عصر آذربایجان

گزارش خبر

مقصود از حمايت از کالاي ايراني محصولات بي کيفيت نيست

مقصود از حمايت از کالاي ايراني محصولات بي کيفيت نيست

1397/01/21

سرويس سياسي: معاون اول رئيس جمهور گفت: مقصود از حمايت از کالاي ايراني اين نيست که هر محصولي با هر کيفيتي به خورد مردم داده شود. بايد محصولات از کيفيت و قيمت مناسب برخوردار باشد.

اسحاق جهانگيري در جلسه بررسي مشکلات و موانع اصلي توسعه استان آذربايجان شرقي که با حضور استاندار و معاونين استاندار و مديران اجرايي استان برگزار شد، با اشاره به نامگذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري در خصوص حمايت از توليد داخلي گفت: علاوه بر اقداماتي نظير مبارزه با قاچاق کالا و حمايت از کالاي داخلي، يک معناي حمايت از کالاي داخلي اين است که در اجراي طرح هاي بزرگ صنعتي که از طريق فاينانس انجام مي شود، استفاده از توانمندي داخلي بايد به طور جدي مورد توجه قرار گيرد.
وي ادامه داد: البته مقصود از حمايت از کالاي ايراني اين نيست که هر محصولي با هر کيفيتي به خورد مردم داده شود. بايد محصولات از کيفيت و قيمت مناسب برخوردار بوده و رقابت در بازار نيز وجود داشته باشد. معاون اول رييس جمهور افزود: بخش ديگري که حمايت از توليد داخلي بايد مورد توجه قرار گيرد اين است که در طرح هاي بزرگ صنعتي که از طريق فاينانس اجرا مي شود، نبايد همه امور و حتي بخشي که توان ساخت و اجراي آن در داخل کشور وجود دارد نيز به طرف خارجي سپرده شود بلکه بايد حتما از توان داخلي نيز استفاده شود.
*توانمندي داخلي از احداث سکوي هزار تني به 20 هزار تني ارتقا يافته است
جهانگيري ادامه داد: زماني توانمندي داخلي در حد احداث سکوي نفتي هزار تني بود اما امروز قادر هستيم سکوي نفتي 20 هزار تني، کارخانه و نيروگاه احداث کنيم و نبايد اين توانمندي وسيعي که در کشور ايجاد شده ناديده گرفته شود.
معاون اول رييس جمهور در ادامه با اشاره به جايگاه و اهميت استان آذربايجان شرقي تصريح کرد: اين استان يکي از کانونهاي اصلي توسعه کشور است و کارکرد ملي دارد از اين رو مسائل آن نيز بايد ملي ديده شود و بايد براي حل و فصل مسائل آن نيز کمک کنيم.
جهانگيري همچنين با اشاره به اهميت رويداد بين المللي تبريز پايتخت گردشگري کشورهاي اسلامي در سال 2018، اين رويداد را فرصتي بزرگ براي معرفي تبريز در عرصه بين المللي برشمرد و خاطرنشان کرد: استاندار، مسئولين و مردم استان بايد حداکثر بهره برداري را از اين فرصت انجام دهند.
وي افزود: بايد تمرکز ويژه اي بر بخش ها و طرح هاي مهم تبريز که مي‌توانند نقش پيشران ايفا کنند معطوف شود تا مانند لوکوموتيو ساير بخش_ها به دنبال آن به حرکت درآيند.
معاون اول رييس جمهور همچنين توجه به طرح هاي بزرگ در استان آذربايجان شرقي نظير مترو تبريز را پراهميت خواند و گفت: در کلانشهري مانند تبريز نمي توان مترو را ناديده گرفت و مترو تبريز بايد به عنوان يک اولويت جدي براي مردم ديده شود. البته بودجه دولت محدوديت دارد و براي تکميل خطوط مترو در تبريز، بايد از روش ها و راهکارهاي ديگر استفاده شود.
وي آبرساني به کل استان آذربايجان شرقي را طرحي مهم توصيف کرد و افزود: تامين آب شرب براي تبريز نبايد براي مردم به يک دغدغه تبديل شود و بايد پيش بيني هاي لازم و راهکارهايي نظير انتقال آب انجام شود.
جهانگيري با تاکيد بر اينکه نبايد اجازه دهيم واحدهاي صنعتي بزرگ مثل تراکتورسازي با واردات دچار آسيب شوند، اظهار داشت: واحدهاي صنعتي بزرگ نظير تراکتورسازي بايد در کشورهاي همسايه نمايندگي و توليد داشته و به کشورهاي هدف صادرات داشته باشند.
وي در ادامه سخنان خود به تسهيلات اشتغالزايي روستايي اشاره کرد و افزود: بايد دقت شود که اين تسهيلات در اختيار افراد رانت‌جو قرار نگيرد و بايد حتما اين وام ها به افراد کارآفرين داده شود. 
معاون اول رييس جمهور با اشاره به گزارش مديران استان درخصوص مشکلات پيش روي برخي طرح هاي بزرگ استان، از آنان خواست فهرستي از چند طرح اصلي استان به همراه چالش ها و موانع پيش روي اجراي اين طرح ها تدوين و ارائه کنند تا راهکارهاي حل اين موانع بررسي شود.
وي يکي از طرفيت هاي استان آذربايجان شرقي را وجود بخش خصوصي فعال دانست و گفت: از مهمترين ويژگيهاي تبريز اين است که بخش خصوصي مصمم و با تجربه دارد و بخش خصوصي فعال در اين استان جزو بخش خصوصي برتر کشور هستند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از آناج، در اين جلسه استاندار آذربايجان شرقي و برخي مديران اجرايي استان گزارشي از وضعيت حوزه مسئوليت خود در بخش هاي پتروشيمي، پالايشگاه، مترو، اشتغال روستايي، آب و کشاورزي ارائه کردند و ضمن تشريح مشکلات و چالش هاي موجود، به بيان پيشنهادات خود پرداختند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

عيد ايراني با کالاي ايراني

مادران دسترنج فرزندان وطن را پرپر نکنند//
خروج

در اين روزهاي داغ بازار، تنور دل کارگران ايراني درتب و تاب است، آن ها چشم به راهند که خريداران خريد دسترنج ايراني را به کالاي خارجي اولويت دهند.

مقصود از حمايت از کالاي ايراني محصولات بي کيفيت نيست

مقصود از حمايت از کالاي ايراني محصولات بي کيفيت نيست
خروج

سرويس سياسي: معاون اول رئيس جمهور گفت: مقصود از حمايت از کالاي ايراني اين نيست که هر محصولي با هر کيفيتي به خورد مردم داده شود. بايد محصولات از کيفيت و قيمت مناسب برخوردار باشد.

حمايت از کالاي ايراني ضامن رونق توليد و اشتغال

حمايت از کالاي ايراني ضامن رونق توليد و اشتغال
خروج

گروه گزارش: مصرف کالاي ايراني و حمايت از اين مقوله به عنوان يکي از الزام هاي رونق توليد ملي، کارکردهاي گوناگون و گسترده_اي در حوزه اقتصادي و رفاه همگاني دارد که يکي از مهمترين آنها گسترش فرصت هاي شغلي و رفع بيکاري است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها