عصر آذربایجان

گزارش خبر

توفارقان نماينده شايسته بسکتبال آذربايجان‌شرقي

توفارقان نماينده شايسته بسکتبال آذربايجان‌شرقي

1401/03/29

گروه ورزشي: تيم بسکتبال توفارقان آذرشهر با شايستگي تمام و کسب عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ دسته يک، در فصل آينده نماينده آذربايجان شرقي در بالاترين سطح اين رشته ورزشي در کشور خواهد بود.

گروه ورزشي: تيم بسکتبال توفارقان آذرشهر با شايستگي تمام و کسب عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ دسته يک، در فصل آينده نماينده آذربايجان شرقي در بالاترين سطح اين رشته ورزشي در کشور خواهد بود.

 تيم توفارقان براي رسيدن به ليگ برتر مسيري سخت و دشوار را طي کرد و به رغم محدوديت هاي مالي در مقايسه با برخي تيم هاي حاضر در ليگ يک، توانست با کسب عنوان قهرماني، نام خود را در بين تيم هاي حاضر در ليگ برتر ثبت کند و به نمايندگي از آذربايجان شرقي پرچمدار اين رشته ورزشي در ليگ برتر خواهد بود.
مسابقات ليگ دسته يک آقايان با حضور 52 تيم در دو گروه شمال و جنوب و در چند مرحله شامل مراحل مقدماتي اول و دوم، پلي آف شمال و جنوب و نيمه نهايي و فينال برگزار شد که در پايان و با صعود دو تيم به ليگ برتر خاتمه يافت.
تيم بسکتبال توفارقان آذرشهر در رقابت هاي گروه شمال اين ليگ حضور داشت و در مرحله مقدماتي اول در گروه E تيم هاي ملوان، خانه بسکتبال اردبيل و باني نو تهران را پشت سر گذاشت و به مرحله بعدي صعود کرد.
شاگردان ناشر رضايي در مرحله مقدماتي دوم نيز در گروه C با تيم هاي خانه بسکتبال آذربايجان غربي، خانه بسکتبال اسد آباد و پاس ناجا کامياران مصاف دادند که حاصل اين رقابت ها، صدور جواز حضور اين تيم در مرحله پلي آف شمال شد.
آسمان خراش هاي توفارقان در اين مرحله توانستند تيم هاي پاسارگاد مشهد و شيميدر را شکست دهند، آنها در مصاف با پاسارگاد در ديدار رفت 54 بر 54 مساوي شدند و در بازي برگشت 79 بر 58 برنده بازي شدند و در مجموع صاحب برتري 133 بر 112 شدند.
نماينده آذربايجان شرقي در ادامه اين مرحله از رقابت ها و در دومين بازي، در ديدار رفت با نتيجه 70 بر 69 مقابل شيميدر قم برنده شدند و کسب نتيجه مساوي 66  بر 66 در ديدار برگشت جواز حضور آنها در ديدارهاي پلي آف و حذفي اين رقابت ها شد.فشردگي و حساسيت بازي ها رفته رفته زياد تر شد و اين تيم در مصافي نفس گير در مجموع مقابل نزاجا فارس صاحب برتري شد و با برتري 78 بر 70 در ديدار رفت و قبول شکست 77 بر 73 و کسب نتيجه 151 بر 147 راهي بازي نهايي شد و در يک قدمي ليگ برتري شدن قرار گرفت.
شاگردان رضايي در اين مرحله رو در روي پيکان يکي از تيم هاي مدعي در بسکتبال ايران قرار گرفتند و ميلي متري از سد اين تيم گذشتند و با صعود به ليگ برتر دستمزد تلاش هاي شبانه روزي خود را گرفتند.
آنها در ديدار رفت در تبريز 86 بر 83 برنده شدند اما در ديدار برگشت با نتيجه 69 بر 63 شکست خوردند تا وقت هاي اضافي تعيين کننده چهره تيم صعود کننده باشد و اين شاگردان رضايي بودند که با گرفتن 17 امتياز در مقابل 13 امتياز پيکاني ها، جواز حضور در ليگ برتر و بازي فينال را گرفتند.
توفارقاني ها که براي ليگ برتري شدن هم قسم شده بودند در بازي فينال نيز براي قهرماني و تکميل کردن پازل صعود خود هم قسم شدند و در مجموع دو بازي رفت و برگشت با نتيجه 118 بر 114 تيم صنعت پارساي مشهد را شکست دادند و صعود به ليگ برتر را جشن گرفتند.
صعود به ليگ برتر نتيجه هفت ماه تلاش شبانه روزي مجموعه تيم بود
سرمربي تيم بسکتبال توفارقان آذرشهر گفت: صعودمان به ليگ برتر، نتيجه هفت ماه تلاش شبانه روزي، اتحاد و همدلي، حمايت‌هاي بي‌شائبه و دلسوزانه مالک و مديران باشگاه و جديت اعضاي تيم بود.ناشر رضايي در گفت و گويي با تقديم اين موفقيت به مردم آذرشهر و آذربايجان اظهار کرد: مسابقات ليگ دسته اول بسکتبال کشور با حضور 52 تيم در دو گروه شمال و جنوب برگزار شد و تيم ما در بين اين تيم‌ها توانست عنوان قهرماني و جواز حضور در ليگ برتر را کسب کند.
وي با تأکيد بر اينکه اصلي‌ترين فاکتور براي موفقيت يک تيم مديريت خوب است، گفت: بحث مديريت بسيار مهم است و فقط با صرف هزينه نمي‌توان به موفقيت رسيد خيلي از تيم‌ها هستند که هزينه زيادي کردند اما نتوانستند نتيجه بگيرند.
وي خاطرنشان کرد: با قهرماني در ليگ يک، فصل خوب‌مان را تکميل کرديم و اميدواريم مسئولان استاني نگاه ويژه‌اي به تيم بسکتبال توفارقان داشته باشند تا اين تيم شهرستاني در ليگ برتر نيز بتواند نماينده شايسته‌اي براي ورزش آذربايجان باشد.سرمربي تيم توفارقان با اشاره به هزينه‌هاي سنگين تيمداري بر لزوم حمايت از سرمايه‌گذاران در عرصه ورزش تأکيد و تصريح کرد: تيمداري در وضعيت اقتصادي کنوني بسيار سخت است و هزينه‌هاي هنگفتي دارد معتقدم بايد از کساني که در اين عرصه فعاليت و سرمايه‌گذاري مي‌کنند، حمايت جدي شود.رضايي تأکيد کرد: حمايت از سرمايه‌گذاران ورزشي امري لازم و ضروري است نبايد فراموش کرد که ورزش بهترين وسيله براي تزريق سلامتي و ايجاد نشاط در جامعه است و ديديد که بعد از صعود تيم به ليگ برتر موجي از شادي در بين هواداران و مردم استان شکل گرفت.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا،مسابقات ليگ برتر بسکتبال ايران در 2 گروه هشت تيمي برگزار مي شود و بسکتبال آذربايجان شرقي تاکنون يک بار و در فصل 97-96 با نمايندگي شهرداري تبريز موفق به قهرماني در اين رقابت ها شده است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها