عصر آذربایجان

گزارش خبر

ميانگين پيشرفت مسکن مهر در آذربايجان غربي 90 درصد است

ميانگين پيشرفت مسکن مهر در آذربايجان غربي 90 درصد است

1396/06/12

گروه گزارش: مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي با بيان اينکه پيشرفت مسکن مهر اروميه کمتر از ميانگين استاني است، گفت: ميانگين پيشرفت فيزيکي مسکن مهر در آذربايجان غربي 90 درصد است.

به گزارش عصرآذربايجان، پروژه مسکن مهر بنا به برخي مسائل و مشکلات از جمله وجود معارض، عدم ارائه خدمات توسط شرکت هاي خدمات رسان  بلندمرتبه_سازي، تسهيلات لازم و... سال‌ها به طول انجاميده در اين راستا ابراهيم مبارک قدم در نشست خبري مديران شوراي حمل و نقل آذربايجان غربي با اشاره به تعهد آذربايجان غربي در ساخت مساکن مهر، اظهار داشت: 52 هزار واحد مسکوني مورد تعهد استان در ساخت مسکن مهر در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت و زير 25 هزار نفر جمعيت مي_باشد.
وي با اعلام اينکه از تعداد واحدهاي مسکوني مورد تعهد در استان تا کنون ساخت 39 هزار واحد خاتمه يافته، ادامه داد: افتتاح متمرکز يک هزار و 4 واحد ديگر نيز در قالب مسکن مهر صورت مي گيرد. مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي افزود: مساکن مهر مذکور شامل 318 واحد در اروميه، 66 واحد بوکان، 60 واحد در تکاب و سلماس، 118 واحد مهاباد، 144 واحد مياندوآب و 238 واحد در نقده بوده که تا نيمه دوم شهريور به‌طور رسمي افتتاح مي‌شود.
وي با بيان اينکه در اين ميان 3 هزار و 300 واحد مسکن مهر استان نيز فاقد متقاضي بوده  متذکر شد: پرونده مسکن مهر در شهرهاي زير 25 هزار جمعيت آذربايجان غربي بسته شده است. مبارک قدم اضافه کرد: ميانگين پيشرفت فيزيکي مسکن مهر در استان 90 درصد بوده که در سه شهر استان از جمله شهرستان هاي اروميه، مهاباد و سردشت پيشرفت اجرايي کمتر از ميانگين استاني است. وي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص آخرين وضعيت راه‌آهن نقده به اروميه  خاطرنشان کرد: 20کيلومتر ريل‌گذاري از اين پروژه باقي مانده که از دو سمت به صورت دستي و مکانيزه انجام مي‌شود.
وي جابجايي خط لوله نفت را از علل تاخير در اجراي اين پروسه عنوان کرد و ادامه داد: آزادسازي و توافق با مالکان براي مسيرگشايي سرعت اجراي پروژه را کاهش مي‌دهد که آزادسازي زمين‌ها براي ادامه راه‌آهن اروميه ادامه دارد و در اين راستا به طور متوسط روزانه يک کيلومتر ريل‌گذاري صورت مي_گيرد. مبارک قدم تصريح کرد: اين پروژه با سرعت خوبي در حال اجراست و با رسيدن ريل‌گذاري به ايستگاه نقده اقدامات ترانزيت و لجستيک انجام مي‌شود.
وي با اشاره به اقدامات در حوزه ساماندهي و توانمندسازي سکونتگاه هاي غيررسمي حاشيه شهرها، ادامه داد: در اين راستا احداث دو پروژه شامل کتابخانه عمومي خوي و مدرسه 12 کلاسه  وکيل آباد اتمام يافته و تحويل دستگاه بهره بردار قرار گرفته است. مبارک قدم افزود: کلنگ_زني 9 پروژه در اروميه، خوي، بوکان  سردشت و مياندوآب در قالب احداث پايگاه سلامت، سالن هاي ورزشي و بهسازي معابر با اعتباري بالغ بر 64 ميليارد و 782 ميليون ريال با توجه به ميزان نياز محلات حاشيه نشين انجام مي‌شود.
مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان_غربي به توسعه راههاي روستايي در آذربايجان غربي اشاره و اعلام کرد: احداث راه جديد در 7 روستاي استان  به طول 20 کيلومتر با اعتباري بالغ بر 39 ميليارد و 700 ميلون ريال انجام شده است.
وي به اقدامات راه و شهرسازي استان و پروژه‌هاي افتتاحي در هفته دولت اشاره کرد و ابراز داشت: احداث شش کيلومتر از محور اروميه به مياندوآب، 10 کيلومتر بزرگراه حدفاصل مياندوآب به بوکان، 15 کيلومتر روکش آسفالت شاهين دژ به تکاب و بهره‌برداري از دو تقاطع غير هم‌سطح در محور خوي _ قطور_ رازي در حدود 1.1 کيلومتر و کمربندي ماکو به طول 1.5 کيلومتر بخشي از پروژه‌هاي راه و شهرسازي در جهت ساخت و توسعه راههاي استان بوده است.

منبع :  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

مسکن مهر در کنار تمام مزيت‌هايش براي اقشار ضعيف مهري نداشت

مشکلات مسکن مهري‌ها//
خروج

با اينکه مسکن مهر به عنوان طرحي براي خانه‌دارشدن اقشار متوسط و پايين جامعه اجرا شد اما در کنار تمام مزيت‌هايش، براي اقشار ضعيف، مهري نداشت؛ نه تنها آرزوي خانه‌دار شدن مستاجرها برآورده نشد بلکه مالکان همچنان بايد بار مشکلات را بر دوش بکشند.

ميانگين پيشرفت مسکن مهر در آذربايجان غربي 90 درصد است

ميانگين پيشرفت مسکن مهر در آذربايجان غربي 90 درصد است
خروج

گروه گزارش: مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي با بيان اينکه پيشرفت مسکن مهر اروميه کمتر از ميانگين استاني است، گفت: ميانگين پيشرفت فيزيکي مسکن مهر در آذربايجان غربي 90 درصد است.

تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر در آذربایجان غربی تا پایان سالجاری

تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر در آذربایجان غربی تا پایان سالجاری
خروج

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طرح مسکن مهر آذربایجان غربی از 96 درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است و تا پایان امسال پرونده مسکن مهر استان بسته می شود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها