عصر آذربایجان

گزارش خبر

مردم خواهان ريشه‌کني فساد و تبعيض هستند

مردم خواهان ريشه‌کني فساد و تبعيض هستند

1397/04/30

گروه خبر: امام جمعه تبريز گفت: مردم فساد و تبعيض را تحمل نکرده و به شدت گله‌مند هستند، از اين‌رو مسوولان سه قوه بايد دست در دست هم دهند تا عدالت تحقق يافته و فقر و فساد ريشه‌کن شود.

حجت‌الاسلام سيدمحمدعلي آل‌هاشم در خطبه‌هاي عبادي و سياسي نماز جمعه در مصلاي اعظم امام خميني(ره) تبريز با اشاره به سفر مشاور رهبري به روسيه اظهار کرد: سفر آقاي ولايتي به عنوان مشاور رهبري به روسيه در هفته اخير حامل پيام بزرگي بود به طوريکه يکي از مهم‌ترين تحولات اين هفته در منطقه پيامدهاي اين سفر است. وي افزود: بسياري از کارشناسان و تحليل‌گران اين سفر را سفر راهبردي و تاريخي ارزيابي کردند چراکه اين سفر اولين گام براي راهبردي‌سازي رابطه بين سه قدرت مهم روسيه، چين و هند است.
امام جمعه تبريز با بيان اينکه ايران انگيره و توان برقراري رابطه فعال با ساير قدرت‌ها را دارد، افزود: اين سه قدرت در موضوعات مطرح شده، متفق‌القول عقيده داشتند که ايران نقش مهم در مثلث امنيت منطقه دارد.
وي تاکيد کرد: اميدواريم مسوولان ايران مخصوصاً مسوولان بين‌المللي سفرهاي مشابهي براي تقويت نظام انجام داده و بهره‌برداري خوبي از اين سفرها داشته باشيم.  تاکيد رهبري بر ريشه‌کني فقر و فساد خطيب نماز جمعه تبريز با اشاره به اينکه رهبر معظم انقلاب در ماه‌هاي گذشته ملاقات‌هاي زيادي با مسوولان کشور در بحث اقتصاد و ريشه‌کني فقر و فساد داشته است  تصريح کرد: ايشان ريشه‌کن کردن فقر و فساد را اولويت درجه اول جامعه دانسته و برخورد قاطع با فساد و مفسدان اقتصادي را يک مسئله بسيار مهمي دانسته‌اند.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي ادامه داد: البته رهبر معظم انقلاب تاکيد کرده‌اند که به حرف مردم گوش دهيد چراکه مردم از فساد شکايت دارند، مردم فساد و تبعيض را تحمل نمي‌کنند و گله‌مند هستند، از اين‌رو مسوولان سه قوه بايد دست در دست هم دهند تا مسئله عدالت تحقق يافته و فقر و فساد رفع شود.
امام جمعه تبريز با تاکيد بر مقابله با توطئه اقتصادي دشمن گفت: توده‌هاي مردم بايد از مسئله اسراف غافل نبوده و آن را انجام ندهند، از زياده‌روي و ولخرجي دوري کنند چراکه رعايت آن به نفع مردم و مستضعفان خواهد بود. نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان‌شرقي خطاب به افرادي که داراي امکانات مالي و نقدينگي هستند، بيان داشت: بايد نقدينگي خود را به سمت توليد هدايت کنيد تا آن نقدينگي به چرخه افتاده و جامعه از آن استفاده کند همچنين زمينه براي کارآفرينان فراهم شود تا آن پول‌ها در خدمت توليد قرار گيرد.
آل‌هاشم اضافه کرد: البته افرادي که در تجارت برون مرزي هستند هم مراقب باشند تا خدايي ناکرده جنسي که در داخل کشور توليد مي‌شود و امکان فراهم شدن آن وجود دارد را وارد کشور نکنند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس  وي در ادامه تصويب روز گذشته لايحه جنجالي و نژادپرستانه موسوم به يهود در پارلمان رژيم صهيونيستي را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان ساخت: اين لايحه به رأي گذاشته و تصويب شد و طبق آن تمام سرزمين فلسطين کشوري براي صهيونيست اعلام شد همچنين ساکنان اين کشور از تمام حقوق انساني و شهروندي محروم شدند. نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي ادامه داد: طبق اين لايحه زبان عربي از تمام مدارس و دروس فلسطين حذف شده و زبان عبري به عنوان زبان رسمي شناخته مي‌شود و حتي براساس اين قانون شهر قدس پايتخت رژيم صهيونيستي اعلام شده است.
وي متذکر شد: طرح اين لايحه موجب اعتراضات زيادي در داخل خود رژيم نيز شده است به طوريکه ?? رأي موافق در مقابل ?? رأي مخالف مصداق و نشانگر است.
امام جمعه تبريز ادامه داد: سران آمريکا و رژيم صهيونيستي و برخي از حکام سازش‌‌کار عرب تعيين‌کننده سرنوشت قدس قبله اول مسلمانان شدند در حالي که جهان اسلام در موضوع فلسطين همچنان پويا بوده و هرگز تن به سازش نخواهد داد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تعيين تکليف عناصر دو تابعيتي

امام جمعه تبريز خواستار شد
خروج

امام جمعه تبريز مشکلات کنوني جامعه را وجود دو تابعيتي‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعيتي از مسائل روز بوده و افرادي که بيشتر عمر خود را در غرب سپري کرده و يا تفکر غربي دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است بايد تعيين تکليف شوند.

دشمني آمريکا ملموس‌تر شده است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه 13 آبان روز نمايش قدرتمندي ملت ايران در برابر استکبار جهاني است، گفت: با توجه به اينکه امسال خصومت آمريکايي‌ها بيشتر ملموس و مشاهده شده، 13 آبان بهترين فرصت براي پاسخ به گستاخي‌هاي آمريکاست.

سازش با آمريکا نسخه وابسته‌ها و دنيا طلب‌ها است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز سازش با آمريکا را نسخه وابسته‌ها، از نفس افتاده‌ها و دنيا طلب‌ها دانست و گفت: اگر آمريکا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکند بداند که سانتريفيوژهاي غيرفعال دوباره و حتي بيشتر از گذشته فعال شده و به راه خواهند افتاد.

تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با انتقاد شديد از زمزمه‌هاي تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران گفت: تاسيس اين دفتر در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است.

مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند، گفت: مسأله رسيدگي به حقو‌ق‌هاي نجومي براي مردم روشن شود.

دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز، خواستار بسته شدن سفارت انگليس در ايران شد و گفت: دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند، بلکه پاسخ مقتدرانه بدهد.

يک روز هم از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي به عقب نيفتد

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با اشاره به نقش برجام و تمديد تحريم‌هاي 10 ساله ايران گفت: دو دستوري که به ظريف و صالحي داده شده کافي نمي‌باشد و بايد از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي يک روز هم به عقب نيفتد.

شکاف طبقاتي مخل وحدت است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز خواستار توجه جدي و عملي دولت براي از بين بردن رکود و بيکاري در جامعه شد و گفت: اينکه تمام ثروت‌هاي جهان در اختيار برخي افراد قرار گيرد و در مقابل آن افرادي به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است.

رواج مرض خطرناک انداختن اشتباهات مسؤولان به گردن دولت قبلي

امام جمعه تبريز مطرح کرد
خروج

امام جمعه تبريز گفت: يک مرض خطرناک در جامعه رواج يافته که مسؤولان اشتباهات خود را به گردن دولت و مسؤولان قبلي مي‌اندازند که اين نشانه بزرگ جهالت است.

حقوق‌هاي نجومي نمونه بت‌پرستي زمان حال است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز از آلودگي هوا در اين شهر ابراز نگراني کرد و گفت: چنين آلودگي در تبريز که بيست و دومين روز خود را سپري کرده است نياز به تذکراتي براي آگاه‌سازي مردم دارد.

قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه حقوق‌هاي نجومي نمونه بارز اجحاف در حقوق مردم است، گفت: قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است و بخشش آن دست خداوند نيست.

پاسخ دندان‌شکن مردم ايران به آمريکا با حضور در راهپيمايي 22 بهمن

امام جمعه تبريز تاکيد کرد
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم ايران هفته آينده پاسخ دندان‌شکن خود را با حضور در راهپيمايي 22 بهمن خواهند داد گفت: بايد به آمريکايي‌ها بگوييم که نه تنها آزمايش‌هاي موشکي خود را تعطيل نخواهيم کرد، بلکه با شتاب بيشتر حرکت خواهيم کرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها