عصر آذربایجان

گزارش خبر

جمهوری اسلامی مذاکره برای رفع تحریم‌ها را می‌پذیرد

جمهوری اسلامی مذاکره برای رفع تحریم‌ها را می‌پذیرد

1400/09/13

عصر آذربایجان- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران مذاکره را قبول دارد و در مسیر رفع تمام تحریم ها و عمل به تعهدات حرکت می‌کند.

عصر آذربايجان- سخنگوي کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: جمهوري اسلامي ايران مذاکره را قبول دارد و در مسير رفع تمام تحريم ها و عمل به تعهدات حرکت مي‌کند.

محمود عباس‌زاده مشگيني، اظهار کرد: تمرکز اصلي مجلس در اين روزها بر حل مشکل تورم کشور، حل مسائل اقتصادي، اشتغال و سرمايه‌گذاري است که همراه با دولت، مجلس يازدهم تلاش مي‌کند تا به صورت کارشناسي و دقيق با در نظر گرفتن منافع مردم طرح‌ها و لوايحي را مصوب کند تا حوزه کسب و کار و سرمايه‌گذاري تسهيل و شرايط مناسب در بهبود شرايط اقتصادي جامعه فراهم آيد.

وي نظارت و قانون‌گذاري مجلس را در 16ماه اخير موفق ارزيابي کرد و گفت: در اين 16ماه که از عمر مجلس يازدهم مي‌گذرد طرح‌ها و لوايحي به تصويب رسيده که عمدتاً منافع مردم در آن لحاظ شده است.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي مجلس تصريح کرد: 2برابر دوره‌هاي گذشته مجلس در 16ماه اخير طرح‌هايي مطرح و به تصويب رسيده که قطعاً در ماه‌هاي پيش رو راهگشا در حل مشکلات جامعه خواهد بود.

عباس‌زاده مشکيني افزود: مجلس سعي کرده در ايام پرکاري همچون بررسي لوايح بودجه و رأي اعتماد به وزرا با انسجام بيشتري حرکت کند که در ماه‌هاي گذشته و پيش رو نمونه‌هايي از اين فعاليت‌هاي مثبت و سازنده را شاهد بوديم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما دغدغه بررسي لايحه بودجه 1401را با در نظر گرفتن شرايط کشور و روابط بين‌المللي هدف‌گذاري کرديم که البته سعي و تلاش ما بر اين است تا بدون در نظر گرفتن نتيجه برجام، بودجه سال آينده را به نحوي ببنديم تا مشکلي در روند درآمدي و هزينه‌اي بودجه سال 1401 به وجود نيايد.

عباس‌زاده مشکيني اضافه کرد: قانون مجلس در سال گذشته با عنوان اقدام راهبردي براي لغو تحريم‌ها و صيانت از حقوق کشور به صورت جدي در دولت دوازدهم و هم اکنون در دولت سيزدهم مورد توجه قرار گرفت تا به دنبال انجام ندادن تعهدات از سوي غرب، کشور ما نيز بتواند به صورت يک طرفه به تعهدات خود عمل نکند.

وي بيان کرد: بيشترين تاکيد ما بر توليد سانتيفوژها براي غني‌سازي اورانيم و همچنين بالا بردن ظرفيت توليد صلح‌آميز انرژي هسته‌اي است که همين طرح مجلس امروز به برگ برنده تيم مذاکره‌کننده تبديل شده است.

عباس‌زاده مشکيني به ارائه گزارش معاون وزير امور خارجه در مجلس به دنبال ديدارهايش با مسئولان کشور روسيه، چين و اروپايي اشاره کرد و ادامه داد: قبل از آغاز مذاکرات وين معاون سياسي وزارت امور خارجه با حضور در مجلس گزارش مفصلي از کارها و اقدامات انجام شده ارائه کرده و در جريان ديدگاه‌هاي نمايندگان مجلس در مسير مذاکرات وين قرار گرفت.

وي در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما در اين دوره از مذاکرات بيشترين تاکيدمان بر انجام تعهدات و وفاي به عهد غربي‌ها به ويژه آمريکا و اروپايي‌هاست تا با انجام اين تعهدات کشور ما نيز بتواند به تعهداتش به معناي واقعي عمل کند.

عباس‌زاده مشکيني تصريح کرد: غربي‌ها در ماه‌هاي گذشته به جاي رفع تحريم‌ها يک‌هزار و ??? مورد تحريم مازاد عليه جمهوري اسلامي ايران اعمال کرده و به نوعي ايران را به تشديد تحريم‌ها حتي براي غيرنظامي‌ها محکوم کردند.

وي گفت: بيشترين ضرر و زيان اين تحريم‌ها متوجه افراد غيرنظامي بوده به طوري که در شرايط کرونايي حتي غربي‌ها حاضر نشدند واکسن کرونا و مواد اوليه آن را به ما تحويل دهند.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي مجلس افزود: غربي‌ها به دنبال شرطي کردن اقتصاد ما با مسائل بين‌المللي و برجام هستند و اين بار کشور ما در تله غربي‌ها نمي‌افتد.

عباس‌زاده مشکيني خاطر نشان کرد: اولويت اصلي ما تاکيد بر حفظ منافع داخلي و توجه به احترام متقابل است و ما حاضر به مذاکره هستيم.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها