عصر آذربایجان

گزارش خبر

وقت رسيدگي به مشکلات مردم است نه گرم کردن تنور انتخابات 1400

وقت رسيدگي به مشکلات مردم است نه گرم کردن تنور انتخابات 1400

1399/04/29

گروه سياسي:اين فعال سياسي اصولگرا افزود: مطرح کردن مسائل و موضوعات مربوط به انتخابات رياست جمهوري سال آينده، تمام دستگاه‌هاي اجرايي، نظارتي و قانوني را به حاشيه مي‌برد و اجازه نمي‌دهد، موضوعات اصلي و اولويت‌دار که محور همه آن‌ها بحث معيشت و رسيدگي به مشکلات مردم است، در اولويت اين دستگاه‌ها قرار گيرد...

گروه سياسي:اين فعال سياسي اصولگرا افزود: مطرح کردن مسائل و موضوعات مربوط به انتخابات رياست جمهوري سال آينده، تمام دستگاه‌هاي اجرايي، نظارتي و قانوني را به حاشيه مي‌برد و اجازه نمي‌دهد، موضوعات اصلي و اولويت‌دار که محور همه آن‌ها بحث معيشت و رسيدگي به مشکلات مردم است، در اولويت اين دستگاه‌ها قرار گيرد...
کمتر از يازده ماه ديگر به موعد برگزاري انتخابات رياست جمهوري سيزدهم در سال 1400 زمان باقي است و برخي گروه‌ها و جريانات سياسي و همچنين افراد و چهره ها، اقدامات و فعاليت‌هاي انتخاباتي خود را از هم اکنون کليد زده اند و هر روز هم خبر جديدي در خصوص اين فعاليت‌هاي انتخاباتي در رسانه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي به گوش مي‌رسد.
برخي انجام اقدامات انتخاباتي در فاصله يازده ماهه تا انتخابات را طبيعي مي‌دانند و معتقدند با توجه به اينکه ميزان مشارکت در انتخابات مجلس يازدهم پايين بوده، براي گرم کردن تنور انتخابات 1400 و همچنين ايجاد انگيزه لازم براي حضور بدنه‌هاي حامي گروه‌هاي سياسي به حضور در انتخابات سال آينده بهتر است، هرچه جدي‌تر به انجام فعاليت‌هاي سياسي پرداخته و زمينه را براي مشارکت بيشتر آماده کنند.
برخي در مقابل اين ديدگاه ايستاده و بر اين باورند سياسي و انتخاباتي کردن فضاي کشور ـ آن هم در حالي که يک سال به پايان عمر دولت مانده است ـ علاوه بر اينکه انگيزه لازم براي کار کردن را از قواي سه گانه کشور و به ويژه دولت مي‌گيرد، حواشي را بر متن غلبه مي‌دهد. اين گروه اعتقاد دارند که اکنون وقت گرم کردن تنور انتخابات نيست و با توجه به مشکلات عديده اقتصادي که مردم به ويژه قشرهاي ضعيف و کم درآمد با آن مواجه هستند، بهتر است تمرکز بر رفع اين مشکلات گذاشته شود.
*برخي دنبال انحراف از حل مشکلات هستند
در همين زمينه، عضو جمعيت رهپويان انقلاب با بيان اينکه عده‌اي با طرح زودهنگام مسائل انتخاباتي به دنبال منحرف کردن دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي از اولويت‌هاي اساسي کشور هستند، گفت: صحبت از انتخابات 1400 و رياست جمهوري سيزدهم آن هم در وضعيت فعلي کشور، ظلم آشکار در قبال مردم است
«پرويز سروري» چهره سياسي اصولگرا و از اعضاي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرنگار «تابناک» اظهار کرد: صحبت از انتخابات 1400 در وضعيت فعلي کشور ظلم بزرگ و آشکار به مردم است.
*ورود زودهنگام به انتخابات 1400 ظلم به مردم است
وي درباره شروع فعاليت‌هاي انتخاباتي از سوي برخي جريانات و چهره‌هاي سياسي اظهار کرد: در کل بنده فکر مي‌کنم در وضعيت فعلي با توجه به وجود مشکلاتي چون کرونا، تحريم و مسائل معيشتي به ويژه در بين اقشار کم درآمد جامعه ورود زودهنگام به انتخابات يک ظلم بزرگ و آشکاري به مردم است
اين فعال سياسي اصولگرا افزود: مطرح کردن مسائل و موضوعات مربوط به انتخابات رياست جمهوري سال آينده تمام دستگاه‌هاي اجرايي، نظارتي و قانوني را به حاشيه مي‌برد و اجازه نمي‌دهد موضوعات اصلي و اولويت‌دار که محور همه آن‌ها بحث معيشت و رسيدگي به مشکلات مردم است در اولويت اين دستگاه‌ها قرار گيرد.
*وقت گرم کردن تنور انتخابات نيست
وي با انتقاد از طرح مسائل انتخاباتي از سوي برخي گروه‌هاي سياسي و چهره ها، عنوان کرد: واقعا در وضعيت فعلي و در حالي که يک سال مانده، به انتخابات صلاح نيست که وارد گرم کردن شور انتخابات شويم و موقعيت‌هاي بزرگي را براي سازماندهي ظرفيت‌هاي کشور براي برون رفت از مسائل فعلي از دست بدهيم.
سروري در عين حال ادامه داد: بنده نه فقط به عنوان يک فعال سياسي، بلکه به عنوان عضوي از مردم صلاح نمي‌دانم اين موضوعات (مباحث مربوط به انتخابات رياست جمهوري) در شرايط کنوني که کشور با آن مواجه است، به صورت جدي مورد بحث قرار گيرد.
*گروه‌هاي سياسي فعاليت‌هاي داخلي خود را براي انتخابات سامان بدهند
وي در پاسخ به اين که البته اين فرصت باقي مانده تا انتخابات رياست جمهوري براي احزاب و گروه‌هاي سياسي به جهت ساماندهي فعاليت‌هاي شان خيلي هم زياد نيست، خاطرنشان کرد: طبيعتا در وضعيت فعلي گروه‌ها و تشکيلات بايد بيشتر به سازماندهي داخلي خودشان بپردازند و زمينه‌هاي تقويت برنامه‌هايشان را براي انتخابات 1400 به صورت داخلي انجام دهند.
اين نماينده سابق مجلس با انتقاد از مطرح شدن جدي موضوعات مربوط به انتخابات رياست جمهوري در رسانه‌ها و محافل مختلف، تاکيد کرد: کشاندن مسائل مربوط به انتخابات رياست‌جمهوري به رسانه‌ها و گمانه‌زني‌ها بدون پايه و اساس نمي‌تواند مساله اصلي مردم باشد و مشکلي را از مشکلات مردم حل کند.
*ورود زودهنگام به انتخابات مجلس و دولت را به حاشيه مي‌برد
سروري در پاسخ به اينکه ممکن است چه مشکلاتي از ناحيه طرح مسائل انتخاباتي ايجاد شود، گفت: من خودم به عنوان يک شهروند نگران اين هستم که اين دست از مسائل هم مجلس و هم دولت را درگير حاشيه کند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تابناک؛ عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي تصريح کرد: ظاهرا عده‌اي براي فرار از پاسخگويي و ناکارآمد‌هايي که داشته اند تلاش مي‌کنند دائم موضوعات حاشيه‌اي را به جاي متن مطرح کنند و اجازه ندهند دستگاه‌هاي اجرايي، قانونگذاري و نظارتي به وظيفه اصلي خودشان که رسيدگي به وضعيت مردم است، برسند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها