عصر آذربایجان

گزارش خبر

شخصیت امام خمینی(ره) در جامعه امروزی تبیین شود

استاد حوزه و دانشگاه:

1399/03/13

عصرآذربایجان- استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این‌که امام راحل دارای یک شخصیت ذوابعاد بودند که باید از جنبه‌های مختلف در جامعه امروزی تبیین شود، گفت: بعد از حضرات معصومین(ع)، انسان‌های انگشت‌شماری همانند امام راحل وجود داشته‌اند که نگاهی همه جانبه نسبت به مسایل دینی داشته باشند.

عصر آذربايجان- استاد حوزه و دانشگاه با تاکيد بر اين‌که امام راحل داراي يک شخصيت ذوابعاد بودند که بايد از جنبه‌هاي مختلف در جامعه امروزي تبيين شود، گفت: بعد از حضرات معصومين(ع)، انسان‌هاي انگشت‌شماري همانند امام راحل وجود داشته‌اند که نگاهي همه جانبه نسبت به مسايل ديني داشته باشند.

حجت‌الاسلام جليل جليلي، با اشاره به ويژگي‌هاي بعد فردي امام خميني(ره)، بيان کرد: شخصيت‌هايي که از بالاترين درجه تقوا برخوردارند اصطلاحا تحت عنوان "تالي تلو معصوم " شناخته مي‌شوند؛ حضرت امام(ره) مصداق بارز فرمايش امام صادق(ع) مبني بر "کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِکُمْ"، بودند، چراکه ايشان در عمل و رفتار خود دين اسلام را تبليغ و ترويج مي‌کردند.

ايمان، در رفتار و سخنان امام راحل نمود داشت

وي با بيان اين‌که امام خميني(ره) خدامحور بودند و چون ايمانشان کامل بود، ايمان در رفتار و سخنانشان نمود داشت، افزود: باوجود اين‌که در اوايل انقلاب، کشورمان آنگونه که بايد از نظر تجهيزات، زيرساخت‌ها و... در مقابل استکبار قوي نبود، اما حضرت امام(ره) به واسطه خداباوري عميق خود مي‌گفتند که آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند.

وي با تاکيد بر اين‌که امام خميني(ره) وابسته و دلبسته دنيا نبودند، گفت: اين موضوع درس بزرگي است، چراکه وابستگي و دلبستگي به دنيا مانع کمال انساني است و ?? سال رهبري حضرت امام راحل نيز هيچ تفاوتي در سبک زندگي‌شان با سال‌هاي قبل آن وجود نداشت، چراکه روحشان وابسته به دنيا نبود.

بعد از اهل بيت(ع)، هيچ کس در جهان اسلام به اندازه امام راحل منشا اثرات نبود

امام جمعه سردرود با اشاره به خدمات امام راحل براي جهان اسلام، بيان کرد: بعد از اهل بيت(ع)، هيچ کس در جهان اسلام به اندازه امام راحل منشا اثرات نبود؛ امام راحل با مجاهدت‌هاي خود به نوعي يک حاکميت طاغوتي را به حاکميت الهي تبديل کردند.

وي در بخش ديگري از سخنانش بيان کرد: کادرسازي يکي از عوامل موفقيت در مديريت است و امام راحل به نحو احسن پيش از پيروزي انقلاب اين کار را انجام داده و شخصيت‌هايي چون شهيد بهشتي، شهيد مطهري و... را تربيت کرده بوندد. سرآمد تمامي خدمات امام راحل به جهان اسلام، احياي حکومت اسلامي بود.

وي بيان کرد: بعد از دوران معصومين(ع) هيچ حکومتي در چارچوپ اسلام تاسيس نشده بود، البته مدعياني بودند اما حکومتي که قوانين و... بر اساس اسلام باشد تا قبل از سال ?? تاسيس نشده بود که با پيروزي انقلاب اسلامي اين امر اتفاق افتاد.

رساندن مردم به سعادت؛ مهم‌ترين هدف انقلاب

استاد حوزه و دانشگاه گفت: رساندن مردم به سعادت مهم‌ترين هدف انقلاب بود، البته در اين رابطه هم سعادت دنيوي و هم سعادت اخروي مدنظر است.

وي با بيان اين‌که پيش از پيروزي انقلاب، کشورمان وابسته بود و ديگران برايش تصميم مي‌گرفتند، افزود: اين وابستگي برخلاف آموزه‌هاي ديني بود و امام راحل با نفي استکبار، استقلال را احيا کرده و با آزادي و دادن حق انتخاب به مردم استبداد را رفع کردند.

وي با بيان اين‌که برقراري عدالت هدف ديگر حکومت اسلامي بود که بايد محقق شود، افزود: قواي سه گانه در اين رابطه مسئوليت دارند و هرچند قدم‌هاي خوبي طي سال‌ها برداشته شده اما هنوز به نقطه موردنظر امام راحل که جزو آرمان‌هاي انقلاب بود نرسيديم و بايد زحمات بسياري کشيده شود.

حجت‌الاسلام جليلي با اشاره به اصول مديريتي مورد تاکيد امام(ره) اظهار کرد: اصول مديريتي امام راحل، اولا بر مبناي تکليف گرايي بود؛ ايشان در گزينش افراد بسيار دقت نظر داشت و همچنين در کنار متعهد بودن فرد، به کارداني و تخصص هم تاکيد داشتند؛ زمان شناسي، نظم، عمل گرايي، تصميم‌گيري‌هاي به موقع و... از جمله اصول مديريتي ايشان بود.

وي در خاتمه تاکيد کرد: مديون امام راحل هستيم و همه بايد قدرشناس ايشان باشيم و اهدافي را که براي انقلاب ترسيم کرده‌اند به شکل مطلوب محقق کنيم و به ويژه مسئولان بايد در اين رابطه قدم بردارند.

منبع :  

برچسب ها: امام خمینی(ره)

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

شخصیت امام خمینی(ره) در جامعه امروزی تبیین شود

استاد حوزه و دانشگاه:
خروج

عصرآذربایجان- استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این‌که امام راحل دارای یک شخصیت ذوابعاد بودند که باید از جنبه‌های مختلف در جامعه امروزی تبیین شود، گفت: بعد از حضرات معصومین(ع)، انسان‌های انگشت‌شماری همانند امام راحل وجود داشته‌اند که نگاهی همه جانبه نسبت به مسایل دینی داشته باشند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها