عصر آذربایجان

گزارش خبر

آمريکا به‌صورت مستقيم در برابر ملت ايران ايستاده است

آمريکا به‌صورت مستقيم در برابر ملت ايران ايستاده است

1397/07/01

سرويس سياسي: رئيس جمهور با بيان اين‌که تاريخ دفاع مقدس ما تاريخ گذشته نيست بلکه سرمشق راه آينده ماست، گفت: هيچ سازمان بين‌المللي تمام قد در برابر اين تجاوز به ايران ايستادگي نکردند و اين درس مهمي براي ماست.

حجت‌الاسلام حسن روحاني در مراسم بزرگداشت 31 شهريور (هفته دفاع مقدس) در جوار حرم مطهر امام خميني (ره) ضمن تسليت ايام شهادت حضرت سيدالشهداء عليه‌السلام اظهار داشت: همه ما مديون فرهنگ کربلا و خون شهيدان آن بيابان سوزان سال 61 هجري هستيم. وي گفت: در ادامه شهادت امام زين العابدين(ع) را تسليت گفت و افزود: ايشان گواه و شاهد حادثه کربلا و پرچمدار دوران اسارت و تبيين آن حماسه بزرگ تاريخي در طول زندگي‌شان بودند. رئيس جمهور عنوان کرد: سي و هشتمين سالگرد دفاع مقدس و ايستادگي مردم، ايثار نيروهاي مسلح در برابر متجاوزان را نيز گرامي مي‌داريم‌‌. حادثه‌اي که در بعدازظهر 31 شهريور سال 59 رخ داد از جهات مختلف حائز اهميت بود. وي ادامه داد: اولين نکته‌اش آن است که ايران آغازگر جنگ نبود و به کشوري تجاوز نکرد و حتي قصد حمله به هيچ کشوري را نداشت. پيام انقلاب ما از همان روز اول پيام صلح و آشتي و اجراي فرامين الهي و حسن همجواري با همسايگان بود. روحاني بيان داشت: علت اين‌که مردم ما يکپارچه در اين دفاع مقدس جانبازي کردند اين بود که ترديدي نداشتند که ايران آغازگر جنگ نبوده است. اين رمز جاودانگي عزت و عظمت اين دفاع مقدس در تاريخ 38 ساله و قرن‌هاي آينده خواهد بود. وي گفت: ملتي که مدافع حقش بوده و قصد تجاوز به هيچ کشوري را نداشته است، به همين دليل بود که ملت ما با ايمان، اميد و ابتکار توانست از تمام پيچ و خم‌هاي سخت دوران هشت ساله به خوبي عبور کند‌. رئيس جمهور با بيان اين‌که جنگي بر ما تحميل شد که جنگ عادي نبود، خاطرنشان کرد: بارها جنايات جنگي عليه نيروهاي مسلح و مردم ما رخ داد. عراق در همان روزهاي اول جنگ مردم بي‌دفاع ما را زير حملات هوايي خودش قرار مي‌داد که شهر دزفول نمونه بارز آن بود. وي يادآور شد: سقوط دزفول به مفهوم سقوط خوزستان بود و صداميان به همين دليل از مردم اين شهر متنفر بودند. اين خشم و کينه باعث شد تا خانه‌هاي دزفولي‌ها تا ماه‌هاي متوالي آماج حملات قرار بگيرد‌. عراق بر مردم بي‌گناه سردشت و حتي حلبچه رحم نکرد و با بمباران شيميايي آن‌ها را مصدوم و شهيد کرد. روحاني گفت: آن‌ها اسراي ما را هم اذيت کردند و بسياري از آن‌ها از جمله شهيدتندگويان را هم در زير شکنجه به شهادت رساندند. هيچ سازمان بين‌المللي تمام قد در برابر اين تجاوز ايستادگي نکردند و اين درس مهمي براي ماست. وي با تاکيد بر اين‌که تاريخ دفاع مقدس ما تاريخ گذشته نيست بلکه سرمشق راه آينده ماست، عنوان کرد: تاريخ جنگ هشت ساله چراغ هدايت ماست. جنگ هشت ساله به ما آموخت که در سختي‌ها تحت فرمان رهبري باشيم و روي پاي خود بايستيم. اتحاد، اعتماد به مسئولان و اميد به پيروزي از ديگر درس‌هاي اين جنگ است. رئيس جمهور بيان داشت: آغاز جنگ از زير پا گذاشتن يک معاهده بين ايران و عراق شروع شد. صدام معاهده 1975 را معاهده خوبي براي عراق نمي‌دانست در حالي که خودش آن را امضا کرد. شروع جنگ با پاره کردن آن معاهده در تلويزيون شروع شد.
* امروز نيز زير پا گذاشتن يک معاهده تکرار شده است / امروز آمريکا به‌صورت مستقيم در برابر ملت ايران ايستاده است
وي افزود: امروز نيز زير پا گذاشتن يک معاهده تکرار شده است. همان دولتي که مشوق ساير ملت‌ها براي نشستن پاي ميز مذاکره بود، توافق را زير پا گذاشت. جنگ 38 ساله قبلي بار ديگر تکرار مي‌شود. حجت‌الاسلام روحاني خاطرنشان کرد: آن روز يکي از افراد آمريکا بود که در برابر ملت ايران ايستادگي مي‌کرد‌ اما امروز ديگر جنگ نيابتي نيست و آمريکا به‌صورت مستقيم در برابر ملت ايران ايستاده است.به گزارش عصرآذربايجان به نقل از راه دانا، وي گفت: ملت بزرگ ما در اولين مرحله آمريکا را مايوس کرد همان‌طور که در روزهاي آغازين جنگ نيز ايستادگي مبارزان ما صداميان را از اهدافشان نااميد کردند. ظاهر صدام قرارداد 1975 بود اما قصد از بين نظام جمهوري اسلامي بود. ترامپ نيز هدف اصلي‌اش ضربه به اصل جمهوري اسلامي ايران است. رئيس جمهور تاکيد کرد: صدام علي‌رغم هشت سال تلاش با حمايت قدرت‌هاي بزرگ جهاني به اهدافش دست پيدا نکرد و نتوانست مقررات 1975 را عوض کند. هر چه زمان گذشت، ملت ايران قوي‌تر و نيروهاي مسلح ما مصمم‌تر شد و پس از هشت سال پيروز سياسي، اخلاقي و جنگي ما بوديم و بعدها نيز آن‌ها شکست خودشان را قبول کردند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

آمريکا به‌صورت مستقيم در برابر ملت ايران ايستاده است

آمريکا به‌صورت مستقيم در برابر ملت ايران ايستاده است
خروج

سرويس سياسي: رئيس جمهور با بيان اين‌که تاريخ دفاع مقدس ما تاريخ گذشته نيست بلکه سرمشق راه آينده ماست، گفت: هيچ سازمان بين‌المللي تمام قد در برابر اين تجاوز به ايران ايستادگي نکردند و اين درس مهمي براي ماست.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها