عصر آذربایجان

گزارش خبر

نظارت محلي، راهکار ارتقاي خدمات نانوايي‌ها به مردم

نظارت محلي، راهکار ارتقاي خدمات نانوايي‌ها به مردم

1401/08/01

گروه اقتصادي: نان پاي ثابت سفره مردم و مهمترين رکن معيشت خانواده ها بوده و به همين دليل، کيفيت، کميت، نحوه عرضه، مدت زمان پخت، زمان آغاز و پايان پخت، قيمت تمام شده و ميزان پخت آن محل تضارب آراست؛ اختلاف نظري که تقويت نظارت محلي مي‌تواند آن را برطرف و رضايت بيشتر شهروندان را کسب کند.

گروه اقتصادي:  نان پاي ثابت سفره مردم و مهمترين رکن معيشت خانواده ها بوده و به همين دليل، کيفيت، کميت، نحوه عرضه، مدت زمان پخت، زمان آغاز و پايان پخت، قيمت تمام شده و ميزان پخت آن محل تضارب آراست؛ اختلاف نظري که تقويت نظارت محلي مي‌تواند آن را برطرف و رضايت بيشتر شهروندان را کسب کند.

ثابت نگه داشتن قيمت نان، افزايش زمان پخت، توزيع به اندازه آرد به نانوايي ها و حتي افزايش سهميه آنان از جمله اقدمات موثري است که توانسته تا حدودي از صف هاي طولاني خريداران نان و اتلاف وقت بکاهد و نان را به موقع در اختيار مردم قرار دهد.
کيفيت و کميت نان نيز محل اظهار نظرهاي مختلف است که بستگي به محل زندگي افراد و کيفيت نانوايي هاي محل و منطقه دارد که مي تواند رضايت يا عدم رضايت را به دنبال داشته باشد؛ البته نقش ارگان هاي نظارتي در اين خصوص انکار ناپذير است. نصب کارتخوان نانوايي هم گرچه پس از مدتي ذکر نقاط قوت و ضعفي را از طرف مردم دست اندرکاران به دنبال داشته، اما در مجموع موجب سامان دهي در فروش نان شده؛ البته به گفته برخي کارشناسان نواقصي نيز از جمله نظارت بر سهميه آرد نانوايي هاي دولتي دارد.
بر اين اساس مقام عالي دولت در آذربايجان شرقي پي گيري مکرري براي رفع مشکلات پخت نان، سهميه آرد، نحوه نظارت بر پخت نان به خصوص نظارت بر توزيع آرد از کارخانه تا نانوايي ها داشته و دستورات لازم را در اين خصوص اتخاذ کرده، اما در نشست شوراي آرد و نان آذربايجان شرقي بر تکميل فرايند زنجيره نظارتي، نظارت ناظر مقيم و نظارت محلي را راهکاري براي ارتقاي خدمات رساني نانوايي ها به مردم تاکيد شد که با اجرايي شدن آن، بسيار از تخلفات احتمالي به نزديک صفر تقليل پيدا مي کند.
طرح ناظر مقيم محله اي در نظارت بر نانوايان
استاندار آذربايجان شرقي با تاکيد بر ارتقاء نظارت و بازرسي در ارائه خدمات به خصوص پخت نان در نانوايي ها و افزايش اکيپ هاي نظراتي، گفت: بايد پايش ها و بازرسي ها از نانوايي ها تداوم داشته باشد بر اين اساس طرح ناظر مقيم محله اي مي تواند در اجرايي شدن درست و دقيق نظارت بر عملکرد نانوايي ها موثر باشد.عابدين خرم اظهار کرد: همان طور که در دوران کرونا يک پايگاه تجميعي در مناطق و محلات ايجاد شد و جمعيت هر منطقه نيز تحت پوشش قرار گرفت، اکنون نيز امکان اجرايي کردن اين طرح در خصوص نظارت بر نانوايي هاي مناطق و محلات وجود دارد که مي تواند به عنوان يکي از عوامل بازدارندگي و برخورد به موقع و صحيح با متخلفان توسط افراد معتمد محلي اجرا شود. وي تاکيد کرد: تلاش هاي مداوم و پيگيري هاي مسئولان با نظارت هاي دقيق در نهايت بايد منجر به نتيجه شود و رضايتمندي بيشتر مردم را به دنبال داشته باشد، دولت 550 ميليارد تومان يارانه نان به آذربايجان شرقي تخصيص داده است.وي با يادآوري اينکه نظارت و بازرسي و برخورد با متخلفان کليد و راهکار مقابله با تخلفات است، گفت: از اتحاديه نانوايان نيز مي‌خواهيم تا نانوايان قابل تشويق را شناسايي و نانوايان متخلف را معرفي کند، برخي از مردم در خصوص نان گله مند هستند که ما به عنوان مسئول بايد آن را حل و فصل کنيم.
خرم همچنين با اشاره به اينکه سهميه نانوايي ها کاهش نيافته و همين طور تعداد نانوايي ها هم به قدر نياز استان وجود دارد، کمبود آرد هم نداريم، گفت: نانوايي هاي سهميه بگير دولتي در استان افزايش و تعداد نانوايي هاي آزادپز کاهش يافته است بر اين اساس انتظار مي رود با ارتقاء کيفيت پخت نان رضايتمندي مردم بيش از اين افزايش يابد.
نانواهايي که تعطيلي هاي غيرمجاز داشته باشند به تعزيرات معرفي مي شوند
معاون اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي نيز در اين نشست گفت: نانواهايي که تعطيلي هاي غيرمجاز داشته اند به تعزيرات اعلام شده و به اين نهاد معرفي شده اند، تعدادي از نانوايي هايي هم که تعطيلات خارج از موعد داشتند براي اخذ تعهد به اتحاديه ها معرفي شدند.محمد کلامي اظهار کرد: البته بر اساس طرح تشويق نانوايي هاي امين، نانواياني که خارج از نوبت تعطيل کنند سهميه آنها قطع و در اختيار نانوايي هاي امين قرار مي گيرد.وي همچنين در خصوص نشت آرد از نانوايي ها گفت: براي جلوگيري از تخلفات حمل آرد اقدامات خوبي انجام شده البته در کنار آن اگر مديري تخلفي در خصوص مبارزه با قاچاق آرد داشته باشد به هيات تخلفات معرفي مي شود.
وي ادامه داد: البته وضعيت آذربايجان شرقي نسبت به استان هاي هم تراز بهتر بوده است.
فعاليت10 اکيپ نظارتي بر توزيع آرد در آذربايجان شرقي
رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي نيز گفت: دستگاه هاي کارتخوان انتظارات لازم در خصوص نظارت بر فروش آرد و نان را برآورده نکرده است.
اکبر فتحي همچنين گفت: 10 اکيپ نظارتي در تبريز بر توزيع آرد نظارت مي کنند.
مدير کل اداره امور اقتصاد و دارايي آذربايجان شرقي نيز گفت: در 48 ساعت گذشته 561 نانوا 995 تراکنش تکراري انجام دادند و 58 نانوا نيز 30 مورد تخلف در پخت نان داشتند.
نظارت درون صنفي کارآيي ندارد
فرماندار شهرستان تبريز نيز در اين جلسه گفت: بيشتر نانوايان شهرستان در روزهاي تعطيل از فعاليت باز مي ايستند.
علي جعفري آذر  ادامه داد: کارتخوان هايي که نصب شده اند قدرت کافي براي مانيتور تخلفات را به طور کاربردي مهيا نکردند.
فرماندار شهرستان تبريز همچنين با تأکيد بر افزايش نظارت دقيق بر نانوايان گفت: البته در تمام صنوف نظارت درون صنفي کارآيي ندارد.
جعفري آذر افزود: توليد نان صنعتي در تبريز بايد پشتيباني نانوايي هاي دولتي باشد و نان نانوايي ها در سوپرمارکت ها يا بخشهاي خصوصي عرضه شود.وي همچنين گفت: تعداد تخلفات گزارش شده به تعزيرات بايد متناسب باشد در حالي که تعداد تخلفات اعلام شده از تعزيرات پايين تر از گزارشات رسيده به مسولان است.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا، مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در پخت نان موضوع را به سامانه تلفني 124 و 135 گزارش کنند تا هر چه سريعتر به اين تخلفات رسيدگي شود.

منبع :  

برچسب ها:  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حضور موفقي در بازار روسيه نداريم

رئيس اتاق بازرگاني اردبيل:
خروج

رئيس اتاق بازرگاني استان اردبيل گفت: متأسفانه برخلاف برنامه‌ريزي‌ها حضور موفقي در بازار روسيه نداريم.

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید
خروج

به گزارش عصرآذربایجان، طی روزهای گذشته شاهد تجمع اعتراضی اعضای تعاونی‌ زمین‌های ارتش و توحید واقع در خیابان میرداماد ارومیه مقابل استانداری آذربایجان غربی بودیم.

کوه چهل مر شهيدان اروميه

 
خروج

گروه سيري در استان ها: تک قله مرتفع چهل مرد شهيدان بر روي يک خط الرأس شمالي – جنوبي قرار گرفته که از سمت شمال پس از يک قله 3024 متري بدون نام به قله 3400 متري مرتفع بره عزد و سپس ساير ارتفاعات منطقه متصل مي شود.قله زيباي كوه شهيدان، با نام چهل مر شهيدان كه از قرار معلوم تعدادي از شهيدان 14 قرن پيش در اينجا مدفون هستند و قله آن زيارتگاه و مكان مقدس محسوب مي شود.

بخاری‌های نفتی مدارس آذربایجان شرقی تا مهر ماه جمع‌آوری می‌شود‌

 
خروج

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول آموزش و پرورش جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا اول مهر ۹۸ است.

ارسباران، قربانی بی‌تدبیری‌ها

 
خروج

دوشنبه‌ي سياه 28 مردادماه بود که شعله‌‌هاي خشمناک و سوزان آتش، امان جنگل‌هاي ارسباران را بريد و تن سرسبز آن را سياه پوش کرد، سه روز متوالي ارسباران همچنان در آتش مي سوخت ولي هنوز خبر اين حادثه براي اذهان عموم منتشر نشده بود تا اين‌که ماجراي اين حادثه‌ي تلخ در عصر روز چهارشنبه، سي‌ام مردادماه، به‌صورت گسترده رسانه‌اي و عمق فاجعه برهمگان آشکار شد، اکنون بعد از گذشت 10 روز از واقعه‌ي ناگوار آتش سوزي‌ اخير، 632 هکتار از تن بي جان و خاکستر شده‌ي ارسباران بر جاي مانده است.

نهاد خانواده سقف امن هر انسان

 
خروج

گروه گزارش: خانواده، مناسبت ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين سقف امن هر انسان به شمار مي‌رود.

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

 
خروج

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند.

موسيقي مذهبي اصيل را به گوش مردم برسانيد

 
خروج

گروه گزارش: اغلب نوحه‌خوانان يا روضه‌خوانان اطلاعاتي از موسيقي ندارند. مي‌بينيم که تلويزيون هم نوحه‌خواني آنها را پخش مي‌کند و در نتيجه جوان‌ترها نحوه نوحه‌خواني آنها را مي‌بينند و از همان تقليد مي‌کنند.

شهرستان سويوق بلاغ

 
خروج

گروه سيري در استان ها: "شهر سويوق بلاغ که امروزه به آن مهاباد گفته مي شود يکي از بزرگترين شهرهاي استان آذربايجان غربي مي باشد.

تقویت ۴۰ درصدی پول ملی در برابر کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول

 
خروج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلار در زمان آقای روحانی از ۳ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید که بیانگر رشد قابل توجهی است، حال که دلار از ۱۸هزار تومان به حدود ۱۱ هزار رسیده است، نباید ادعا کرد ارز ۸۰ درصد ارزان شده است.

دانش ‌آموزان اردبیلی به ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه کمک کنند

 
خروج

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: رویداد دانش آموزی ایده‌های نوآورانه دانش‌ آموزان در راستای ترویج استاندارد برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار شد.

فکر تعدي به مرزها با مشت فولادين پاسخ داده مي‌شود

 
خروج

گروه خبر: فرمانده سپاه شهداي آذربايجان‌غربي گفت: اگر دشمن فکر تعدي به مرزهاي اين کشور را داشته باشد با اراده و مشت فولادين مردم و بسيجان پاسخ خود را مي‌گيرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها