عصر آذربایجان

گزارش خبر

استحاله‌ي فرهنگي با نفوذ تروآيي

وقايعي که يکديگر را تکميل مي‌کنند//

1395/08/09

اتفاقات مرموزي در پيرامون‌مان رخ مي‌دهد که در عينِ سادگي، آسيب‌زا هستند و مي‌توانند عقايد صدها هزار تَن را دگرگون سازند.

گروه گزارش: اتفاقات مرموزي در پيرامون‌مان رخ مي‌دهد که در عينِ سادگي، آسيب‌زا هستند و مي‌توانند عقايد صدها هزار تَن را دگرگون سازند.
تکه‌هاي يک پازل هيچ‌گاه به تنهايي معنايي را در بر نمي‌گيرند و ما خيلي آسوده به قطعه‌اي بي‌ارزش مي‌نگريم و از کنار آن رد مي‌شويم لکن با قرار گرفتن چند پاره در کنار يکديگر اثري خارق‌العاده پديد مي‌‌آيد که انتقال‌دهنده يک مفهوم به مخاطبان است.
پروژه‌هاي نفوذ دشمنان در ايران نيز بايد در اين راستا مورد واکاوي قرار داد و همچون فيلم آمريکايي »فرار از زندان« با کنار هم قرار دادن کارهاي ساده و غير ترديدآور به يک نقشه‌ي مهندسي شده دست يافت. هنگامي که صحبت از نفوذ فرهنگي و سياسي مي‌شود در اولين تلنگر ذهني همگان به ورود سناتور آمريکايي يا فاحشه‌ي اروپايي به کشور فکر مي‌کنند اما در حقيقت اين سهل‌انگيزترين نوع نفوذ است و آنچه مخاطرات بيشتري را به همراه دارد، سوق‌دهي مِيلي به عقايد آدمي و کمرنگ‌تر کردن آن‌ها با برخي اقدامات از پيش طراحي شده است.
ابزار اوليه نفوذ را بارها در محيط پيرامون‌مان ديده‌ايم اما به علت ناآشنايي با کاربردهاي آن، خود نيز در تکميل پازل نقش ايفا کرده‌ايم و بعضاً بي‌آنکه بدانيم جزوي از قطعه‌هاي پازل شده‌ايم.
در بُرهه‌اي که شايعه‌ي سَمي بودن غذاهاي نذري در آستانه‌ي محرم را پراکنده‌اند، در پيِ واکاوي پشت پرده اين‌گونه سخن‌پراکني‌ها نبوده‌ايم و در خوش‌بينانه‌ترين حالت عَلم مخالفت بلند نکرده و کمپين »نه به غذاي نذري« را راه‌اندازي ننموده‌ايم اما واهمه‌اي وجودمان را در برگرفته تا لَب به احسانِ هم‌وطنان خود نزنيم و بعضي‌ها نيز با تأسي از همين دست شايعات، سنتِ چندين ساله را زير پا گذاشته‌اند و از خيرِ پخش نذري گذشته‌اند تا مبادا اَلکي گرفتار شوند.يا در تمثيلي ديگر آنان که صريحاً در گفتارهايشان عنوان کرده‌اند براي مقابله با مسلمانان بايد دو پايه‌ي اعتقادي‌شان يعني »قرآن« و »نام محمد« را از بين ببريم، سعيد طوسي را لقلقه‌ي زبان نموده و با چشم‌پوشي بر هزاران قاري نام‌دار و پاک‌دامن، يک شخصيت در مظان اتهام را به عنوان نماد قرآني و اسلامي معرفي کرده‌اند تا در عقايد مسلمانان شبهه ايجاد و آنان را از ارزش‌هايشان به‌دَر کنند.
اصلاً تاکنون به اين انديشيده‌ايم چرا يک فرد با 150 قمه در آستانه روز عاشورا دستگير مي‌شود؟ کهنه‌مغزي که از روي جاهليت قمه‌زني مي‌کند آيا با 150 قمه از تَن خود خون به راه خواهد انداخت يا اينکه مي‌خواهد چندين نفر را نيز با خود همراه نمايد؟
ساده‌انديشي محض است اگر فکر کنيم پشتِ تمام اين قضايا دست‌هاي ضداسلامي و انقلابي پنهان نشده باشد و تمام اين اتفاقات سريالي اعم از کوچ بازيگران به شبکه‌هاي بيگانه تا طرح ادعاهاي جنجالي به صورت کاملاً عادي و خودجوش رخ مي‌دهد.
چنين وقايعي خيلي عادي به نظر مي‌رسد و تکِ تکِ انسان‌ها خبررِسان اين حوادث مي‌شوند و بعضاً در تائيد چنين مباحثي جُک مي‌سازند و مطلب مي‌نويسند تا همانگونه که دشمنان مي‌خواهند با ادبيات‌شان بازي کنند؛ به عبارت ساده‌تر يک توپ در زمين مي‌اندازند و مي‌گويند سرگرم شويد!
در آن سوي مرزها آمريکايي‌ها و انگليسي‌ها براي نفوذ در ايران و تاثيرگذاري در نظام بودجه تعيين مي‌کنند و هزاران ميليارد دلار صرف براندازي نظام مي‌نمايند؛ صريحاً نيز به اين موضوع اشاره مستقيم دارند لکن برخي‌ها همچنان نمي‌خواهند باور کنند اَجنبي‌ها ايده‌هاي مخاطره‌آميزي در سر مي‌پرورانند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از آناج، نمونه‌هايي از اقدامات اخير را در ساليان گذشته نيز مي‌توان يافت و با جست‌وجويي کوتاه در حافظه تاريخي اتفاقات جنجال‌برانگيز، به موارد مشابه رسيد.
اگر براي نفوذ فرهنگي برنامه‌اي مدون ترسيم و با آن مقابله نشود اين نفوذ قطعا آسيب‌زاتر از مسايل امنيتي و انفجار يک بمب خواهد بود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

استحاله‌ي فرهنگي با نفوذ تروآيي

وقايعي که يکديگر را تکميل مي‌کنند//
خروج

اتفاقات مرموزي در پيرامون‌مان رخ مي‌دهد که در عينِ سادگي، آسيب‌زا هستند و مي‌توانند عقايد صدها هزار تَن را دگرگون سازند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها