عصر آذربایجان

گزارش خبر

جاي خالي شهربازي مدرن در اروميه

جاي خالي شهربازي مدرن در اروميه

1395/11/10

با توسعه شهرها و افزايش جمعيت، بحث اوقات فراغت به عنوان چالش ودغدغه اصلي مردم و مسئولان مطرح مي شود که در اين بين مراکز تفريحي که محيطي شاد و سالم را براي جوانان مهيا کند، اهميت بيشتري پيدا مي کند اما با توسعه وسعت شهر اروميه و افزايش جمعيت آن سالهاست خبري از شهربازي مدرن و مناسب براي گذراندن اوقات فراغت نيست.

گروه گزارش: با توسعه شهرها و افزايش جمعيت، بحث اوقات فراغت به عنوان چالش ودغدغه اصلي مردم و مسئولان مطرح مي شود که در اين بين مراکز تفريحي که محيطي شاد و سالم را براي جوانان مهيا کند، اهميت بيشتري پيدا مي کند اما با توسعه وسعت شهر اروميه و افزايش جمعيت آن سالهاست خبري از شهربازي مدرن و مناسب براي گذراندن اوقات فراغت نيست. مدتهاست جستجو براي محيطي سالم که جوانان و نوجونان شهر حتي بزرگترها هر از گاهي بتوانند بخشي از اوقات فراغت خود را سپري کننند بي فايده است و نيازهاي تفريحي مردم شهر به ناچار در قالبها و اشکال غير معمول از جمله مغازه هاي فست فود، مراکز خريد  گشت وگذارهاي خياباني  ارضا شده که در اين صورت نه تنها نياز روحي فرد تامين نمي شود بلکه ضررهاي اقتصادي و اجتماعي نيز متحمل جامعه مي شود. امروز شادي نياز مبرم جامعه اي است که اکثر جمعيت آن را جوانان تشکيل داده و داراي انرژي هستند و بايد به گونه اي درست تخليه شود اما مسئولان بدون توجه به نيازهاي جوانان و نوجوانان از اين موضوع به راحتي عبور کرده و گاه دلايل مختلفي براي عدم حل مشکل بيان مي کنند اما مي توان از نبود فضاي مناسب تفريحي وسرگرمي چشم پوشي کرد. فرض مي_کنيم از فضاي خانه خسته ايم و يا نه بي هيچ دليلي تصميم مي گيريم با دوستان به تفريح بپردازيم چه پيشنهادهايي از اطرافيان مي شنويم ؟! پرسه زدن در خيابان هاي استادان و خيام يا همان استادان گردي و خيام گردي! اگر يک قدم جلوتر برويم هيجان جوانان به قول خودمان مايه_دار رفتن به بند يا پارک جنگلي است.
*اروميه از کمبود مراکز تفريحي و سرگرمي رنج مي برد
شهر اروميه جايي درحال حاضر از کمبود مراکز تفريحي و سرگرمي رنج مي برد و جوانان و نوجوانانش از وجود مکانهايي مولد هيجان که از ملزومات زندگي  مردم اين شهر است محرومند. يک شهروند اروميه اي گفت: 19ساله هستم  و زماني که با دوستان وآشنايان قصد تفريح  داريم با سوال کجا براي تفريح برويم مواجه مي شويم. وي ادامه داد: شهراروميه جز مناطق محروم نيست و قرار هست کلان شهر شود اما چرا يک شهربازي درخور شهر نداريم؟ شهربازي جز ساده ترين نيازهاي تفريحي شهر است اميدواريم مسئولان توجه جدي به اين موضوع داشته باشند. شهروند اروميه اي گفت: هراز گاهي در رسانه ها مي شنويم شهربازي مدرن قرار است افتتاح شود؛ اميدواريم هرچه زودتر شاهد افتتاح شهربازي در شهرمان باشيم و استانداردهاي لازم رعايت شود تا شاهد بروز حوادث در شهربازي و درنهايت تعطيلي آن نشويم.
*شهربازي اروميه فروردين ماه 96 به بهره_برداري مي رسد
شهردار اروميه در اين راستا گفت: شهربازي مدرن اروميه در دهکده ساحلي چي چست به مساحت 16 هکتار در فروردين 96 به بهره_برداري مي رسد. وي گفت: عمليات ساخت محوطه شهربازي در حال اجرا است و تمامي تجهيزات آن نيز خريداري شده و بعد از مهيا شدن محوطه، در آن نصب مي‌شود. وي با بيان اينکه نگاه مديريت شهري اروميه به شهربازي چي چست يگ نگاه خدماتي است گفت: اين شهربازي در مدت 5 سال اول، سرمايه اوليه و هزينه نگهداري خود را از محل درآمدهاي شهربازي تامين مي‌کند. شهردار اروميه با اشاره به راه‌هاي دسترسي به شهربازي مدرن دهکده ساحلي چي چست بيان کرد: براي تامين امنيت و آسايش مراجعه کنندگان، روشنايي مسير دسترسي به شهربازي چي چست طي توافقي با شرکت برق استان تامين مي‌شود. نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي، روح‌الله حضرت‌پور گفت: ايجاد يک شهربازي مدرن از چند سال گذشته يکي از مهم‌ترين نيازها و معضلات شهري بوده و دستگاه‌هاي شهربازي مدرن اروميه از جمله چرخ فلک 40 متري در اين منطقه بي‌نظير است. نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به پرسش خبرنگار مبني بر علت انتخاب محل احداث شهربازي اروميه گفت: منطقه چي‌چست به‌علت مراجعه‌کنندگان و توريست‌پذيري بالاي آن محل مناسبي براي شهربازي است و علاوه بر احداث مرکز تفريحي و شهربازي مدرن اروميه شاهد احداث بازار و مراکز رفاهي براي جذب توريست در منطقه خواهيم بود. عضو شوراي اسلامي شهر اروميه، حسين پناهي با بيان اين‌که مکان شهربازي مدرن اروميه در منطقه چي‌چست مناسب نيست، اظهار کرد: پس از سال‌ها انتظار جوانان و مردم اروميه براي افتتاح اين شهربازي انتظار مي‌رفت مکان‌يابي و تسريع در ساخت آن صورت گيرد. وي با انتقاد از اين‌که باغ وحش اروميه در يکي از مناطق حاشيه‌اي و دور دست شهر ايجاد شده است، گفت: امروز شاهد اين هستيم که بهره‌برداري‌هاي لازم از اين باغ وحش اروميه انجام نمي‌گيرد. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايسنا، نياز شهر به يک شهر بازي مجهز، ايمن و زيبا، حق مسلم شهروندان است و همه شهروندان منتظر وعده_هاي مسئولان براي افتتاح شهربازي مدرن هستند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

جاي خالي شهربازي مدرن در اروميه

جاي خالي شهربازي مدرن در اروميه
خروج

با توسعه شهرها و افزايش جمعيت، بحث اوقات فراغت به عنوان چالش ودغدغه اصلي مردم و مسئولان مطرح مي شود که در اين بين مراکز تفريحي که محيطي شاد و سالم را براي جوانان مهيا کند، اهميت بيشتري پيدا مي کند اما با توسعه وسعت شهر اروميه و افزايش جمعيت آن سالهاست خبري از شهربازي مدرن و مناسب براي گذراندن اوقات فراغت نيست.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها