عصر آذربایجان

گزارش خبر

دشمني آمريکا ملموس‌تر شده است

امام جمعه تبريز:

1395/08/09

امام جمعه تبريز با بيان اينکه 13 آبان روز نمايش قدرتمندي ملت ايران در برابر استکبار جهاني است، گفت: با توجه به اينکه امسال خصومت آمريکايي‌ها بيشتر ملموس و مشاهده شده، 13 آبان بهترين فرصت براي پاسخ به گستاخي‌هاي آمريکاست.

 گروه خبر: امام جمعه تبريز با بيان اينکه 13 آبان روز نمايش قدرتمندي ملت ايران در برابر استکبار جهاني است، گفت: با توجه به اينکه امسال خصومت آمريکايي‌ها بيشتر ملموس و مشاهده شده، 13 آبان بهترين فرصت براي پاسخ به گستاخي‌هاي آمريکاست.
آيت الله محسن مجتهدشبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته با بيان اينکه از جمله منکرات اقتصادي در جامعه که در قرآن و احاديث مختلف به آن اشاره شده، اگر مال به باطل است که در ابعاد مختلف در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: يکي از اين منکرات رباخواري است، زيرا اگر آورده  ربا‌خواري حلال بود مردم ساير فعاليت‌هاي پرسود اقتصادي خود را قطع کرده و به ربا مشغول مي‌شدند. وي ادامه داد: پول براي انوري است که اگر به کالا يا چيزي نياز داشتيم در قبال آن پول پرداخت کنيم و اين منکر است که بر روي خود پول معامله صورت گيرد.
* برخي در جامعه رشوه‌خواري را هديه و اداي حق و حساب نامگذاري کرده‌اند
امام جمعه تبريز با استناد به حديثي از پيامبر اکرم(ص) مبني بر اينکه رباخواري را ترک کنيد و اگر ترک نکنيد اعلان جنگ با خدا کرده‌ايد، گفت: در هيچ گناهي تا اين اندازه لحن تند استفاده نشده است و از جمله منکرات اقتصادي است. وي مصداق ديگر اکر مال به باطل را راحت‌خواري و رشوه‌خواري بيان کرد و ادامه داد: پيامبر اکرم(ص) حديثي در اين مورد گفته‌اند که از آن رشوه را کفر محض اعلام کرده‌اند و فرد رشوه‌خوار نبايد آرزوي بهشتي داشته باشد. نماينده ولي‌فقيه در استان با اشاره به اينکه برخي در جامعه رشوه‌خواري را هديه و اداي حق و حساب نامگذاري کرده‌اند، تصريح کرد: راحت‌خواري و رشوه بزرگترين اکر مال به باطل بوده و مورد لعن و نفرين پيامبر و ائمه اطهار(ع) هستند.
* حقوق‌هاي نجومي منکر اقتصادي است
وي مصداق بعدي منکر اقتصادي را حقوق‌هاي نجومي دانست و اضافه کرد: اين حقوق‌ها تحت عنوان حقوق‌هاي دولتي، اضافه کار، کارانه و... که ده‌ها ميليون تومان از بيت‌المال دريافت مي‌کنند در مقابل افرادي در جامعه که به نان شب خود محتاج هستند نشان دهنده منکر محض اقتصادي است و با عدالت و روحيه اسلامي سازگار نيست. خطيب جمعه تبريز خاطرنشان کرد: افرادي هستند که با واسطه و پارتي بازي از بانک‌ها وام‌هاي با سود کم دريافت مي‌کنند و همان پول را از بانکي با سود بيشتر سپرده مي‌کنند و اين نمونه بارز رانت‌خواري و حرام‌خواري است که بايد هر چه سريع‌تر جلوي آنها گرفته شود. وي ادامه داد: در حقوق‌هاي نجومي وقتي از قوه قضائيه سئوال پرسيده مي‌شود در جواب مي‌گويند که در حال رسيدگي هستند و بايد دولت آنها را به ما معرفي کنند و در سئوال از دولت پاسخ آنها اين است که اغلب اين حقوق‌ها قانوني بوده و در برخي موارد غيرقانوني شروع به اقداماتي کرده‌ايم. آيت‌الله مجتهدشبستري افزود: بحث رسيدگي به حقوق‌هاي نجومي از مطالبات اصلي مقام معظم رهبري و همچنين مردم است که بايد هر چه سريع‌تر تکليف آنها مشخص شود و مفسدان اقتصادي به مجازات خود برسند. خطيب جمعه تبريز در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينکه طبق روايت مورخين و محدثين ديروز سالگرد شهادت چهارمين اختر تابناک ولايت و امامت بوده که با خطبه‌هاي کهرباي خود و مقاومت خود جنايات بني اميه را افشا کرده و حقانيت و مرام امام حسين را به اثبات رسانده است.
* هشدار نسبت به غذاهاي مسموم روحي در جامعه
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، وي با بيان جديتي از امام سجاد(ع) در خصوص اينکه تعجب ميکنم از افرادي که هنگام خوردن غذا بسيار مراقب هستند شي ميکروب و مضر به بدنشان وارد نشود ولي در غذاي روح چنين حساسيتي نشان نمي‌دهند، گفت: امروزه برخي مسائل از جمله تلگرام، ماهواره، سايت‌ها و ... مسموميت در افکار و روح مردم ايجاد مي‌کند و از آنجايي که وجود ماهواره در خانه خود يک بلاي بزرگ است بايد دقت در اين امر داشته باشيم تا از اين وسايل که توطئه‌هاي دشمن براي ترويج فساد است اجازه تأثير در روحيه خود ندهيم و از آنها اجتناب کنيم.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تعيين تکليف عناصر دو تابعيتي

امام جمعه تبريز خواستار شد
خروج

امام جمعه تبريز مشکلات کنوني جامعه را وجود دو تابعيتي‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعيتي از مسائل روز بوده و افرادي که بيشتر عمر خود را در غرب سپري کرده و يا تفکر غربي دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است بايد تعيين تکليف شوند.

دشمني آمريکا ملموس‌تر شده است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه 13 آبان روز نمايش قدرتمندي ملت ايران در برابر استکبار جهاني است، گفت: با توجه به اينکه امسال خصومت آمريکايي‌ها بيشتر ملموس و مشاهده شده، 13 آبان بهترين فرصت براي پاسخ به گستاخي‌هاي آمريکاست.

سازش با آمريکا نسخه وابسته‌ها و دنيا طلب‌ها است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز سازش با آمريکا را نسخه وابسته‌ها، از نفس افتاده‌ها و دنيا طلب‌ها دانست و گفت: اگر آمريکا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکند بداند که سانتريفيوژهاي غيرفعال دوباره و حتي بيشتر از گذشته فعال شده و به راه خواهند افتاد.

تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با انتقاد شديد از زمزمه‌هاي تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران گفت: تاسيس اين دفتر در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است.

مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند، گفت: مسأله رسيدگي به حقو‌ق‌هاي نجومي براي مردم روشن شود.

دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز، خواستار بسته شدن سفارت انگليس در ايران شد و گفت: دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند، بلکه پاسخ مقتدرانه بدهد.

يک روز هم از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي به عقب نيفتد

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با اشاره به نقش برجام و تمديد تحريم‌هاي 10 ساله ايران گفت: دو دستوري که به ظريف و صالحي داده شده کافي نمي‌باشد و بايد از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي يک روز هم به عقب نيفتد.

شکاف طبقاتي مخل وحدت است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز خواستار توجه جدي و عملي دولت براي از بين بردن رکود و بيکاري در جامعه شد و گفت: اينکه تمام ثروت‌هاي جهان در اختيار برخي افراد قرار گيرد و در مقابل آن افرادي به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است.

رواج مرض خطرناک انداختن اشتباهات مسؤولان به گردن دولت قبلي

امام جمعه تبريز مطرح کرد
خروج

امام جمعه تبريز گفت: يک مرض خطرناک در جامعه رواج يافته که مسؤولان اشتباهات خود را به گردن دولت و مسؤولان قبلي مي‌اندازند که اين نشانه بزرگ جهالت است.

حقوق‌هاي نجومي نمونه بت‌پرستي زمان حال است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز از آلودگي هوا در اين شهر ابراز نگراني کرد و گفت: چنين آلودگي در تبريز که بيست و دومين روز خود را سپري کرده است نياز به تذکراتي براي آگاه‌سازي مردم دارد.

قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه حقوق‌هاي نجومي نمونه بارز اجحاف در حقوق مردم است، گفت: قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است و بخشش آن دست خداوند نيست.

پاسخ دندان‌شکن مردم ايران به آمريکا با حضور در راهپيمايي 22 بهمن

امام جمعه تبريز تاکيد کرد
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم ايران هفته آينده پاسخ دندان‌شکن خود را با حضور در راهپيمايي 22 بهمن خواهند داد گفت: بايد به آمريکايي‌ها بگوييم که نه تنها آزمايش‌هاي موشکي خود را تعطيل نخواهيم کرد، بلکه با شتاب بيشتر حرکت خواهيم کرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها