عصر آذربایجان

گزارش خبر

رفع مشکل ازدواج جوانان از حرف تا عمل

رفع مشکل ازدواج جوانان از حرف تا عمل

1395/08/16

بايد براي رفع مشکلات جوانان به صورت جدي گام برداشت، ولي در اين زمينه از حرف تا عمل فاصله زيادي وجود دارد.

گروه اجتماعي:  بايد براي رفع مشکلات جوانان به صورت جدي گام برداشت، ولي در اين زمينه از حرف تا عمل فاصله زيادي وجود دارد.
به گزارش عصرآذربايجان، خانواده به عنوان کوچکترين پايگاه اجتماعي در بين همه ملت‌ها با هر تمدن و علائقي از اهميت بسيار زيادي برخوردار است به طوري که اهميت اين موضوع در همه جوامع مورد توجه است. ضرورت تشکيل خانواده تا به آن اندازه است که براي تحقق يافتن آن مسؤوليت‌هاي مختلفي متوجه اقشار مختلف مردم و دست‌اندرکاران شده است، بنابراين براي قدم برداشتن در اين زمينه و نقش‌آفريني در حال تلاش هستند.
*رفع تشريفات زائد همچنان در حد شعار است
مرجانه پوريان‌‌راد در اين زمينه گفت: يکي از مهم‌ترين موضوع‌هاي حائز اهميت در اين ارتباط تشريفات زائد همچنين رسوم دست و پاگير است، همچنين مشکلات اقتصادي طرفين را نبايد فراموش کرد. وي افزود: براي رفع اين مشکل با همت خانواده‌‌ها و سازمان‌هاي مردم‌نهاد همچنين نهادهاي فرهنگي بايد گام برداشت ولي رفع تشريفات زائد همچنان در حد شعار است.
اين فعال فرهنگي بر لزوم حذف و کنار گذاشتن يک سري آداب و رسوم‌هاي غلط تاکيد کرد و بيان داشت: همه خانواده‌ها به ويژه مادران مي‌دانند برگزاري مراسم‌هاي متعدد و خريد سنگين هيچ تاثيري در سرنوشت فرزندشان ندارد ولي به خاطر چشم و هم‌چشمي حاضر به عقب‌نشيني نيستند.
*کانون آسان ازدواج جوانان اروميه براي برگزاري مراسم عقد و عروسي با کمترين هزينه فعال است
مدير کانون آسان ازدواج جوانان اروميه با اشاره به اينکه سازمان مورد نهاد زيرپوشش در زمينه برگزاري مراسم عقد و عروسي با کمترين هزينه در حال فعاليت است، ادامه داد: در اين مجموعه براي خدمت‌رساني به جامعه هدف درباره تمکن و وضعيت مالي زوجين تحقيق نمي‌شود. فراز غفارزاده با بيان اينکه اين موسسه مردم‌نهاد به معناي واقعي کلمه در زمينه تشکيل خانواده براي جوانان اقدامات موثري انجام داده است، يادآوري کرد: صرف شعار دادن هيچ مشکلي را حل نخواهد کرد. وي به وجود آمار شفاف و روشن درباره زوجيني که در اين مجموعه مراسم عقد و عروسي خود را برگزار کرده‌اند، اشاره و تصريح کرد: همچنين با کمترين قيمت نسبت به ارائه جهيزيه براي جوانان اعم از دختران و پسران اقدام مي‌شود. اين مدير تشکل مردم‌نهاد در ادامه اروميه، ايثار اول شمالي، ساختمان لعل، طبقه 6، واحد سوم را محل استقرار کانون آسان ازدواج جوانان اروميه عنوان کرد و بيان داشت: شماره تلفن‌هاي »33867511« - »33867502« براي تماس و کسب اطلاع جوانان و خانواده آنها اختصاص يافته است.
کلام آخر ...
دست‌اندرکاران و متوليان امور فرهنگي و اجتماعي بايد در اين زمينه قدم‌هايي بردارند، بنابراين هرکس و هر مقام بايد به سهم خود در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهند. هر يک نهادها و ارگان‌هاي فرهنگي بايد در اين زمينه مي‌توانند براي ايفاي نقش روي آورند و به نحوي از انحا نسل جديد را به سمت تشکيل خانواده سوق دهند.
اين موضوع در ايران اسلامي همين طور آذربايجان غربي از ديرباز تاکنون مورد توجه قرار گرفته است، به طوري که هم به لحاظ فطري و نياز طبيعي انسان به تشکيل خانواده هم به لحاظ ريشه‌هاي ديني اين سنت، همواره تلاش براي اين شده است که امر ازدواج براي جوانان آسان شود. ولي متاسفانه به رغم اينکه موضوع مورد اشاره از اهميت زيادي برخوردار است، امروزه تا اندازه زيادي عملي کردن آن براي جوان و تشکيل خانواده دشوار شده است؛ در اين زمينه عوامل تاثيرگذار زيادي وجود دارد که يکي از اين علت‌ها مسائل مالي است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

رفع مشکل ازدواج جوانان از حرف تا عمل

رفع مشکل ازدواج جوانان از حرف تا عمل
خروج

بايد براي رفع مشکلات جوانان به صورت جدي گام برداشت، ولي در اين زمينه از حرف تا عمل فاصله زيادي وجود دارد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها