هاي اجرايي استان اردبيل به منظور ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد، اعلام کرد: با کميته امداد تفاهمنامه همکاري براي ايجاد دو هزار اشتغال پايدار به امضا رسيده که تا کنون اين نهاد توانسته است حدود ?? درصد از تعهدات خود را عملياتي کند.
 
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار اردبيل با بيان اينکه به دنبال تسهيل اعطاي تسهيلات اشتغال به اقشار آسيب‌پذير هستيم، گفت: عملکرد مناسب دستگاه‌هاي اجرايي در ايجاد بسترهاي اشتغال‌زايي موجب افزايش سرمايه‌گذاري در سطح استان اردبيل خواهد شد.
 

منبع : ایسنا

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

بازاري که فرصت‎هاي کاري آن به غيرمهارت‎جويان داده مي‎شود

وقتي گره اشتغال با مهارت آموزي باز نمي‎شود//
خروج

مهارت آموزي و فراگرفتن دوره‎هاي مهارتي چند سالي که کليدحل مشکل بيکاري بيان شده است اما دراين بين عدم وجود بازار کار براي مهارت جويان از جمله مواردي که ثمر بخشي اين دوره ها را کاهش داده است و فرصت هاي شغلي به غير مهارت جويان داده شده است.

وعده‌هاي دولت براي ايجاد اشتغال تحقق نيافت

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در اروميه:
خروج

گروه خبر: نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت يازدهم علي‌رغم عملکرد خوب وعده‌هايش براي ايجاد اشتغال تحقق نيافت.

سرنوشت نامعلوم توليد و اشتغال بعد از گذشت 6 ماه از سال

تحقق شعار سال 96، شايد وقتي ديگر...
خروج

گروه گزارش: متاسفانه با وجود اينکه نيمي از سال مي گذرد، اما هنوز مسئولان و دستگاه هاي ذي ربط اجرايي براي تحقق اقتصاد مقاومتي و حل مشکل توليد و اشتغال کشور کاري از پيش نبرده اند.

تثبيت قيمت بنزين درسال97قوت گرفت//

3منبع درآمدي جايگزين براي اشتغال
خروج

گروه گزارش: رئيس کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به احتمال مخالفت مجلس با افزايش قيمت بنزين، گفت: سه منبع درآمدي جايگزين براي هزينه در بخش اشتغال به جاي افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي وجود دارد.

کم کاري دولت در زمينه اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال

کم کاري دولت در زمينه اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال
خروج

گروه گزارش: رهبر معظم انقلاب در سخنراني که در اولين روز سال 1396 داشتند شعار سال را " اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال" عنوان کردند ؛ بر همين اساس شبکه اطلاع رساني راه دانا در خصوص عملکرد دولت در راستاي شعار سال گفت‌وگو هايي را با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي انجام داد تا کارنامه اي را از عملکرد دولت در اين باره تهيه کند که در ادامه بخش هايي از اين گفت‌وگو ها آمده است. رهبر معظم انقلاب در سخنراني که در اولين روز سال 1396 داشتند شعار سال را " اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال" عنوان کردند ؛ بر همين اساس شبکه اطلاع رساني راه دانا در خصوص عملکرد دولت در راستاي شعال سال گفت‌وگو هايي را با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي انجام داد تا کارنامه اي را از عملکرد دولت در اين باره تهيه کند که در ادامه بخش هايي از اين گفت‌وگو ها آمده است.

ضرورت اهتمام ویژه مدیران جهت تسهیل پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری

ضرورت اهتمام ویژه مدیران جهت تسهیل پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری
خروج

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت اهتمام ویژه مدیران جهت تسهیل و تسریع پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری تاکید کرد.

۷۰درصد تعهدات استانی در راستای ایجاد شغل پایدار محقق شده است

۷۰درصد تعهدات استانی در راستای ایجاد شغل پایدار محقق شده است
خروج

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به تحقق ۷۰ درصدی این نهاد در راستای ایجاد شغل پایدار در استان افزود: هزار و ۴۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در هشت ماهه امسال وارد بازار کار شده‌اند.

۸۰ درصد تولید، اشتغال و اقتصاد آذربایجان شرقی مربوط به بخش خصوصی است

۸۰ درصد تولید، اشتغال و اقتصاد آذربایجان شرقی مربوط به بخش خصوصی است
خروج

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد تولید، اشتغال و اقتصاد استان مربوط به بخش خصوصی است، گفت: باید برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان، بخش خصوصی بیش از پیش مورد حمایت قرار گرفته و موانع موجود بر سر راه آنها برطرف شود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها