عصر آذربایجان

گزارش خبر

مسکن مهر در کنار تمام مزيت‌هايش براي اقشار ضعيف مهري نداشت

مشکلات مسکن مهري‌ها//

1395/08/23

با اينکه مسکن مهر به عنوان طرحي براي خانه‌دارشدن اقشار متوسط و پايين جامعه اجرا شد اما در کنار تمام مزيت‌هايش، براي اقشار ضعيف، مهري نداشت؛ نه تنها آرزوي خانه‌دار شدن مستاجرها برآورده نشد بلکه مالکان همچنان بايد بار مشکلات را بر دوش بکشند.

گروه گزارش: با اينکه مسکن مهر به عنوان طرحي براي خانه‌دارشدن اقشار متوسط و پايين جامعه اجرا شد اما در کنار تمام مزيت‌هايش، براي اقشار ضعيف، مهري نداشت؛ نه تنها آرزوي خانه‌دار شدن مستاجرها برآورده نشد بلکه مالکان همچنان بايد بار مشکلات را بر دوش بکشند. مشکلات مسکن مهري‌هاي استان اردبيل در حالي پاياني ندارد که پيمانکاران مي‌گويند مسکن مهر هيچ مشکلي ندارد و همه مصالح به کار رفته از قبيل پکيج، درب ‌و پنجره، لوله‌هاي آب‌وفاضلاب و رادياتورها استاندارد و با تاييد کارشناسان نصب شده است.اما اين اظهارات براي مالکان مساکن مهر، نمک روي زخم است و هر روز بايد به خاطر نشتي لوله آب پکيج، دست به کار شوند و خانه تکاني کنند. طرحي که قرار بود آلام درد خانه به دوشان شود حالا شده قوز بالا قوز؛ به گونه اي که در اين تنگناي اقتصادي، ساکنان مسکن مهر شهرک انديشه اردبيل که اکثر از اقشار ضعيف هستند مجبورند 700 هزار تومان براي خريد پمپ تقويت فشار آب بپردازند تا آب به طبقه دوم و چهارم مجتمع برسد! يکي از مالکان مسکن مهر در شهرک نيايش اردبيل، مي‌گويد: فشار آب در مجتمع‌هاي مسکن مهر اين شهرک به حدي ضعيف است که بايد شب شود و ما زندگي کنيم!
اين شهروند اردبيلي مي‌گويد: اکثر مسکن‌هاي مهر شهرک نيايش اردبيل به دليل نبود امکانات خالي از سکنه است و هنوز هم نخاله‌ها و ضايعات مصالح ساختماني سد راه مردم و ماشين‌ها است. کيفيت تنها مشکل مسکن مهري ها نيست، تعداد مدارس متناسب با جمعيت در شهرک هاي مسکن مهر، کلانتري، ايستگاه آتش نشاني و مرکز درماني، سرويس‌هاي حمل و نقل ، وضعيت نامناسب خيابان‌ها، آسفالت معابر خاکي، معماري نامناسب و مشکلات فني در برخي ساختمان‌هاي مسکن مهر، از جمله مشکلاتي است که مالکان مساکن مهر با آن دست و پنجه نرم مي کنند. با وجود همه کمبودها در شهرک هاي مسکن مهر افتتاح شده استان اردبيل، قرار است پرونده مسکن مهر اين استان با اتمام هزار و 170 واحد مسکن مهر تا پايان سال جاري، آن هم با تمام مشکلاتش بسته شود؛ مشکلات عديده ي که خود مسئولان نيز بر آن اذعان دارند. استاندار اردبيل ميگويد حجم زيادي از مشکلات مربوط به مسکن مهر ناشي از اين است که متوليان امر وقت، به موضوع فقط با هدف تامين سرپناه براي افراد نيازمند نگريسته‎اند و توجهي به چگونگي برخورداري خريداران اين واحدهاي مسکوني از امکانات رفاهي مانند آب، برق، گذرگاههاي مناسب، فضاي سبز، مدرسه، تلفن، مرکز انتظامي و از اين قبيل نداشته اند. مجيد خدابخش اذعان دارد براساس برآوردها، براي ساخت 45 باب مدرسه و نيز کلانتري در مسکن مهر اردبيل، نمين، خلخال، کوثر، مشگين شهر و پارس‌آباد دست کم 620 ميليارد ريال اعتبار نياز است که انتظار مي رود در اسرع وقت اين مبلغ تامين شود. اما صديف بدري عضو کميسيون عمران مجلس در گفتگوي تلفني با خبرنگار سبلانه، درباره بسته شدن پرونده مسکن مهراستان اردبيل، تا پايان امسال، گفت: پيشرفت فيزيکي و وضعيت زيرساخت مسکن مهر استان اردبيل، نسبت به ساير استان هاي کشور مناسب است. نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در خصوص مشکل افت فشار آب مسکن مهر به ويژه در شهرک نيايش اردبيل گفت: چنين گزارشي تا کنون دريافت نکرده ام و اين مشکل را به آب و فاضلاب گزارش خواهم کرد. با اين اوصاف اين سوال مطرح مي شود آيا پرونده بسته شدن مسکن مهر دراستان اردبيل آن هم در مدت چهار ماه زمستاني و البته با وجود تمام مشکلات زير ساختي، مختومه مي شود يا اين تصميم دولت تقلاي انتخاباتي است؟ به هر حال بايد منتظر ماند و ديد که آيا مصوبات نشست شوراي مسکن استان اردبيل (شامگاه سه شنبه 18 آبان سال 95) که مسئولان ذي ربط هر کدام قولي داده اند عملي مي‌شود؟
*شرح قول‌هاي مسئولان اردبيل:
جواد زنجاني فرماندار اردبيل براي تامين امکانات و نيازهاي رفاهي شهروندان ساکن در مسکن مهر به خصوص مراکز آموزشي و بهداشتي و معابر مناسب قول همکاري داد.
حميد لطف اللهيان شهردار اردبيل نيز اعلام کرده شهرداري اردبيل آماده است تا به منظور رفاه حال شهروندان ساکن مساکن مهر هر آنچه امکانات و اختيارات قانوني اش اجازه مي دهد انجام دهد. طبق اعلام مدير زمين و مسکن اداره کل راه و شهرسازي اردبيل نيز اين اداره کل زمين و مبلغ 35 ميليارد ريال نيز براي ساخت واحدهاي آموزشي در مسکن مهر اردبيل پرداخت کرده است. علي عليزاده مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان اردبيل قول داده است اين شرکت هرآنچه در توان داشته براي تامين برق مورد نياز اين واحدهاي مسکوني انجام داده و تاکنون بيش از 500 ميليارد ريال هزينه کرده است.
نماينده شرکت آب و فاضلاب استان اردبيل نيز در اين نشست براي احداث ايستگاه پمپاژ فاضلاب مسکن مهر منطقه پيله سحران زمين داراي معارض را واگذار کرده اند که عليرغم به کارگيري پيمانکار براي احداث اين ايستگاه با مشکل مواجه شده ايم؛ در نشست شوراي تامين استان اردبيل قرار بر اين شد تا براي رفع مشکل معارض اين زمين مکاتبه هاي لازم انجام پذيرد اما تاکنون بعضي مشکل هاي ناشي از اين موضوع همچنان باقيست؛ پارسال قرار بود مبلغ 76 ميليارد ريال براي اجراي پروژه هاي نيمه تمام مربوط به مساکن مهر مانند ايستگاه پمپاژ ، پکيج و خط انتقال پرداخت شود که تاکنون مبلغ 21 ميليارد ريال از اين ميزان پرداخت شده است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از راه دانا، طبق آمارها، از کل واحدهاي مسکن مهر استان اردبيل، 2 هزار و 78 واحد مسکن مهر باقي مانده، که با اتمام هزار و 170 واحد تا پايان سال جاري، پرونده مسکن مهر استان اردبيل بسته خواهد شد و 908 واحد مسکن مهر عارضه دار نيز پس از تعيين تکليف به بهره برداري خواهد رسيد. حال بايد منتظر ماند و ديد که اين دستور استاندار تا چه حد امکان تحقق خواهد داشت و دولت چگونه ضعف خود در اتمام رساندن مسکن مهر را در ماههاي انتهايي دوره 4 ساله خود برطرف مي سازد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

مسکن مهر در کنار تمام مزيت‌هايش براي اقشار ضعيف مهري نداشت

مشکلات مسکن مهري‌ها//
خروج

با اينکه مسکن مهر به عنوان طرحي براي خانه‌دارشدن اقشار متوسط و پايين جامعه اجرا شد اما در کنار تمام مزيت‌هايش، براي اقشار ضعيف، مهري نداشت؛ نه تنها آرزوي خانه‌دار شدن مستاجرها برآورده نشد بلکه مالکان همچنان بايد بار مشکلات را بر دوش بکشند.

ميانگين پيشرفت مسکن مهر در آذربايجان غربي 90 درصد است

ميانگين پيشرفت مسکن مهر در آذربايجان غربي 90 درصد است
خروج

گروه گزارش: مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي با بيان اينکه پيشرفت مسکن مهر اروميه کمتر از ميانگين استاني است، گفت: ميانگين پيشرفت فيزيکي مسکن مهر در آذربايجان غربي 90 درصد است.

تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر در آذربایجان غربی تا پایان سالجاری

تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر در آذربایجان غربی تا پایان سالجاری
خروج

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طرح مسکن مهر آذربایجان غربی از 96 درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است و تا پایان امسال پرونده مسکن مهر استان بسته می شود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها