عصر آذربایجان

گزارش خبر

سرمايه‌گذاري در لجن‌درماني درياچه اروميه آن را به قطب سلامت کشور تبديل مي‌کند

گزارش//

1399/04/15

گروه گزارش:مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌ غربي گفت: درياچه اروميه به‌دليل وجود امکان لجن‌درماني و املاح موجود در صورت سرمايه‌گذاري مي‌تواند به قطب گردشگري سلامت در شمال ‌غرب کشور تبديل شود.

گروه گزارش:مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌ غربي گفت: درياچه اروميه به‌دليل وجود امکان لجن‌درماني و املاح موجود در صورت سرمايه‌گذاري مي‌تواند به قطب گردشگري سلامت در شمال ‌غرب کشور تبديل شود.
جليل جباري ، با اشاره به اهميت و جايگاه نمک درياچه اروميه از لحاظ ارزآوري براي استان اظهار داشت: نمک درياچه اروميه فرصتي براي سرمايه‌گذاران براي راه‌اندازي واحدهاي فرآوري و اشتغال‌زايي جوانان منطقه و ارزآوري براي کشور است و ساخت کارخانه فرآوري نمک درياچه اروميه که يک محصول طبيعي به‌شمار رفته و هزينه‌اي براي توليد ندارد، از نظر اشتغال‌زايي و اقتصادي بسيار حائز اهميت است.وي با بيان اينکه لجن درياچه اروميه با داشتن املاح فراوان معدني به‌ويژه کلرور و سولفات، ترکيبات آهن، يد، مقدار مناسبي نمک و قدرت جذب حرارت زياد و مواد آلي متعدد و ميزان راديواکتويته متناسب يکي از مرغوبترين لجن‌هاي طبي به‌شمار مي‌آيد افزود: اين املاح منافع طبي و اثرات شفابخشي فراواني دارد.
پزشکان استفاده از گل درياچه را به بعضي از بيماران توصيه مي‌کنند
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌غربي گفت: بر همين اساس از زمان‌هاي گذشته درياچه اروميه مورد توجه بيماران امراض مختلف و اطبا بوده و پزشکان استفاده از گل درياچه را به بعضي از بيماران توصيه مي‌کنند.وي بيان کرد: انتقال لجن درياچه از سوي برخي کشورهاي خارجي براي تهيه و ساخت کرم‌هاي آرايشي و نوعي پماد براي استفاده در درمان امراض جلدي در سال‌هاي گذشته رايج بوده است.
تاثير درماني لجن درياچه اروميه بر روي بيماري‌ها
جباري گفت: بيماري‌هاي سيستم حرکتي موثره روماتيسم، پلي آرتزيت مزمن، فرم‌هاي آرتريت مزمن مانند نقرس، درد عضلاني ناشي از فيبروزيت، انواع آلرژي‌ها به ويژه سياتالژي، از بين رفتن آثار کوفتگي، خون‌مردگي، صدمه و گسيختگي مفصلي، سفتي مفاصل، بيماري‌هاي عروق محيطي، اگزما و ساير بيماري‌ها از جمله بيماري‌هايي است که تاثير درماني لجن درياچه بر روي آنها کاملا مشخص بوده که همه اين کاربردهاي درماني به علت اثرات فيزيکي خواص شيميايي و خواص بيولوژيکي لجن درياچه است.
معرفي ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري در سواحل درياچه اروميه
وي با اشاره به اقدامات اين اداره کل در راستاي تقويت زمينه گردشگري در درياچه اروميه با هدف بهره‌گيري از نمک و گل درياچه اروميه اظهار داشت: تهيه تيزر معرفي ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري در سواحل درياچه اروميه و پخش آن از صدا و سيما و تعيين و معرفي مصاديق مانند گل‌درماني، بوم‌گردي و حمايت از سرمايه‌گذاري و اعطاي تسهيلات براي متقاضيان صورت مي‌گيرد.جباري گفت: هم اکنون پروژه ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري نظير جاده دسترسي، کمپينگ گردشگري گورچين قلعه و همچنين طراحي و ساخت سرويس بهداشتي انجام شده و در بهار 99 در محل مستقر شد.
راه‌اندازي کمپين پاکسازي سواحل درياچه اروميه
وي به ابلاغ تمامي دفاتر براي طراحي نمونه بسته‌هاي سفر در مورد جاذبه‌هاي گردشگري درياچه اروميه و اشتغال‌زايي از شرايط حاضر اشاره کرد و افزود: بررسي و مطالعه توانمندي‌هاي گردشگري براي سوق دادن سرمايه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگري به‌سمت سواحل، راه‌اندازي کمپين پاکسازي سواحل درياچه اروميه توسط راهنمايان و انجمن‌هاي مردم‌نهاد و راه‌اندازي مسابقه عکاسي جهت پررنگ کردن توانمندي‌هاي درياچه از طريق فراخوان عمومي از جمله اين برنامه‌ها است.
از ايجاد بازارچه‌هاي دائمي در اطراف درياچه اروميه حمايت مي شود
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان ‌غربي با اشاره به لزوم ايجاد بازارچه در اطراف و نزديک درياچه اروميه بيان کرد: موضوع ايجاد بازارچه يا هفته بازارهاي محلي از سوي فرمانداري‌ها و بخشداري‌ها سياست‌گذاري شده و اين اداره‌کل آمادگي دارد از ايجاد بازارچه‌هاي دائمي توسط بخش خصوصي حمايت کند.
صدور 9 مورد پروانه گواهينامه حرفه‌اي گردشگري سلامت
وي با اشاره به اهميت توسعه گردشگري سلامت و اقداماتي که در اين زمينه در سال 98 انجام شد افزود: در اين ارتباط در سال گذشته 9 مورد پروانه گواهينامه حرفه‌اي گردشگري سلامت صادر و جلساتي براي همفکري و مشورت با دستگاه‌هاي ذي‌ربط براي همکاري و تعامل در اين راستا انجام شده که نتايج مثبتي را در پي داشته است.
فراهم شدن فرصت مناسب براي رونق گردشگري در آذربايجان‌غربي
جباري بيان کرد: در صورت توجه به اين بخش فرصت مناسبي براي رونق گردشگري در آذربايجان‌ غربي فراهم مي‌شود چرا که اين استان به‌دليل هم‌مرزي با سه کشور خارجي از ظرفيت بالايي در اين ارتباط برخوردار است و ناگفته نماند برگزاري کميته راهبري گردشگري سلامت نيز از جمله اقدامات انجام شده در اين ارتباط بود.
تهيه اطلس گردشگري 4 شهرستان آذربايجان‌غربي
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان ‌غربي در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي اين اداره کل براي رونق گردشگري در استان و معرفي هر چه بيشتر آذربايجان ‌غربي در سال گذشته اظهار داشت: در اين راستا اطلس گردشگري شهرستان‌هاي نقده، پيرانشهر و سردشت تهيه شد و سلماس نيز در دست اقدام است.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان ‌غربي گفت: همچنين تهيه نماهنگ توانمندي‌هاي گردشگري استان بارگذاري اطلاعات معرفي استان و کشور به زبان چيني، تهيه تيزرهاي نمايشگاه ملي و جشنواره منطقه‌اي تخت سليمان و نماهنگ جشنواره و نمايشگاه تکاب، تهيه مستند 20 دقيقه‌اي روستاهاي هدف گردشگري با عنوان سرزمين زيبايي‌ها‌ نيز انجام شد.
ضريب اشغال تخت‌هاي اقامتي آذربايجان‌غربي 56 درصد شد
وي در ادامه با اشاره به اينکه ضريب اشغال تخت‌هاي اقامتي آذربايجان‌غربي در سال گذشته 56.2 درصد بوده است افزود: اقامت در مراکز اقامتي آذربايجان‌ غربي به نسبت سال قبل آن 23.5 درصد افزايش داشته است.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تسنيم،جباري گفت: در سال 98 در حدود يک ميليون و 393 هزار و 369 نفر در مراکز اقامتي استان اقامت داشتند و همچنين در اين مدت 193 تخت به تعداد تخت‌هاي اقامتي استان افزوده شده است.

منبع :  

برچسب ها:  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حضور موفقي در بازار روسيه نداريم

رئيس اتاق بازرگاني اردبيل:
خروج

رئيس اتاق بازرگاني استان اردبيل گفت: متأسفانه برخلاف برنامه‌ريزي‌ها حضور موفقي در بازار روسيه نداريم.

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید
خروج

به گزارش عصرآذربایجان، طی روزهای گذشته شاهد تجمع اعتراضی اعضای تعاونی‌ زمین‌های ارتش و توحید واقع در خیابان میرداماد ارومیه مقابل استانداری آذربایجان غربی بودیم.

کوه چهل مر شهيدان اروميه

 
خروج

گروه سيري در استان ها: تک قله مرتفع چهل مرد شهيدان بر روي يک خط الرأس شمالي – جنوبي قرار گرفته که از سمت شمال پس از يک قله 3024 متري بدون نام به قله 3400 متري مرتفع بره عزد و سپس ساير ارتفاعات منطقه متصل مي شود.قله زيباي كوه شهيدان، با نام چهل مر شهيدان كه از قرار معلوم تعدادي از شهيدان 14 قرن پيش در اينجا مدفون هستند و قله آن زيارتگاه و مكان مقدس محسوب مي شود.

بخاری‌های نفتی مدارس آذربایجان شرقی تا مهر ماه جمع‌آوری می‌شود‌

 
خروج

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول آموزش و پرورش جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا اول مهر ۹۸ است.

ارسباران، قربانی بی‌تدبیری‌ها

 
خروج

دوشنبه‌ي سياه 28 مردادماه بود که شعله‌‌هاي خشمناک و سوزان آتش، امان جنگل‌هاي ارسباران را بريد و تن سرسبز آن را سياه پوش کرد، سه روز متوالي ارسباران همچنان در آتش مي سوخت ولي هنوز خبر اين حادثه براي اذهان عموم منتشر نشده بود تا اين‌که ماجراي اين حادثه‌ي تلخ در عصر روز چهارشنبه، سي‌ام مردادماه، به‌صورت گسترده رسانه‌اي و عمق فاجعه برهمگان آشکار شد، اکنون بعد از گذشت 10 روز از واقعه‌ي ناگوار آتش سوزي‌ اخير، 632 هکتار از تن بي جان و خاکستر شده‌ي ارسباران بر جاي مانده است.

نهاد خانواده سقف امن هر انسان

 
خروج

گروه گزارش: خانواده، مناسبت ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين سقف امن هر انسان به شمار مي‌رود.

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

 
خروج

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند.

موسيقي مذهبي اصيل را به گوش مردم برسانيد

 
خروج

گروه گزارش: اغلب نوحه‌خوانان يا روضه‌خوانان اطلاعاتي از موسيقي ندارند. مي‌بينيم که تلويزيون هم نوحه‌خواني آنها را پخش مي‌کند و در نتيجه جوان‌ترها نحوه نوحه‌خواني آنها را مي‌بينند و از همان تقليد مي‌کنند.

شهرستان سويوق بلاغ

 
خروج

گروه سيري در استان ها: "شهر سويوق بلاغ که امروزه به آن مهاباد گفته مي شود يکي از بزرگترين شهرهاي استان آذربايجان غربي مي باشد.

تقویت ۴۰ درصدی پول ملی در برابر کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول

 
خروج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلار در زمان آقای روحانی از ۳ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید که بیانگر رشد قابل توجهی است، حال که دلار از ۱۸هزار تومان به حدود ۱۱ هزار رسیده است، نباید ادعا کرد ارز ۸۰ درصد ارزان شده است.

دانش ‌آموزان اردبیلی به ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه کمک کنند

 
خروج

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: رویداد دانش آموزی ایده‌های نوآورانه دانش‌ آموزان در راستای ترویج استاندارد برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار شد.

فکر تعدي به مرزها با مشت فولادين پاسخ داده مي‌شود

 
خروج

گروه خبر: فرمانده سپاه شهداي آذربايجان‌غربي گفت: اگر دشمن فکر تعدي به مرزهاي اين کشور را داشته باشد با اراده و مشت فولادين مردم و بسيجان پاسخ خود را مي‌گيرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها