عصر آذربایجان

گزارش خبر

از دولت ‌بابت گرانی کالاهای اساسی گلایه داریم

امام جمعه اردبیل:

1399/10/26

عصر آذربایجان- امام جمعه اردبیل گفت: در شرایطی که مردم با مشکلات معیشتی و تأمین کالاهای اساسی مواجه هستند نیاز است تا دولت تدابیر ویژه و اساسی در این زمینه بیندیشد.

عصر آذربايجان- امام جمعه اردبيل گفت: در شرايطي که مردم با مشکلات معيشتي و تأمين کالاهاي اساسي مواجه هستند نياز است تا دولت تدابير ويژه و اساسي در اين زمينه بينديشد.

 آيت‌الله سيدحسن عاملي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اظهار داشت: خداوند را شاکريم که شعله‌هاي کرونا رو به خاموشي است. در اين خصوص از پزشکان، پرستاران و همه کادر درمان تشکر ويژه داريم و از هم‌استاني‌ها هم تشکر داريم که به طور شايسته، پروتکل‌ها را رعايت کردند و همچنين تقاضا داريم که از اين به بعد هم با نهايت دقت و حساسيت، دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت کنند. مخصوصا از هيئات مذهبي در ايام فاطميه انتظار داريم از اجتماعات بزرگ اجتناب کنند و با عده معدود و محدود اقامه عزاء کنند.

ادامه تبليغ رواني دشمن در ارائه آمار کرونايي توسط مسئولان

وي افزود: از صدا و سيما مي‌خواهيم حتما در بيمارستان‌ها حضور پيدا کند و عملا به مردم نشان دهد که فروکش کردن کرونا واقعاً صحت دارد چون دشمن با تمام توان تبليغ مي‌کند که گزارشات مسئولان در اين باب صحت ندارد و مسئله براي کشاندن مردم به راهپيمايي 22 بهمن است. اگر آمار کرونا بالا رود مي‌گويند جعلي است و اگر پايين بيايد مي‌گويند براي فلان امر است. آنها براي هرحالتي برنامه و شيطنتي دارند.

امام جمعه اردبيل بيان کرد: در اين خصوص دشمن خاطرش جمع باشد که اگر در 22 بهمن اجازه راهپيمايي باشد، باز دشمن انگشت حيرت به دندان خواهد گرفت. ملت ما در بصيرت فوق‌العاده است. ضرب المثل ترکي است که « قوردون آغزينان توشن موجود حادر اولار». ما پنجاه سال در دهان گرگ بوديم و بعد از پنجاه سال نجات يافتيم و گرفتار پنجاه ساله، ديگر دوباره خود را گرفتار نمي‌کند.

عاملي در بخش ديگري از خطبه‌ها اظهار کرد: خداي متعال را با تمام وجود شاکريم که امکان اقامه جمعه و جماعات براي ما فراهم شد، محروميت از جمعه و جماعات، خسارت بسيار بزرگي است و انسان فقط بعد از مرگ متوجه مي‌شود که نماز جمعه و جماعت چه ثوابي دارد.

وي اظهار کرد: ذره‌اي ترديد نکنيد که فردي که بدون نماز جمعه و جماعت از دروازه دنيا خارج مي شود، با رؤيت ثواب اين دو شعائر بزرگ دين پشيمان مي‌شود.

عدم مديريت دولت در گراني ارزاق عمومي مشهود است

امام جمعه اردبيل در بخش ديگري از سخنان خود عنوان کرد: از دولت از بابت گراني ارزاق عمومي و عدم تدبير، گلايه داريم. مديريت چند رقم جنس پرمصرف غذايي که سفره قشر متوسط و پايين را تأمين مي کند، مسأله سختي نبايد باشد.

خاموشي‌هاي اخير قابل قبول نيست

عاملي ادامه داد: از بابت خاموشي‌هاي اخير ناراحتيم. اين مسأله، سوژه حجم عظيمي از تبليغات دشمن عليه کشور ما شد. اينکه از طرف مسئولين گفته مي‌شود پيش‌بيني ازدياد مصرف نکرده بوديم، کاملا مردود است و مسئولي که چنين حرفي بزند، بايد سريعا سِمَت خود را ترک کند.

نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از خطبه‌ها گفت: قضيه ترامپ از جهات عديده داراي عبرت است: اول اينکه ظلم عاقبت ندارد. او فوق العاده به ملت ايران و ملت‌هاي ديگر مثل سوريه و يمن ظلم کرد. سردار با عظمتي مثل سليماني را شهيد کرد و حالا از ترس انتقام، ذليلانه مي‌گويد کار من نبود کار اسرائيل بود! مثل يزيد که بعد از شهيد کردن امام حسين و بعد از خطبه‌هاي امام سجاد و حضرت زينب در شام گفت که حسين را من نکشتم، ابن زياد سر خود او را کشت! اين تلوّن، دروغ و نفاق ذلّت بزرگي براي او است.

عاملي ادامه داد: ذلّت او، ظهور قهاريّت و جبّاريّت خداوند است. به ذهن چه کسي مي‌رسيد که ترامپ با آن قدرت ظاهري به بدترين ذلت مبتلي شود به حدي که کنگره و حتي هم حزبي‌هاي او نمي‌خواهند حتي يک روز بيشتر در رياست جمهوري بماند و درصدد عزل او هستند.اين درس بزرگي براي ماست، خداوند اگر بخواهد کسي را بزند «من حيث لا يحتسب» مي زند و فرار از حکومت او ممکن نيست.

وي اظهار کرد: او مي خواست ايران را ساقط کند و در تهران جشن کريسمس بگيرد، ولي خودش ساقط شد. جان بولتون گفت امسال در تهران کريسمس را جشن مي‌گيريم ولي مثل تفاله او را بيرون انداختند. پمپئو نيز تا خرخره مملو از کينه ايران و سخنگوي سازمان منافقين است. او حتي در اين چند روز باقيمانده از رياست کثيف خود، فرصت را از دست نمي دهد و عليه ايران اقدام مي کند اما آرزويش که شکستن اراده ملت بود در دلش ماند و ناکامانه وزارت خارجه آمريکا را در 20 ژانويه ترک مي‌کند.

جواب ظلم، ظلم است

امام جمعه اردبيل افزود: نتيجه اين سخن اين است که  پس ظلم نکنيم، خيانت نکنيم، انسان‌ها را اذيت نکنيم، با زندگي انسان‌ها بازي نکنيم، مثل ترامپ متکبّر نباشيم که در ابطال توافق برجام مثل کودکان باد به غبغب انداخت و ندانست که کبريايي لباس خداست و هر کس تکبر کند تمام ذرات عالم با او چموشي مي‌کنند و خداوند تعهد کرده که متکبر را بر زمين بزند.

عاملي افزود:  اين حادثه نشان داد که سيستم دموکراسي آمريکا، قدرت بالا آوردن نخبه را ندارد. در ادوار قبلي رياست جمهوري آمريکا هم اين مطلب کاملا ثابت شده بود. نتيجه آن، بوش بود که به بهانه وجود سلاح کشتار جمعي بدون اجازه شوراي امنيت سازمان ملل به عراق حمله و دو ميليون انسان را بيچاره کرد و در آخر گفت اشتباه کرديم خدا ما را خواهد بخشيد.

وي تصريح کرد: دموکراسي، مرحله دوم است. مرحله اول احراز اوصاف آرماني براي رهبري است عدالت را به تيغ راي سپردن عين ظلم و بي عدالتي است. انسان قمارباز، انسان حرام خوار، انسان بي تربيت و انسان سنگدل بيشتر از ترامپ نمي شود. او هيچوقت معناي اشک يتيم را نمي فهمد. او داروهاي حياتي را تحريم کرد؛ چقدر از بيماران ما به خاطر محروميت از داروهاي حياتي و ضروري، جان خود را از دست دادند. بيماري هاي صعب العلاجي همچون وجود تومور، سرطان، ام اس و بيماري هاي عجيب و غريب ديگر طوري هستند که وقتي دارو پيدا نمي شود، بيماري سريعا پيشرفت مي کند و بيمار جان خود را از دست مي‌دهد.

امام جمعه اردبيل ادامه داد: دموکراسي يله و افسار گسيخته، بزرگ تر از ترامپ را بالا نمي آورد. ولي اينجا بايد منصفانه صحبت کرد؛ دموکراسي ما هم قدرت بالا آوردن نخبه را ندارد. نه در سطح رياست جمهوري و نه در سطح مجلس و من علت آن را مفصّلاً خدمت رهبر معظم انقلاب عرض کرده‌ام.

دموکراسي آمريکا معيوب است

وي اظهار کرد: در هر حال اين حادثه ثابت کرد که دموکراسي آمريکايي معيوب است. پس آمريکا که مي‌گويد من در کل دنيا مسئول دموکراسي هستم و هر جا دموکراسي خراب شود من دخالت مي‌کنم از اين به بعد بايد حياء کند. او ديگر حق صحبت از دموکراسي ندارد.

ترامپ آبروي کشورش را ريخت

نماينده ولي فقيه در استان اردبيل افزود:  ترامپ، آبروي کشورش را ريخت و با صراحت با عدم پذيرش انتخابات، به ديکتاتوري رسميت داد. هرکس در انتخابات زير بار قانون نرود، شعار او، هدف او و مشي او ديکتاتوري است. او عملا گفت که فوق قانون است و فوق قانون يعني ديکتاتوري. او به ملت خود و کشورش رحم نکرد.

عاملي بيان کرد: سخن کنگره هم در لزوم استيضاح و عزل او اين است که به او اعتماد نيست ممکن است در يک لحظه با يک تصميم آمريکا را به پرتگاه ببرد. اين همان سخن مقام معظم رهبري است که فرمودند آمريکا مورد اعتماد نيست. کشوري که به خود رحم نکند چگونه به ديگران رحم خواهد کرد؟!

تمام رسانه‌ها سخنان ترامپ را تحريم کردند

وي اظهار کرد:  يک مسئله بسيار مهم اين است که تقريبا تمام رسانه‌هاي آمريکا سخنان ترامپ را تحريم و او را از رسانه خود بيرون انداختند و در علت آن گفتند سخنان او فتنه درست مي‌کند. اين کار معنايش اين است که آزادي بيان، قيد دارد و مطلق نيست در حالي که غربي‌ها سال ها با اين گزاره مخالفت کرده و بارها کشور ما و کشورهاي مخالف خود را با همين استدلال محکوم کرده‌اند.

امام جمعه اردبيل ادامه داد: بايدن گفت در حمله به کنگره به مقدسات ما و به دموکراسي ما حمله شد و آن را شديدا محکوم کرد. مي گوييم چگونه مي شود که مقدسات شما احترام دارد ولي مقدسات ما احترام ندارد؟ چگونه مي‌شود که مجله شارلي ابدو و مجلات دانمارک به رسول خدا اهانت مي‌کنند و شما از آن حمايت مي کنيد و مي گوييد آزادي بيان بالاتر از حرمت اشخاص است؟ آيا رسول خدا به اندازه دموکراسي گنديده شما حرمت ندارد؟!

عاملي ادامه داد: رگبار تعارض در انديشه ليبراليسم غوغا مي‌کند. آنها به طور مدام از اصول خود استعفا داده و عقب‌نشيني مي‌کنند آنها فقط در فکر منافع خودشان هستند، از يک طرف مي گويند آزادي بيان مقدس است ولي نمي گذارند کسي هولوکاست را نقد کند.

وي تصريح کرد: مي‌گويند تمام مذاهب در انجام آيين خود آزادند ولي براي حجاب جريمه مي گذارند و مناره ها را در اروپا به رفراندوم مي‌گذارند، مي‌گويند بايد ملت ها حاکميت ملي داشته باشند ولي تمام حاکميت هاي ملي را نقض کرده‌اند. مي گويند ديکتاتورها سم مهلک براي دموکراسي و حقوق بشر هستند ولي از بدترين ديکتاتور ها مثل بن سلمان مشهور به ابومنشار حمايت جانانه مي کنند.مي‌گويند در دنيا بايد صلح حاکم باشد و همه بايد در مسير صلح قدم برداريم ولي از بدترين جنگ افروزها مثل اسرائيل و بن سلمان حمايت مي کنند.‌

عاملي اظهار کرد: اينها همه مقدمه افول آنها و افول تمام تمدن‌هايي است که با مردم خود و ملت‌ها و مفاهيم مقدس بشري، اينگونه سلوک بکنند.

منبع: تسنيم

منبع : تسنیم

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

از دولت ‌بابت گرانی کالاهای اساسی گلایه داریم

امام جمعه اردبیل:
خروج

عصر آذربایجان- امام جمعه اردبیل گفت: در شرایطی که مردم با مشکلات معیشتی و تأمین کالاهای اساسی مواجه هستند نیاز است تا دولت تدابیر ویژه و اساسی در این زمینه بیندیشد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها