عصر آذربایجان

گزارش خبر

ضرورت توجه مسؤولان به کاهش قيمت کالاهاي اساسي

ضرورت توجه مسؤولان به کاهش قيمت کالاهاي اساسي

1397/09/18

گروه خبر: امام جمعه اردبيل با اشاره به کاهش قيمت ارز و سکه در کشور، گفت: قيمت دلار و سکه رفته رفته پايين مي‌آيد اما از پايين آمدن قيمت کالاها که به بهانه دلار بالا برده شده خبري نيست و دولت و مجلس بايد در جهت کاهش قيمت کالاهاي اساسي اقدام کنند.

سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته اردبيل با اشاره به کاهش قيمت ارز و سکه اظهار کرد: قيمت دلار و سکه رفته رفته پايين مي‌آيد اما از پايين آمدن قيمت کالاها که به بهانه دلار بالا برده شده خبري نيست. وي افزود: از دولت و مجلس مي خواهم در ميان کالاها روي کالاهاي اساسي تمرکز کنند. ملت ما ملت قانعي است اگر در خصوص کالاهاي اساسي، قيمت‌ها تعديل شود ملت ما راضي مي‌شوند. امام جمعه اردبيل ادامه داد: در خصوص رسيدن به تعديل؛ اولا زمينه توليد و عرضه بيشتر در آن خصوص را با دادن تسهيلات فراهم کنند يعني مجموعه‌هاي جديد توليدي در خصوص کالاهاي اساسي راه اندازي شود وثانيا سراغ کارخانجات موجود بروند از بدو توليد تا مصرف را کنترل کنند. 
آيت الله عاملي تصريح کرد: اگر مشکل، وجود دلال‌ها هستند اين مساله راه کار دارد، اگر مشکل خود توليد است راهکار دارد و اگر مشکل در توزيع است باز هم راهکار دارد؛ دولت محترم با اعطاء تسهيلات ارزان قيمت به بخش توليد در بخش کالاهاي اساسي به‌راحتي محصولات ارزان قيمت تحويل و به تعاوني‌ها و فروشگاه‌هاي دولتي تزريق و کمر قيمت را مي‌شکند. خطيب جمعه اردبيل در ادامه گفت: رئيس مجلس در مصاحبه اين هفته گفت؛ »سود بالاي بانکي مخل اقتصاد کشور است«. اين اظهارات از رئيس مجلس پذيرفته نيست چون تصويب قانون دست مجلس است. مجلسي که در غوغاي اقتصادي اخير نتوانست حتي يک طرح ارائه کند و آب روي آتش بريزد، حداقل در اين خصوص اقدام کند. وي افزود: اظهارات رئيس مجلس به اين مي‌ماند که مي‌گويد؛ خانه آتش گرفته است و خودش هم پشت ماشين آتش نشاني نشسته است اما فقط حرف مي زند و تماشا مي کند. امام جمعه اردبيل در بخش ديگري از خطبه ها گفت: دولت محترم براي پايان دادن به اعتراضات خوزستان، يک ماه از مطالبات کارگران شرکت نيشکر هفت تپه شوش را به حساب آنها واريز کرد. در اين خصوص توجه مسؤولان به يک نکته حائز اهميت است. در اين چهل سال يک سيئه مديريتي در کشور هزينه سنگيني بر کشور و حيثيت جهاني ملت ما تحميل کرده است. آن سيئه اين است که وقتي بحران تدريجا خود را نشان مي دهد مسؤولان دست به کار نمي‌شوند تماشا مي‌کنند وقتي بحران به اوج مي‌رسد و معترضين به خيابان‌ها مي ريزند و در دنيا بي‌آبرو مي‌شويم فورا مسؤولان به ميدان مي‌آيند و به راحتي بحران را حل مي‌کنند. 
وي افزود: شما که حقوق معوقه چند ماه را پرداخت کرديد و قادر به پرداخت بوديد چرا بعد از اعتراض و بي‌آبرويي کشور در دنيا اين کار را کرديد؟ همين ماجرا الان در حال شکل‌گيري در نيروگاه اردبيل است. حقوق کارگران به تاخير افتاده اما مسؤولان منتظر هستند که به نقطه بحران برسد تا فورا دست بکار شوند. نماينده ولي فقيه در استان اردبيل در بخش ديگري از خطبه‌ها اظهار داشت: من به اهالي گرمي تبريک عرض مي کنم که بنياد مستضعفان جهت راه اندازي طرح قلعه گنج، اين هفته وارد گرمي شد رئيس بنياد مستضعفان اين هفته در استان حاضر شد تا طرح مزبور در منطقه گرمي شروع شود، هدف از اجراي اين طرح ارتقاء شاخص‌هاي شهرستان در کليه ابعاد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي با شعار »کار با مردم براي مردم« توانمندسازي و معيشت پايدار است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، وي افزود: از جمله کارهاي اين طرح عبارتند از؛راه‌اندازي گروه‌هاي توسعه روستايي، تشکيل صندوق‌هاي آباداني و پيشرفت، راه‌اندازي واحد دامداري از نژاد وارداتي و بومي کردن آن، راه اندازي کارخانجات صنايع تبديلي با مشارکت سرمايه‌گذاران، تاسيس شعبه بانک سينا براي اعطاي وام وتسهيلات و...، آنها در قدم اول 15 ميليارد تومان براي شروع کار اختصاص داده اند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

ضرورت توجه مسؤولان به کاهش قيمت کالاهاي اساسي

ضرورت توجه مسؤولان به کاهش قيمت کالاهاي اساسي
خروج

گروه خبر: امام جمعه اردبيل با اشاره به کاهش قيمت ارز و سکه در کشور، گفت: قيمت دلار و سکه رفته رفته پايين مي‌آيد اما از پايين آمدن قيمت کالاها که به بهانه دلار بالا برده شده خبري نيست و دولت و مجلس بايد در جهت کاهش قيمت کالاهاي اساسي اقدام کنند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها