عصر آذربایجان

گزارش خبر

ترامپ نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود در اين کشور است

امام جمعه اردبيل:

1395/12/01

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنيت و فرهنگ دنيا را به دست گرفته نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود دراين کشور است.

گروه خبر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنيت و فرهنگ دنيا را به دست گرفته  نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود دراين کشور است.
آيت‌الله سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته شهر اردبيل از حضور بعضي از مسؤولان در منزل برخي از سفراي خارجي در حالي که حدود شرعي توسط افراد رعايت نشده بود، گلايه کرده و آن را موجب زوال شعارهاي ديني و هيبت گناه دانست. وي حاکميت، رهبر و رياست صالح را بزرگترين حق ملت دانست و تصريح کرد: اين حق در کشوري مثل آمريکا که بر امنيت، اقتصاد و فرهنگ دنيا تأثير شگرفي دارد  بسيار مهم است. امام جمعه اردبيل گفت: دنيا از اين جهت در بحران است و آمريکا بحراني‌تر  چون سه عنصر ثروت، فريب رسانه‌اي و قدرت يعني زر و زور و تزوير دنيا را از جهت رهبريت صالح به مرز بحران رسانده است. عاملي از زبان جيمي کارتر رئيس جمهور سابق آمريکا افزود: در آمريکا مردم هيچ سهمي از قدرت ندارند، نياز نامزدهاي رياست جمهوري اين کشور به دست کم 200 ميليون دلار براي تبليغات حاکي از آن است که اين کشور از مسير دموکراسي به حکومت ثروتمندان (اليگارشي) در حال تغيير است. وي بيان کرد: کارتر ادامه مي‌دهد با توجه به دورنماي سياسي حاضر در آمريکا و اينکه هر نامزد به پشتوانه مالي عظيمي نيازمند است  بسياري از مردم قادر به کانديدا شدن در انتخابات رياست جمهوري آمريکا نيستند." عاملي در بخش ديگري از سخنان خود اضافه کرد: رئيس جمهور سابق آمريکا مي‌گويد در حال حاضر به جاي دموکراسي، به يک کشور تحت حکومت ثروتمندان تبديل شده‌ايم و به نظرم اين بدترين آسيب به استانداردهاي اخلاقي سيستم سياسي آمريکا است که در تمام طول عمر خود شاهد آن بوده‌ام. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري با تبيين فرمايش مقام معظم رهبري که »ما بدهکار تشکر به اوباما نيستيم و از ترامپ به خاطر ارائه ماهيت واقعي آمريکا تشکر مي‌کنيم«، ادامه داد: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنيت و فرهنگ دنيا را به دست گرفته نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود در اين کشور است. وي گفت: ترامپ اعترافات بسيار خوبي دارد، مي‌گويد ما شش تريليون دلار در خاورميانه هزينه کرده‌ايم که با آن مي‌توانستيم کشور خود را دوباره بازسازي کنيم. عاملي اظهار کرد: اين سرمايه‌گذاري سنگيني که از طرف آمريکا صورت گرفته و مشابه آن از طرف کشورهاي بازيگر در عرصه بين‌الملل هزينه مي‌شود، نشان مي‌دهد که يک کشور براي حفظ امنيت خود بايد در خارج از مرزهاي خود دشمن را زمين‌گير کند. وي تصريح کرد: دست داعشي‌ها و تکفيري‌ها که ايران را مقصد اصلي خود معرفي مي‌کنند، زماني به ايران نمي‌رسد که کشور ما در خارج از مرزها آنها را مديريت و منکوب کند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

گروه‌هاي تکفيري توسط آمريکا و با کمک آل سعود فرماندهي مي‌شوند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: کشورهاي اسلامي همگي با يک دشمن مشترک به نام گروه‌هاي تکفيري و در راس آنها داعش روبه‌رو هستند که استکبار جهاني و صهيونيسم بين‌المللي صحنه گرداني آنها را با کمک آل‌سعود و مزدوران منطقه‌اي‌شان برعهده دارند.

خط مقاومت در منطقه شکست‌ناپذير است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل گفت: برخلاف نظر آمريکايي‌ها و برخي کشورها در باب حضور ايران در جنوب عراق بايد به صراحت گفت که اين حضور همراه با معنويت و اقبال خود عراقي‌هاست و به هيچ وجه با اسلحه و زور نيست.

آمريکايي‌ها نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: رأي به ترامپ افتضاح براي آمريکايي‌ها بود چرا که آنها ديگر نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند.

دولت و مجلس به نقض برجام از سوي آمريکا واکنش نشان دهند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: از دولت انتظار مي‌رود در برخورد با صاحبان حقوق‌هاي نجومي خارج از نوبت و در اسرع وقت پرونده‌هايي را تشکيل و آن را تحويل مراجع قضايي دهند.

نمايندگان مجلس و دولت براي نرخ گاز در مناطق سردسير تصميم‌گيري کنند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اردبيل از نمايندگان مجلس و دولت خواست به خاطر شدت برودت هوا در مناطق سردسير و مصرف بيشتر گاز، براي برخورداري از تخفيف ويژه در نرخ گاز تصميم‌گيري نمايند.

9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: 9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي در کشور بود.

اتصال راه‌آهن آذربايجان به استان موجب توسعه در منطقه مي‌شود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل از دستور اخير دولت مبني بر ممنوعيت تخريب خانه‌هاي خريداري شده حريم شيخ صفي به شدت انتقاد کرد و گفت: با وجود کارگزاراني که چنين تصميماتي را به دولت القاء مي‌کنند، دولت محترم احتياج به هيچ دشمن ديگري ندارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت و از دشمنان سر سخت صهيونيسم بود.

ترامپ دستورات خطرناکي براي اقتصاد و حقوق بشر صادر مي‌کند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ به سرعت در حال محقق کردن وعده‌هاي انتخاباتي خود است و دستوراتي که براي اقتصاد و امنيت جهاني و حقوق بشر خطرناک است، صادر مي‌کند.

حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است.

ترامپ نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود در اين کشور است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنيت و فرهنگ دنيا را به دست گرفته نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود دراين کشور است.

کوچکترين امکان تقلب و تخلف در انتخابات کشور وجود ندارد

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: هر کس در صحت انتخابات جمهوري اسلامي ترديد ايجاد کند ظلم وحشتناک به مردم، نظام اسلامي و به کشور کرده و اين امر، تحميل بدترين هزينه به ملت و جايگاه بين‌المللي کشور است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها