عصر آذربایجان

گزارش خبر

ناکامي تيم واليبال شهرداري اروميه با بازيکنان بومي

ناکامي تيم واليبال شهرداري اروميه با بازيکنان بومي

1396/11/01

گروه ورزشي: ''شهرداري اروميه با بازيکنان بومي و مسن که نشيب هاي زيادي در ليگ برتر واليبال امسال داشته از رسيدن به فراز در ادامه فصل مايوس شده و نيم نگاهي به جوانان بومي دارد تا در فصل آينده بار ديگر در سطح نخست واليبال کشور جا خوش کند.

رقابت هاي اين فصل ليگ برتر واليبال کشور با حضور مدعيان هميشگي و تراز نخست در حالي در پاييز امسال آغاز شد که بسياري از کارشناسان، شهرداري اروميه را يکي از رقباي هميشگي بالاي جدولي ها مي دانستند و بر اين باور بودند که مثلت پيکان و بانک سرمايه تهران امسال نيز با شهرداري اروميه شکل مي گيرد تا تنور اين رقابت داغ، داغ تر بماند. نکته مورد توجه اين کارشناسان، بازگشت بومي هاي با تجربه فصل هاي نه چندان دور شهرداري اروميه از جمله 'بهرام فريد' به اين تيم بود که اين بازيکن قدرتي زن را در کنار 'حامد رضايي' و 'جواد محمدي نژاد' سرعتي زن، ترکيبي ايده آل با همراهي 'عليرضا بهبودي' پاسور مي ديدند.
اما با آغاز رقابت هاي ليگ برتر، چرخ کار تيم شهرداري اروميه خوب نچرخيد و اين تيم با 2 شکست متوالي از تيم هاي 'هاوش گنبد' داراي بحران در ابتداي فصل و 'شمس' بسته شده با نوجوانان ملي پوش، ناتواني خود را در تحقق پيش بيني هاي کارشناسان عيان کرد. تيم شهرداري اروميه در سه هفته پس از آن و در مقابل تيم هاي ساري، کاشان و اردکان، پيروز از ميدان خارج شد ولي همه ماجراي بردهاي اين تيم در همان سه برد ابتدايي خلاصه شد و شهرداري اروميه در بازي هاي بعدي، چهار باخت پياپي را تجربه کرد تا از چرخه ادعاي حضور در پلي آف دورتر و دورتر شود.
باخت هاي سه بر يک مقابل بانک سرمايه و کاله و سه بر 2 مقابل همنام هاي تبريزي و وراميني نيز نشان از يک مشکل اساسي در تيم شهرداري اروميه مي داد. پس از کشمکش هاي بازي شهرداري اروميه و پيکان تهران در ست پنجم و باخت فني سه بر صفر در ديدار با اين تيم پايتخت نشين و تداوم آن تا بازي سايپا و دريافت باخت فني ديگر در اين تيم به علت حضور نيافتن، بحران هاي فني تيم شهرداري اروميه را کمي کاهش داد ولي نيم فصل دوم نيز چيز کمي از نيم فصل نخست براي شهرداري اروميه نداشت. بر خلاف گفته مديرعامل وقت تيم شهرداري اروميه، چهره اصلي تيم در نيم فصل دوم نيز آشکار نشد و اين تيم در همان ديدار نخست در اروميه از هاوش گنبد /قعر جدولي/ شکست خورد تا تغيير پاسور اصلي 38 ساله نيز دردي از اين تيم دوا نکند. باخت هاي سه بر 2 مقابل شمس نوجوان و سه بر يک مقابل تيم هاي پايين جدولي رعد پدافند و خاتم اردکان روي ديگر سکه ناآمادگي تيم شهرداري اروميه در ليگ امسال بود که نشان مي داد تماشاگران اروميه اي در نيامدن به ورزشگاه 6 هزار نفري محقّ هستند.
با نگاهي به نتايج 16 ديدار گذشته تيم واليبال شهرداري اروميه به اين نتيجه مي رسيم که اين تيم از 11 باخت خود به جز باخت فني به تيم سايپا که بدون بازي بود در 10 باخت ديگر پنج باخت با نتيجه سه بر يک و چهار باخت با نتيجه سه بر 2 داشته و در مقابل تيم پيکان نيز در ست پنجم بازي، عقب بوده که منجر به درگيري بين بازيکنان شده است. سهم بالاي باخت هاي سه بر يک و سه بر 2 نيز نشان مي دهد که اين تيم با مشکل بدني روبرو بوده و بازيکنان پا به سن گذاشته هرچند بومي، مشکلي براي اين تيم به شمار مي روند.
هرچند با احتساب چند بازيکن نوجوان و اميد، ميانگين سن تيم واليبال شهرداري اروميه به حدود 28 سال و سه ماه مي رسد ولي بسياري از بازيکنان بومي فرصت کمي براي حضور در ترکيب داشته اند و بيشتر بازيکنان ترکيب اصلي را پا به سن گذاشته ها تشکيل مي دادند. با بررسي برخي از بازي هاي تيم واليبال شهرداري اروميه، ميانگين سني بازيکنان ترکيب اصلي اين تيم بين 31 تا 33 سال بوده که رقمي بالا براي ورزش پرتحرک واليبال به شمار مي رود. هرچند با خارج شدن 'بهبودي' 38 ساله از ترکيب تيم واليبال شهرداري اروميه در نيم فصل دوم، کمي از سن ترکيب اين تيم کاسته شد ولي وجود بازيکنان 33، 32، 34 و 30 ساله در اين ترکيب همچنان به چشم مي خورد و نااميدي ها را براي ادامه کار تيم واليبال شهرداري اروميه در ليگ برتر تداوم مي بخشد. با ارائه شعار بومي گرايي در ترکيب تيم شهرداري اروميه در ابتداي فصل و تاکيد شهردار اروميه مبني بر عمل اين تيم به نتيجه نظرسنجي هاي مردمي، همگان بر اين باور بودند که جوانان زبده و کارکشته شهرداري اروميه در اين فصل خود را به خوبي نشان مي_دهند تا علاوه بر سهيم شدن در بردهاي متوالي، شايسته حضور در المپيک سال 2020 توکيو نيز باشند که البته اينگونه نشد و شهرداري اروميه به وجود جوانان در سايه بسنده کرد ولي نتوانست از اين کار نيز موفق بيرون بيايد. البته بايد به اقدام نسنجيده و قابل تامل فدراسيون واليبال در استفاده از چهار بازيکن ارزنده اروميه_اي در تيم واليبال شمس نيز خرده گرفت زيرا تيم شمس بدون توجه به نيازهاي تيم هايي نظير شهرداري اروميه و به بهانه هماهنگي تيم ملي نوجوانان شکل گرفت و اروميه اي ها نتوانستند از ظرفيت بازيکنان جوان خود در ترکيب استفاده کنند.
با اين همه حضور تيم واليبال شهرداري اروميه در پلي آف امسال، انتظار نابجايي است زيرا اين تيم که سه باخت از تيم هاي پايين جدولي در نيم فصل دوم داشته، در 6 بازي بعدي خود با 6 تيم بالاي جدولي ديدار مي کند؛ حال آنکه در ديدارهاي دور رفت از همه اين تيم ها شکست خورده است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايرنا، البته نيم نگاه تيم شهرداري اروميه به فصل آينده است تا با منحل شدن تيم شمس به عنوان تيم نوجوانان و بازگشت چهار بازيکن ارزنده اين تيم، امکان حضور در صدر مهمترين ليگ دنياي توپ و تور کشور براي اين تيم مدعي فراهم شود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

ناکامي تيم واليبال شهرداري اروميه با بازيکنان بومي

ناکامي تيم واليبال شهرداري اروميه با بازيکنان بومي
خروج

گروه ورزشي: ''شهرداري اروميه با بازيکنان بومي و مسن که نشيب هاي زيادي در ليگ برتر واليبال امسال داشته از رسيدن به فراز در ادامه فصل مايوس شده و نيم نگاهي به جوانان بومي دارد تا در فصل آينده بار ديگر در سطح نخست واليبال کشور جا خوش کند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها