عصر آذربایجان

گزارش خبر

مسئولان به مسئله حجاب در ادارات دقت کنند

مسئولان به مسئله حجاب در ادارات دقت کنند

1397/01/21

گروه خبر: نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: مسئولان بايد در نماز جماعت حضور يابند و به مسئله حجاب در ادارات دقت کنند.

حجت الاسلام سيد مهدي قريشي در جمع نمازگزاران اروميه اظهارداشت: مسئله عفت و حجاب مسئله‌اي است که در قرآن کريم در موارد بسياري بيان‌شده است و حجاب مسئله‌اي جديد نبوده که توسط روحانيان ايجاد شود، بلکه حجاب از ضرورات اسلام است.
وي ادامه داد: حاکم اسلامي وظيفه دارد که از ارتکاب گناه توسط مردم جلوگيري کند که رعايت نکردن حجاب از اين گناهان بوده که مقام معظم رهبري نيز به اين نکته اشاره‌کرده و به دولت دستور داده‌اند که به اين نکته دقت کنند. امام جمعه اروميه تاکيد کرد: اگر کسي ضرورات اسلام همچون حجاب را ناديده بگيرد آن شخص کافر و مرتد است و اگر حاکم اسلامي ضرورت اسلامي را انجام ندهد علاوه بر گناه خود گناه ديگري در قبال ترويج آن گناه در کشور مرتکب شده است.
حجت الاسلام قريشي در بخش ديگري از سخنان خود اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کردند که بايد در مقابل گناه و بي حجابي در جامعه اسلامي ايستادگي کنند زيرا عده اي در تلاش هستند حجاب را از جامعه اسلامي دور کنند. امام جمعه اروميه در ادامه با بيان اينکه صدقه مي‌تواند بلا و مصيبت را از انسان و جامعه دفع کند و آن را از بين مي‌برد و سبب به دست آوردن مقام عالي در قيامت مي‌شود افزود: صدقه بلاياي طبيعي را از جامعه اسلامي دور مي_کند و ثواب بسياري به همراه دارد.
وي با اشاره به اينکه صدقه در روز روشن بلا را دور مي‌کند و عمر را فرد را زياد مي‌کند و از مرگ سخت جلوگيري مي‌کند گفت: اگر هر خانواده هرروز صد تومان صدقه دهد و به‌حساب کميته امداد واريز کند به اموال مردم برکت نازل مي‌شود و کميته امداد مي‌تواند به‌صورت شايسته‌تر به نيازمندان کمک کنند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از مهر، حجت الاسلام قريشي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه آيات و روايات نشان مي دهند که در عالم قيامت تمامي اسرار انسان آشکار  شده و سبب رسوايي گناهکاران مي شود گفت: خداوند در در قرآن به پيامبر مي گويد که به مردم اخطار دهد که قيامت نزديک است بنابراين مواظب اعمال خود باشيد تا در قيامت رسوا نشويد.
وي اضافه کرد: امام صادق مي فرمايند: اگر حساب قيامت هيچ ترسي نداشته باشد و فقط در مقابل خداوند جواب پس دهد و فقط اسرار او آشکار  شود، انسان سزاوار است که انسان در کوه زندگي کند و بيشتر از حدي که زنده بماند نخوابد و نخورد.
وي بااشاره به عالم قيامت و کيفيت رسيدگي به حساب اعمال بشر تصريح کرد: براساس روايات و ايات،در عالم محشر هيچ عملي در محضر خداوند مخفي نمي ماند و همه اعمال انسانها آشکار شده و خداوند به حساب اعمال انسانها بي هيچ ستمي رسيدگي مي کند و انسانها کيفرو يا پاداش اعمال خود را مي بينند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

لزوم کنترل و کاهش آمار طلاق در جامعه

امام جمعه اروميه تاکيد کرد
خروج

امام جمعه اروميه گفت: بايد براي کنترل و کاهش آمار طلاق در جامعه فکري کرد و در راستاي آن گام برداشت.

مهم‌ترين درس عاشورا ايستادن مقابل استکبار است

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: مهم‌ترين درس عاشوراي حسيني ايستادن مقابل ايادي استکبار جهاني است.

نبايد در عرصه‌هاي هسته‌اي ايران عقب‌نشيني کند

امام جمعه اروميه:
خروج

حجت‌الاسلام سيد مهدي قريشي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته اروميه اظهار داشت: در زمينه‌ فعاليت‌هاي هسته‌اي نبايد مقابل سران کشورهاي غربي و آمريکا عقب‌نشيني کنيم.

بايد مقابل تحريف کلام امام خميني ايستادگي کرد

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: بايد در مقابل تحريف کلام امام خميني به معناي واقعي ايستادگي کرد.

امام خميني (ره) با تشکيل بسيج انقلاب را بيمه کرد

امام جمعه اروميه:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اروميه گفت: بسيج مردمي در آذر سال ?? توسط امام خميني (ره) ايجاد و انقلاب اسلامي ايران را بيمه کرد.

جمهوري‌خواه و دموکرات در آمريکا جملگي عليه ايران متحد هستند

امام جمعه اروميه:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اروميه گفت: جمهوري‌خواه و دموکرات در آمريکا جملگي عليه ايران متحد بوده و دشمني آنان در طول تاريخ و انقلاب بدعهدي آنان ثابت شده و مسأله‌اي آشکار است.

اجازه ندهيم علاقه دانشجويان به انقلاب زدوده شود

امام جمعه اروميه:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اروميه گفت: نبايد در روز دانشجو به برخي چهره‌‍‌ها اجازه دهيم که علاقه دانشجويان به انقلاب را بزدايند.

ماهيت آمريکا روز به روز بيشتر روشن مي‌شود

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: ماهيت آمريکا روز به روز بيشتر براي ملت بزرگ ايران اسلامي روشن مي‌شود.

فعاليت 2400 هيات مذهبي در آذربايجان غربي

امام جمعه اروميه مطرح کرد
خروج

امام جمعه اروميه گفت: اينکه از اين استان با وجود 2 هزار و 400 هيأت مذهبي هيچ اثري در بازسازي عتبات عاليات ثبت نداشته، سبب شرمندگي است.

حفظ تقوا و حيا مانع از اجرايي شدن برنامه‌هاي دشمنان مي‌شود

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: با حفظ تقوا و رعايت حيا بايد مانع از عملي شدن برنامه‌هاي دشمنان در کشور شد.

ارتباط با آمريکا مستلزم دست کشيدن از دين و خون شهداست

امام جمعه اروميه:
خروج

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي گفت: اگر بخواهيم با آمريکا ارتباط برقرار کنيم بايد از دين خود دست برداشته و خون شهدا را ناديده بگيريم.

دهه فجر تجلي قدرت خداست

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: دهه فجر به معناي واقعي کلمه تجلي قدرت خداوند متعال است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها