عصر آذربایجان

گزارش خبر

شهرک صنعتی کشت و صنعت در 4 محور فعال خواهد بود/اشتغال 500 نفر در فاز اول

1397/11/04

استاندار اردبیل گفت: شهرک صنعتی که قرار است در کشت و صنعت مغان فعال شود در چهار حوزه صنایع تبدیلی فعالیت خواهد کرد.

اکبر بهنامجو در حاشيه جلسه شوراي راهبري اقتصاد مقاومتي اظهار کرد: با واگذاري شرکت کشت و صنعت مغان به يک سرمايه‌گذاري توانمند ما شاهد سرمايه‌گذاري‌هاي جديد در اين بنگاه اقتصادي خواهيم بود تا شاهد رونق و کارآمدي اين مجموعه باشيم.

وي از صدور مجوز براي راه‌اندازي شهرک صنايع تبديلي و کشاورزي در مجموعه کشت و صنعت مغان خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفته جاري و در جلسه شوراي برنامه‌ريزي احداث اين شهرک مصوب شده است.

رئيس ستاد راهبري اقتصاد مقاومتي استان اردبيل گفت: قرار است در اين شهرک روي چهار صنايع تبديلي و فرآوري محصولات کشاورزي اعم از صنايع تبديلي روغني، لبني، زيتون و محصولات باغي سرمايه‌گذاري انجام شود.
 
بهنامجو با بيان اينکه تا پايان امسال سه مجموعه از اين صنايع تبديلي در کشت و صنعت فعال خواهد بود، تصريح کرد: 7 هکتار نيز به کشت محصولات گلخانه‌اي در کشت و صنعت مغان اختصاص خواهد يافت.

وي در مورد جذب نيرو و تبديل وضعيت کارگران فصلي در کشت و صنعت مغان بيان کرد: سرمايه‌گذار متعهد شده يک هزار و 500 نفر کارگر فصلي اين شرکت را که پيش از اين با شرکت‌هاي خدماتي قرارداد داشتند قرارداد مستقيم با کشت و صنعت ببندند تا امنيت شغلي اين کارگران تامين شود.
 
استاندار اردبيل افزود: در حوزه صنايع تبديلي با انتشار آگهي قرار است نسبت به جذب نيرو به تعداد 500 نفر از فاز اول اقدام شود که در منطقه مغان در دو سه روز اخير بيش از 2 هزار و 300 نفر از افراد بيکار ثبت نام کردند.
 
بهنامجو گفت: رونق کشت و صنعت مغان نويد توسعه مطلوب مغان را در آينده مي‌دهد که قطعا با توسعه و رونق صنايع تبديلي افزايش بهره‌وري و ارتقاي ارزش افزوده را شاهد خواهيم بود.

وي ادامه داد: خريدار کشت و صنعت مغان ايده‌هاي خوبي براي راه‌اندازي صنايع تبديلي و تکميلي در اين بنگاه اقتصادي دارد که اميدواريم همه ساله شاهد جذب هزار و تا 1500 نفر در اين مجموعه باشيم.

رئيس شوراي اداري استان اردبيل تصريح کرد: دولت بنگاهدار خوبي نيست و به همين دليل تصميم گرفته شد تا کشت و صنعت مغان به بخش خصوصي واگذار شود که خوشحال هستيم اين اتفاق در سال حمايت از توليد داخلي اتفاق افتاده است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

شهرک صنعتی کشت و صنعت در 4 محور فعال خواهد بود/اشتغال 500 نفر در فاز اول

خروج

استاندار اردبیل گفت: شهرک صنعتی که قرار است در کشت و صنعت مغان فعال شود در چهار حوزه صنایع تبدیلی فعالیت خواهد کرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها