عصر آذربایجان

گزارش خبر

مطالبه مهم و اساسي در زمينه ماليات داريم

مطالبه مهم و اساسي در زمينه ماليات داريم

1396/11/08

گروه خبر: امام جمعه استان اردبيل گفت: انقلاب اسلامي با اقتدار علمي توانسته در حد اعلي حاکميت ملي ، استقلال سياسي ، تماميت ارضي و غرور مقدس ملت ما را تأمين کند.

آيت‌الله سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته اردبيل که در مصلاي امام خميني برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامي با اقتدار علمي توانسته در حد اعلي حاکميت ملي  استقلال سياسي، تماميت ارضي و غرور مقدس ملت ما را تأمين کند. 
وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه تصريح کرد: پيگيري مشکلات و نواقص توسط ملت، از اسباب اصلي رسيدن به اقتدار و موفقيت دولت و مصداق آتش به اختيار و بلکه از بزرگ‌ترين مصاديق امر به معروف و نهي از منکر است و همه ما بايد با تمام توان، دولتمردان را در نواقص موجود بدون هيچ ملاحظه‌کاري مورد مطالبه قرار دهيم. وي ادامه داد: اگر در جايي کوتاهي يا خداي نکرده خيانت يا نقض قوانين در مسؤولان مشاهده و محرز شود براي پيشرفت کشور و عزت ملت بايد وارد عرصه مطالبه و استيضاح شويم. 
وي گفت: ما ابتدا و در طليعه اين اقدام مبارک از ماليات‌هاي متمرکز شروع مي‌کنيم  و اعتقاد داريم اين نوع ماليات‌ها، بي‌انصافي به استان‌هاي غيربرخوردار است. نماينده مردم استان در مجلس خبرگان اضافه کرد: دولت‌هاي گذشته و نيز دولت فعلي قانوني دارند که ماليات شرکت‌هاي بزرگ در مرکز کشور اخذ شود که اين ماليات ها توسط اداره کل مؤديان بزرگ اخذ مي‌شود و اين تشديد محروميت آشکار براي استان‌هاي محروم است؛ مثلا ماليات شرکت مخابرات، ايرانسل، همراه اول، بيمه، ماليات بانک‌ها ، ماليات بنزين و نفت مصرف شده در استان، سيگار، ماليات شماره‌گذاري خودرو و... همه به صورت متمرکز در تهران اخذ و استان‌هاي ديگر محروم مي‌مانند و همچنين ماليات شرکت‌هاي عمراني بزرگ که در مرکز ثبت شده‌اند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، وي بيان کرد: ما در وهله اول از نمايندگان مجلس مي‌خواهيم با آوردن طرح، اين رويه تادرست را اصلاح کنند و از مديريت ارشد استان مي‌خواهيم با مذاکره با ساير استانداران وجه نقص اين قانون را به هيأت دولت برسانند؛ در اين باب ما نبايد ذره‌اي کوتاه بياييم چرا که در تاريخ استان شايد فقط يک بار براي مهار آب‌هاي مرزي 3 هزار ميليارد به استان سرازير شود، چرا ماليات 180 ميلياردي آن از استان خارج مي‌شود؟
 وي افزود: ما در خصوص سبک اخذ ماليات يک مطالبه مهم و اساسي ديگر داريم و آن اينکه الآن مي‌گويند هر استان ارزش افزوده را بگيرد و هرچقدر وصول کرد در استان تقسيم کند، دراين صورت ماليات در کشور بالسويه و بالعداله تقسيم نمي‌شود و استان‌هاي محروم به شدت متضرر مي‌شوند، ما مي گوييم ارزش افزوده را دولت اخذ و بر پايه شاخص جمعيت در کل ايران تقسيم کند که در اين صورت ماليات داده شده به استان به شدت بالا مي‌رود و عدالت نيز همين را اقتضاء مي‌کند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

گروه‌هاي تکفيري توسط آمريکا و با کمک آل سعود فرماندهي مي‌شوند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: کشورهاي اسلامي همگي با يک دشمن مشترک به نام گروه‌هاي تکفيري و در راس آنها داعش روبه‌رو هستند که استکبار جهاني و صهيونيسم بين‌المللي صحنه گرداني آنها را با کمک آل‌سعود و مزدوران منطقه‌اي‌شان برعهده دارند.

خط مقاومت در منطقه شکست‌ناپذير است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل گفت: برخلاف نظر آمريکايي‌ها و برخي کشورها در باب حضور ايران در جنوب عراق بايد به صراحت گفت که اين حضور همراه با معنويت و اقبال خود عراقي‌هاست و به هيچ وجه با اسلحه و زور نيست.

آمريکايي‌ها نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: رأي به ترامپ افتضاح براي آمريکايي‌ها بود چرا که آنها ديگر نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند.

دولت و مجلس به نقض برجام از سوي آمريکا واکنش نشان دهند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: از دولت انتظار مي‌رود در برخورد با صاحبان حقوق‌هاي نجومي خارج از نوبت و در اسرع وقت پرونده‌هايي را تشکيل و آن را تحويل مراجع قضايي دهند.

نمايندگان مجلس و دولت براي نرخ گاز در مناطق سردسير تصميم‌گيري کنند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اردبيل از نمايندگان مجلس و دولت خواست به خاطر شدت برودت هوا در مناطق سردسير و مصرف بيشتر گاز، براي برخورداري از تخفيف ويژه در نرخ گاز تصميم‌گيري نمايند.

9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: 9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي در کشور بود.

اتصال راه‌آهن آذربايجان به استان موجب توسعه در منطقه مي‌شود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل از دستور اخير دولت مبني بر ممنوعيت تخريب خانه‌هاي خريداري شده حريم شيخ صفي به شدت انتقاد کرد و گفت: با وجود کارگزاراني که چنين تصميماتي را به دولت القاء مي‌کنند، دولت محترم احتياج به هيچ دشمن ديگري ندارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت و از دشمنان سر سخت صهيونيسم بود.

ترامپ دستورات خطرناکي براي اقتصاد و حقوق بشر صادر مي‌کند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ به سرعت در حال محقق کردن وعده‌هاي انتخاباتي خود است و دستوراتي که براي اقتصاد و امنيت جهاني و حقوق بشر خطرناک است، صادر مي‌کند.

حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است.

ترامپ نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود در اين کشور است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنيت و فرهنگ دنيا را به دست گرفته نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود دراين کشور است.

کوچکترين امکان تقلب و تخلف در انتخابات کشور وجود ندارد

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: هر کس در صحت انتخابات جمهوري اسلامي ترديد ايجاد کند ظلم وحشتناک به مردم، نظام اسلامي و به کشور کرده و اين امر، تحميل بدترين هزينه به ملت و جايگاه بين‌المللي کشور است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها