عصر آذربایجان

گزارش خبر

نمي‌شود هم داعش را به وجود آورد هم ادعاي مبارزه با آن را کرد

متکي در تبريز:

1395/12/15

متکي تاکيد کرد: نمي‌شود داعش را به وجود آورد و ادعاي جنگ با داعش کرد،خودشان ادعا کردند داعش را ايجاد کرده‌اند زيرا جريان داعش خطرناک‌ترين توطئه طراحي شده توسط آمريکا و سناريوي اسرائيلي با دلار اعراب بوده است.

سرويس سياسي: متکي تاکيد کرد: نمي‌شود داعش را به وجود آورد و ادعاي جنگ با داعش کرد،خودشان ادعا کردند داعش را ايجاد کرده‌اند زيرا جريان داعش خطرناک‌ترين توطئه طراحي شده توسط آمريکا و سناريوي اسرائيلي با دلار اعراب بوده است.
منوچهر متکي وزير سابق امور خارجه کشورمان در يادواره شهداي مدافع حرم و شهداي  خيابان‌هاي حدادزاده و ظهيري در  مسجد المهدي قاليچيلر تبريز اظهار داشت: بزرگترين  سلاح دشمن در برابر ملت‌ها تهديد و تطميع است اما  شهادت سلاحي است که هيچ ابزاري در برابر آن در دست دشمن نيست و هيچ تاکتيکي در برابر آن وجود ندارد.
وي ادامه داد:  يادواره شهيدان تبيين مکتبي است که مرگ را پايان نمي‌داند و همانگونه که خداوند مي‌فرمايد، "موت و حيات را خلق کرديم"يادواره شهدا حديث نامکرر پرندگان سبک بال عاشقي است که نظر به وجه‌الله مي‌کنند. امروز هواي تبريز از شور و نشاط پر شده و بايد آن را غنيمت بدانيم. معاون بين‌الملل مجمع جهاني تقريب مذاهب با بيان اينکه وقتي تفسير زيبا از مرگ وجود دارد، آيا آن مرگ جاودانه شدن نيست،تاکيد کرد: هيچ‌کس جلودار حرکت اين پيش‌قراولان نشد و دعاي لبيک يا حسين در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل نمود عيني داشت. وي با بيان اينکه شهادت منطقي را به جامعه بشري مي‌دهد که اين منطق نشان مي‌دهد که ابرقدرت بودن دليل بر داشتن منطق نيست، افزود: امام خميني مي‌فرمايد که قدرت ما از منطق ما نشأت مي‌گيرد و فرهنگ شهادت‌طلبي يکي از ابزارهاي قدرت ملت بزرگ ايران است.عنصر شهادت فلسفه الي‌الله بوده و نگاه به سمت بالا و خدا را در مردم ايجاد کرد.
وي با تاکيد بر اينکه آمريکا انحراف انقلاب‌ها را خوب بلد است، تصريح کرد: تهديد، تطميع  تحريم و تهاجم فرهنگي ابزار آنها است ولي دشمن خوب مي‌داند در مقابل کشوري که از مرگ ترس ندارد و توليدکننده سلاحي بي‌نظير از نوع شهادت است، هيچ‌گاه پيروز نخواهد شد.
 وزير سابق امور خارجه، در ادامه با اشاره به تلاش دشمن براي انحراف ملت‌ها، ابراز داشت: وقتي جمال عبدالناصر در مصر انقلاب مصر را سامان داد و کانال سوئز را ملي کرد، يک فضاي جديد در جهان عرب ايجاد شد، بعد از جمال عبدالناصر غربي‌ها به اين فکر مي‌کردند که چه کار کنند تا قدرت خود را برگردانند و از اين رو در را به روي انورسادات بار کردند و نتايج آن را در "کمپ ديويد" ديديد.
معاون بين‌الملل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با بيان اينکه شهداي ما براي دفاع از مرزهاي بين‌المللي ايران به شهادت رسيدند تا نگذارند در خانه‌هاي خود با دشمن درگير شويم  ادامه داد: ايران با ميدان داري مقاومت اجازه نداد دشمن نقشه‌هاي شوم خود براي لطمه به اسلام و مسلمين را عملياتي کند. متکي با اشاره به اينکه صد سال است در عربستان آل سعودي حاکم است که نفت مي‌فروشد و سلاح مي‌خرد، خاطر نشان کرد: يک بار براي در اين صد سال وارد جنگ يمني شد که بدون سلاح و هواپيماست و قرار بود در 15 روز کار را يکسره کند ولي امروز از 1.5 سال گذشته و به دنبال راهي براي خروج آبرومندانه از معضل يمن است. وي  متذکر شد: وقتي دشمنان تبريز را بررسي مي‌کنند و مي‌بينند امپراطور عثماني با نگاه غرب خواست به ايران حمله کند و در اين جنگ که اين اولين و آخرين بار بود،دلاورمردي‌هايي که مردان آذربايجان به نمايش گذاشتند،منجر به شکست آنها شده و غيرت آذربايجان زبانزد شد. متکي افزود: تبريز گل سرسبد کل ايران است و رشادت‌هاي مردم آذربايجان در طول تاريخ ايران هميشه زبانزد بوده و هست.
متکي با تاکيد بر اينکه اگر مقاومت شکل نمي‌گرفت و ايران ميدان‌داري نمي‌کرد و جوانان ايراني جلوه‌هاي رشادت را در کنار مقاومت به نمايش نمي‌گذاشت، داعش موفق مي‌شد، گفت: امروز دشمن بعد از 6 سال و هزينه کردن ميلياردها دلار ناگزير است که بپذيرد عراق و سوريه راه حل نظامي ندارد و اين يعني شکست تمام طرح‌ها عليه نظام اسلامي. متکي با يادآوري اينکه آل‌سعود در عربستان 100 سال است که سر حکومت بوده و نفت استخراج مي‌کند و يک بار وارد جنگ با يمني شد که نه هواپيما دارد و نه امکانات مجهز ولي در مقابل آنها شکست خورده است، افزود: در ابتداي جنگ عربستان ادعا کرد که 15روزه جنگ تمام خواهد شد ولي بعد از گذشت يک و نيم سال عربستان دنبال راهکاري جهت آبروداري خود است.
وي انتخابات اخير امريکا وسخنان ترامپ را يادآور شد و گفت: افرادي که در پشت صحنه سياست‌هاي آمريکا براي روساي جمهور تکليف تعيين مي‌کنند، جايگاه آمريکا را در دنيا بررسي کردند و به اين نتيجه رسيدند که از نظر اقتصادي فقط زرادخانه‌هاي آمريکا از تحولات و جنگ‌هاي بين المللي براي فروختن سلاح نفع بردند و مردم آمريکا روز به روز وضعيت بدتري را شاهد هستند. وزير سابق امور خارجه با تاکيد بر اينکه قبلاً آمريکا با يک تلفن، موضوعي را به کشورها تکليف مي‌کرد ولي امروز بايد سه بار وزير خارجه آمريکا براي متقاعد کردن يک کشور کوچک سفر کند تا بالاخره قبول کنند، اظهار داشت: آمريکا نه در عراق، نه در سوريه، نه در افغانستان و نه در يمن پيروز نشد، امروز حرف آمريکا را کسي گوش نمي‌کند و هر روز رو به افول است.
وي خاطرنشان کرد: آمريکا مدعي شده که اگر در حوزه عرب کاري مي‌کند انتظار پول از آنها دارد، رئيس جمهور آمريکا به صراحت مي‌گويد شيخ‌نشينان نه شرف دارند و نه شعور بلکه فقط پول دارند و اين تحقير بزرگي براي آنهاست.
وي تناقض در سياست خارجي را مورد اشاره قرار داد و گفت: نمي‌شود هم داعش را به وجود آورد و هم با آن مبارزه کرد، جريان داعش خطرناک‌ترين و موثرترين توطئه در 37 سال بعد از انقلاب بود که »طراحي آمريکايي«، »سناريوي اسرائيلي« و »دلارهاي عربي« پشت سر آن براي مقابله با اثرگذاري فزاينده ايران اسلامي و روي_آوري مردم جهان به اسلام بود. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تبريزبيدار، متکي در پايان اظهار داشت: در بررسي‌ها متوجه شدند هر دوره آمريکا نسبت به قبل ضعيف‌تر شده و شکست‌هايش افزايش يافته است، آمريکا طبق نظر تحليل‌گران در حال شکست و افول بوده و دنبال راهکاري هستند که با اظهارات ترامپ فکر مي‌کنند مي‌تواند جوابگوي مشکلات داخلي خود باشند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

نمي‌شود هم داعش را به وجود آورد هم ادعاي مبارزه با آن را کرد

متکي در تبريز:
خروج

متکي تاکيد کرد: نمي‌شود داعش را به وجود آورد و ادعاي جنگ با داعش کرد،خودشان ادعا کردند داعش را ايجاد کرده‌اند زيرا جريان داعش خطرناک‌ترين توطئه طراحي شده توسط آمريکا و سناريوي اسرائيلي با دلار اعراب بوده است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها