عصر آذربایجان

گزارش خبر

زنجاني‌ها اميدوار به رستگاري در دولت سيزدهم

زنجاني‌ها اميدوار به رستگاري در دولت سيزدهم

1401/05/30

گروه سياسي: بازخواني و بررسي دهمين سفر رئيس جمهور به استان زنجان در يک سالگي دولت نشان دهنده اين است که مصوبات اين سفر در انتظار تخصيص اعتبار هستند.

گروه سياسي:  بازخواني و بررسي دهمين سفر رئيس جمهور به استان زنجان در يک سالگي دولت نشان دهنده اين است که مصوبات اين سفر در انتظار تخصيص اعتبار هستند.
استان زنجان با وجود قرار گرفتن در شاه‌راه ارتباطي مرکز به شمال‌غرب کشور، همواره از جايگاه واقعي خود در زمينه توسعه در بخش‌هاي مختلف به دور بوده است، به گونه‌اي که نبود سيستم مناسب و عادلانه در توزيع ثروت و استقرار صنايع در سطح استان زنجان نيز تأثير زيادي بر شدت محروميت در اين استان گذاشته بود.
بي‌شک با وجود ظرفيت‌هاي مهم و ارزشمند در حوزه‌هاي مختلف در استان زنجان، اين منطقه به دليل وجود برخي سوء‌مديريت‌ها، نبود نگاه کارشناسي در برنامه‌ريزي و اجراي پروژه‌ها، نبود برنامه مدون در توزيع عادلانه ثروت و صنايع و برخي موارد ديگر، عقب نگه داشته است.
در اين راستا با توجه به برنامه‌ريزي صورت گرفته مبني بر پيگيري نظام مسائل و نيز مصوبات و برنامه‌هاي دولت در استان‌ها در قالب پرونده‌اي با انتشار گونه‌هاي مختلف رسانه‌اي ضمن تبيين ظرفيت استان‌ها در بخش‌هاي مختلف، تلاش کرديم بستري براي تسريع در تحقق وعده‌هاي دولت و پيگيري مطالبات مردم را فراهم کنيم.
مطالبات مردم استان زنجان از دولت سيزدهم
قبل از سفر رئيس‌جمهور در سلسله گزارش‌هايي ضمن طرح برخي مسائل استان زنجان، بستر طرح مطالبات و خواسته‌هاي مردم را نيز فراهم کرد که در اين راستا منطبق بر نظام مسائل تدوين شده در اين خبرگزاري، مهم‌ترين مطالبات استان در حوزه‌هاي مختلف صنعتي، کشاورزي، فرهنگي، سياسي، اقتصادي، اجتماعي و … مورد اشاره قرار گرفت تا زمينه‌اي براي توجه به اين مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود.
کارهاي زيادي در زنجان انجام شده اما تا وضعيت مطلوب فاصله داريم
حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي، صبح پنج‌شنبه در بدو ورود به زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران در فرودگاه اين شهر، اظهار کرد: اميدوارم در اين سفر با اتخاذ تصميماتي شرايط را براي بهره‌مندي از پتانسيل‌هاي موجود فراهم کنيم. بايد کارهاي بسياري در استان زنجان انجام شود. البته در گذشته کارهايي انجام شده ولي نسبت به کارهايي که بايد انجام شود، فاصله داريم.
بازديد از واحدهاي توليدي مشکل‌دار همانند سرجين بافت، روغن‌نباتي جهان و بازديد از محل انباشت 8 ميليون تن پسماند سرب و روي، بازيد از منطقه محروم کوي فلسطين بخشي از برنامه‌هاي ميداني رئيس‌جمهور در سفر يک روز به استان زنجان بود.
رئيس جمهور در بازديد از واحد توليدي روغن نباتي با اشاره اينکه در گذشته نيز از مجموعه روغن‌نباتي جهان بازديد کرده‌ام، تاکيد کرد: مشکلات شرکت روغن‌نباتي جهان با وجود پيگيري‌هايي که صورت گرفته، برطرف نشده است. خط توليد کارخانه روغن‌نباتي جهان تقريباً تعطيل است و کند کار مي‌کند و فقط ظاهراً سرپا نگه داشته شده است.
تصويب 4100 ميليارد تومان براي 83 پروژه در سفر رئيس جمهور به زنجان
معاون برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان زنجان با اشاره به بودجه‌هاي تخصيص يافته به مصوبات سفر سال گذشته رئيس‌جمهور به زنجان افزود: براي پروژه‌هاي اين بخش هفت عنوان پروژه با اعتبار 115 ميليارد تومان از 1420 ميليارد تومان مصوب شد.
احمد خداوردي ادامه داد: 477 ميليارد تومان از مجموع منابع مصوب سفر سال گذشته رئيس‌جمهور به زنجان صرفاً از منابع سازمان برنامه و بودجه و مديريت و برنامه‌ريزي استان در قالب اعتبارات عمراني تأمين و براي 43 عنوان پروژه به دستگاه‌ها ابلاغ شد.
وي تصريح کرد: سفر هيئت دولت به اين استان در مجموع 83 عنوان مصوبه عمراني با بيش از 4100 ميليارد تومان اعتبار، 21 مجوز و 15 مورد مصوبه براي تسهيلات بانکي به همراه داشت که بر اساس تقسيم کار انجام شده، اقدامات عمراني از سوي اين سازمان پيگيري مي‌شود.
آخرين وضعيت پيگيري و اجراي مصوبات سفر دولت به زنجان
استاندار زنجان در باره آخرين وضعيت مصوبات سفر رئيس جمهور به وضعيت ساکنان کوي فلسطين زنجان نيز اشاره کرده و يادآور شد: 63 نفر از ساکنان کوي فلسطين که راضي به جابه‌جايي هستند، شناسايي شده‌اند.
محسن افشارچي افزود: اين افراد در مسکن ملي پيش‌بيني شدند و در اسرع وقت قراردادي منعقد و براي بقيه افراد نيز با کمک روحاني محله اقداماتي انجام خواهد شد.
وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته، به انتقال خانواده‌هاي ساکن در منطقه کوي فلسطين به منطقه ديگر، اظهار مي‌کند: در حال حاضر 63 خانواده در کوي فلسطين اعلام آمادگي کردند که به واحدهاي طرح نهضت ملي مسکن منتقل شوند.نماينده عالي دولت در استان زنجان گفت: 63 خانواده ساکن منطقه کوي فلسطين به آپارتمان‌هاي مسکن ملي که بالاي 50 درصد پيشرفت فيزيکي دارد، منتقل و به زودي قرارداد انتقال منعقد خواهد شد.وي ادامه داد: مابقي اهالي نيز در حال اقدام است و اميدواريم همه کوي فلسطين به زودي منتقل شود که در اين راستا مديرکل امور اجتماعي استاندار وظيفه پيگيري اين مصوبه را دارد.استاندار زنجان با اشاره به بازيد رئيس‌جمهور از کارخانه سرجين‌بافت و دستور ويژه براي رفع مشکلات اين واحد توليدي گفت: مشکل اين کارخانه سابقه طولاني مدتي دارد و در بازديد سال گذشته رئيس‌جمهور نيز به حل مشکل اين کارخانه پس از چندين سال تاکيد شد.
افشارچي اضافه کرد: البته در چند ماه اخير چند گشايش براي اين کارخانه صورت گرفت. نخست اينکه حساب‌هاي بانکي اين کارخانه از مسدودي خارج و کارت بازرگاني مالک اين کارخانه فعال شد. همين فعال شدن کارت بازرگاني سبب شد که ماشين‌آلات اين کارخانه از گمرک خارج شده و کارخانه در حال حاضر به طور آزمايشي فعاليت کند.
وي ادامه داد: مالک اين کارخانه براي ادامه کار نياز به وام سرمايه در گردش داشت ولي به خاطر شکايت بانک صادرات، اين امکان براي وي وجود نداشت و بايد چک‌هاي برگشتي از سوي بانک رفع سو اثر مي‌شد که خوشبختانه اين اتفاق به مدت يک سال افتاد.
مسير زنجان تا رشت 180 کيلومتر کوتاه‌تر مي‌شود
مديرکل راه و شهرسازي استان زنجان نيز گفت: با ساخت جاده بناب - منجيل، مسير 300 کيلومتري زنجان - رشت 180 کيلومتر کوتاه‌تر شده و به 120 کيلومتر مي‌رسد.
مسعود بيات‌منش افزود: استان زنجان شش پروژه راهسازي مهم ملي دارد و همزمان هفت جاده با اين پروژه‌ها ساخته مي‌شود که چهار جاده مسير اصلي براي ارتباط با استان‌هاي همجوار اردبيل، گيلان، آذربايجان‌غربي، کردستان و همدان است و سه جاده به بزرگراه تبديل مي‌شود که اين جاده‌ها در شبکه بزرگراهي درجه يک کشور و آسيايي قرار دارد.وي با اشاره به پروژه راه اصلي بناب – منجيل، ادامه داد: از سه راهي طارم تا منجيل 105 کيلومتر و کريدور مناسبي براي ارتباط منطقه شمال‌غرب و شمال به شمار مي‌رود که توجيه مناسبي دارد، به همين دليل در حال مذاکره با بخش خصوصي براي ساخت اين مسير هستيم و درآمد جاده منابع اين بخش را تأمين خواهد کرد.مديرکل راه و شهرسازي استان زنجان يادآور شد: از مسير 105 کيلومتري سه‌راهي طارم تا منجيل، حدود 86 کيلومتر در اين استان و 19 کيلومتر از آن نيز در استان گيلان قرار دارد. با تکميل کريدور بناب - منجيل، خودروهاي سنگين از اين مسير به دليل صعب‌العبور بودن تردد نخواهند کرد و مسير 300 کيلومتري زنجان – قزوين - رشت را طي مي‌کنند.
تخصيص 17 ميليارد تومان به استاديوم 15 هزار نفري زنجان
مديرکل ورزش و جوانان استان زنجان نيز مي‌گويد: پروژه استاديوم 15 هزار نفري با 80 درصد پيشرفت فيزيکي و حدود 52 ميليارد تومان اعتبار براي اتمام اين پروژه مورد نياز است که از محل مصوبات سفر 17 ميليارد تومان اعتبار تخصيص يافته است.
جواد بازرگان افزود: پيست سرپوشيده دوچرخه‌سواري با 34 درصد پيشرفت در ليست پروژه‌هاي نيمه‌تمام استان و در صف تخصيص اعتبارات لازم قرار دارد.
وي با تاکيد بر اينکه اولويت تخصيص اعتبارات در سفر رئيس‌جمهور به استان مربوط به پروژه‌هاي نيمه‌تمام و طرح‌هايي بود که از پيشرفت فيزيکي قابل توجهي برخوردار است، ادامه داد: با توجه به اينکه وجود زيرساخت يکي از اولويت‌هاي توسعه ورزش به شمار مي‌رود، اميدواريم با تخصيص به موقع اين اعتبارات، شاهد رشد ورزش قهرماني و همگاني استان زنجان باشيم.در سفر رئيس‌جمهور دولت سيزدهم به استان زنجان تکميل پروژه دو خطه کردن خط ريلي زنجان-قزوين مورد تأکيد قرار گرفت و حالا مردم بي‌صبرانه منتظر هستند تا مسئولان چاره‌اي براي باز کردن گره‌هاي تکميل اين پروژه ملي بيابند و قطار ساخت اين خط و توسعه استان را روي ريل قرار دهند.به گزارش آرازآذربايجان به نقل از مهر،بي‌شک تحقق کامل مصوبات سفر رئيس‌جمهور به استان زنجان مي‌تواند نقش مهمي در توسعه استان داشته باشد و باعث شود اين استان که با حجم بالاي پروژه‌هاي نيمه‌تمام مواجه است، با تکميل اين پروژه‌ها و فعال شدن واحدهاي صنعتي نيمه‌فعال در مسير توسعه گام بردارد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها