عصر آذربایجان

گزارش خبر

مورد عجيب فوتبال تبريز در فصلي که گذشت

مورد عجيب فوتبال تبريز در فصلي که گذشت

1397/02/16

گروه ورزشي: هر چهار نماينده فوتبال تبريز در فصل 97-1396 فصلي تلخ و کابوس‌وار را با شباهت‌هاي عجيب سپري کردند.

فصلي که سپري شد، فصلي کابوس‌وار براي فوتبال تبريز بود و چه در ليگ برتر و چه در ليگ دسته اول نتايج به قراري ثبت شد که هر 4 نماينده ديار آذربايجان و تبريز در کوران اين مسابقات فقط براي حفظ سهميه کوشيدند.
در ليگ برتر فوتبال تيم تراکتورسازي که در سال‌هاي گذشته همواره در زمره مدعيان قرار داشت، بدترين نتايج خود را از زمان بازگشت به اين رقابت‌ها کسب کرد و شرايط براي اين تيم به گونه‌اي پيش رفت که با ريزش هواداران فرجامي بسيار تلخ داشت!
سرخ‌پوشان ديار آذربايجان که با بحران محروميت از نقل و انتقالات وارد کارزار ليگ هفدهم شده بودند، حواشي بسياري را در طول فصل از سر گذراندند و درحالي در ليگ برتر ماندگار شدند که تا هفته ماقبل پاياني فاصله چنداني با سقوط نداشتند.
در سوي ديگر، گسترش فولاد به عنوان دومين تيم ليگ برتري تبريز که فصل را با نتايج بسيار ضعيف و تحقير برابر حريفان آغاز کرده بود، بازهم در اين رقابت‌ها درجا زد تا به سان 2 فصل گذشته، حضور در کمربند مياني جدول و رتبه تک رقمي عايد تلاش آنها باشد.
آبي و زرد پوشان در اين دوره از مسابقات با انقلابي که پس از حضور فيروز کريمي در اين تيم به وقوع پيوست، با سپيدپوشي سفيدبخت شده و به طرز غيرقابل پيش‌بيني و خيلي زودتر از همشهريان از کابوس سقوط رهايي يافتند.
اما در ليگ دسته اول اوضاع براي تبريزي‌ها وخيم‌تر از ليگ برتر بود چراکه هم شهرداري و هم ماشين‌سازي از روز نخست براي بقا در مسابقات مي‌جنگيدند که در نهايت همچون تراکتورسازي در هفته ماقبل آخر موفق به تضمين آن شدند. در اين بين، مورد عجيب در فصل جاري براي فوتبال تبريز همسايگي در جدول مسابقات بود، جايي که گسترش فولاد و تراکتورسازي در ليگ برتر به ترتيب نهم و دهم شدند و شهرداري و ماشين‌سازي نيز در جام آزادگان، چهاردهم و پانزدهم.
عجيب‌تر اينکه هر 4 تيم تبريزي نتوانستند ليگ‌هايشان را با سرمربيان ابتدايي خود به انتها برسانند و تغييرات کادر فني در طول فصل به سراغ تمامي آنها آمد، با يک تفاوت بزرگ که در ليگ برتر معکوس‌وار و در ليگ دسته اول مشابه هم بود.
در تيم‌هاي ليگ برتري تراکتورسازي و گسترش فولاد، نيمکت‌هاي داخلي و خارجي به صورت عکس با خارجي و داخلي تعويض شدند و در تيم‌هاي شهرداري و ماشين‌سازي دسته اولي‌ نيز سرمربيان باتجربه با سرمربيان کم‌تجربه.
اين تحولات در بحث مديريتي باشگاه‌ها نيز وجود داشت و به جز گسترش فولاد که پيش از شروع فصل تن به آن داده بود، مديرعامل هر سه تيم ديگر تبريزي به مرور زمان رفتني شده و صندلي خود را به فرد ديگري واگذار کردند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از آناج، البته بايد اذعان کرد تبريزي‌ها بسيار خوش‌شانس بودند که تغييرات در همگي آنها نتيجه مثبت داد چون در غير اين صورت مي‌توانست سرنوشتي بدتر و تلخ‌تر براي هر چهار تيم رقم بزند و به عبارتي ديگر دگرديسي‌ها راز بقاي آنها در مسابقات بود.
با اين تفاسير، فصل 97-1396 فوتبال ايران با تمام تلخي‌هايش براي نمايندگان تبريز به خير گذشت و بايد منتظر ماند و ديد که تبريزي‌ها براي فصل آينده چه تدبيري خواهند انديشيد و آيا بازهم شاهد شکوفايي فوتبال اين ديار خواهيم بود يا خير؟

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

مورد عجيب فوتبال تبريز در فصلي که گذشت

مورد عجيب فوتبال تبريز در فصلي که گذشت
خروج

گروه ورزشي: هر چهار نماينده فوتبال تبريز در فصل 97-1396 فصلي تلخ و کابوس‌وار را با شباهت‌هاي عجيب سپري کردند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها