عصر آذربایجان

گزارش خبر

همه به نتیجه قانونی انتخابات احترام بگذارند

امام جمعه اردبیل:

1402/12/11

عصر آذربایجان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: سیستم انتخاباتی ایران به نحوی است که امکان تخلف و امکان جابجایی رأی نیست یک مرکز تحقیقاتی در آمریکا اعلام کرده رقابت در انتخابات ایران بی‌نظیر و نتیجه نیز غیرقابل پیش‌بینی است.

 آيت الله سيدحسن عاملي در خطبه‌هاي  نماز جمعه شهر اردبيل با تأکيد بر ضرورت احترام کانديداها به نتيجه قانوني انتخابات اظهار داشت: کانديداها و طرفداران آنها خوب دقت کنند که نتيجه انتخابات هرچه باشد همه در برابر آن و در برابر قانون تسليم باشند.

وي خاطرنشان کرد: سيستم انتخاباتي ايران به نحوي است که امکان تخلف و امکان جابجايي راي نيست يک مرکز تحقيقاتي در آمريکا اعلام کرده رقابت در انتخابات ايران بي‌نظير و نتيجه نيز غير قابل پيش‌بيني است.

امام جمعه اردبيل بيان کرد: عزيزان دقت کنند نتيجه انتخابات هرچه باشد براي ما محترم است چون راي مردم و تشخيص مردم براي ما محترم است هرکس انتخاب شود ما با خصوصيات فرد کار نداريم آنچه براي ما مهم است تشخيص مردم است ما حق نداريم تشخيص مردم را تخطئه کنيم.

آيت الله عاملي ادامه داد: روز شنبه همه بايد در برابر مردم خاضع باشند و هر کس احياناً اعتراضي دارد بايد از طريق قانوني اقدام کند. بعضي از طرفداران به هواي رسيدن به آب، نان يا رياست با کانديداها همکاري مي‌کنند اين‌ها در صورت شکست کانديدا به شدت ناراحت مي شوند شخص کانديدا بايد آنها را کنترل کند

دست ملت در انتخاب مديريت کلان کشور باز است

امام جمعه اردبيل افزود: هيچکس در دنيا و در داخل و خارج کشور نمي‌تواند بگويد انتخابات ايران مهندسي شده است و نتايج از قبل تعيين شده است اين را بهتر از همه خود ملت با تمام وجود لمس کرده است در يکي از انتخابات گذشته مجلس خبرگان، رئيس مجلس خبرگان راي نياورد ده عضو شوراي نگهبان راي نياورد دبير شوراي نگهبان در رتبه شانزده قرار گرفت يعني دست ملت ما باز است که هرچه بخواهند در خصوص مديريت کلان کشور تصميم بگيرند.

آيت الله عاملي ادامه داد: بزرگترين مشخصه انتخابات ايران اسلامي اين است که امکان تقلب و تخلف در آن اصلاً وجود ندارد سيستم انتخاباتي ايران اسلامي به نحوي است که آنچه از صندوق‌هاي راي بيرون مي‌آيد راي خود مردم است.

وي تصريح کرد: آنچه در انتخابات ايران نقش ايفا مي‌کند راي مردم است نه امکان گم شدن وجود دارد تا کسي بگويد راي من کو و نه امکان جابجايي تعبير به حق الناس در خصوص راي مردم توسط مقام معظم رهبري بايد در پيشاني سازمان ملل و در منشور حقوق بشر سازمان ملل نوشته شود و سخن آخر اينکه مبادا مبادا يک طرف قبل از اعلان رسمي توسط مسئولين مطلبي را اعلام بکند همه بايد نتيجه نهايي را از مراجع رسمي بشنوند و در برابر آن خاضع باشند

نماينده ولي فقيه در استان اردبيل با اشاره به خود سوزي يک خلبان آمريکايي گفت: اين هفته يک خلبان جوان از ارتش آمريکا خود را در برابر سفارت اسرائيل در آمريکا آتش زد و کشته شد و ثابت کرد که هنوز در دنيا وجدان‌هاي بيدار و احساس‌هاي بزرگ نمرده است اين حادثه که بازتاب وسيعي در دنيا و مخصوصاً در آمريکا داشت ضربه بزرگي به دولت آمريکا بود.

آيت الله عاملي اظهار کرد: او در آتش سوخت و از شدت درد داد مي‌زد اقدام او طوفاني در دنيا به پا کرد در اين طوفان غم بود، غصه بود، غضب بود، هم دردي بود تاسف بود نکته مهم اين است که اين حادثه بعد از وتوي آمريکا نسبت به آتش بس صورت گرفت يعني دولت آمريکا کاري مي‌کند که ارتشيان آمريکا کاملاً احساس گناه مي‌کنند.

وي خاطرنشان کرد: خلبان آمريکايي تنها خود را آتش نزد بلکه بر وجدان‌هاي بشري در کل دنيا و مخصوصاً به وجدان‌هاي بشري در آمريکا آتش زد او به عنوان اعتراض به مشارکت آمريکا در نسل کشي در فلسطين خود را در برابر سفارت اسرائيل در آمريکا آتش زد و گفت من اگر خودم را آتش نزنم در جرم نسل کشي شريک هستم و هرگز شريک نخواهم شد اين خلبان با غيرت در داخل آتش فقط يک جمله را فرياد مي‌کشيد زنده باد فلسطين يک مسيحي اين گونه از فلسطين مظلوم دفاع مي‌کند اما ملت‌ها و پادشاهان و پرزيدنت‌هاي اسلامي تماشا يا گاهي از اسرائيل حمايت هم مي‌کنند.

امام جمعه اردبيل گفت: رسانه‌هاي غربي و آمريکايي با تمام توان خبر آتش‌سوزي خلبان آمريکايي را سانسور کردند شايسته است مسلمان‌ها به نام او بناها درست کنند خيابان‌ها و بلوارها را به نام او کنند او 25 ساله آرون بوشنل نام دارد نام گذاري يک خيابان به نام او اين حماسه و روسياهي آمريکا را براي هميشه زنده نگه خواهد داشت.

عاملي افزود: اين حادثه يک بي‌آبرويي بسيار بزرگ براي دولت آمريکا و سياست‌هاي فرعوني اين کشور بود عجيب است که کشورهايي که روابط خود را با اسرائيل عادي ساخته اند از مجرمين بسيار بزرگ هستند اما کسي و مسئولي در آنها آتش که نه حتي استعفاء هم نکرد دولت‌هاي اسلامي که نفت اسرائيل و تمام مايحتاج اين رژيم شرور را تامين مي‌کنند مجرم اصلي هستند ولي در آنها هيچ مسئولي نه اعتراضي کرد و نه استعفايي.!

خطيب جمعه اردبيل خاطرنشان کرد: کار اين خلبان شجاع را مقايسه کنيد با يک کشور عربي بسيار مهم که اين هفته هر نوع حواله بانکي از آن کشور به فلسطين را قطع کرد تا مسلمان‌هاي غزه بيشتر رنج بکشند و سريع‌تر بميرند!

امام جمعه اردبيل گفت: الجزاير دوباره از شوراي امنيت خواسته سريعاً جلسه تشکيل دهد ولي قطعاً آمريکا هرگونه مصوبه را وتو خواهد کرد اگر کسي بگويد عمق جنايت و وسعت جنايت در غزه نشان قرب ظهور حضرت منجي است حرف بعيدي نگفته است يکي از نويسندگان عرب گفته غزه به حالتي رسيده که جز امام زمان (عج) حضرت مهدي نمي‌تواند کس ديگري آن را نجات دهد

آيت الله عاملي تصريح کرد: بن غفير اين صهيونيست تندرو گفته در تيراندازي به منتظران مساعدات غذايي، کار خوبي کرديم چون مساعدت نبايد به دست اهالي غزه برسد چون به منزله رساندن اکسيژن به حماس است از خوردن تيرها به سر آن بيچارگان کاملاً معلوم است که تيراندازي عمدي بوده هرچند اسرائيل انکار مي‌کند.

وي ادامه داد: نتانياهو مي‌گويد فشار بين المللي روي من براي توقف جنگ فوق العاده است ولي به آن اعتناء نخواهم کرد و دستورات سازمان ملل براي من هيچ ارزشي ندارد چرا او اينگونه با جرات حرف مي‌زند؟ چون آمريکا و اروپا کنار او ايستاده اند و الا قطعاً جنگ تمام مي‌شد و چرا آمريکا و اروپا کنار اسرائيل ايستاده است؟ چون کشورهاي اسلامي هيچ اعتراضي ندارند.

امام جمعه اردبيل افزود: کسي از سردمداران ريختن کمک از هواپيما به غزه نمي‌پرسد که اگر واقعاً قصد اسرائيل مساعدت است چرا اجازه نمي‌دهد اين حجم کوچک مساعدات به جاي هواپيما از طريق رفح وارد شود؟ پس حتماً اينجا يک قصد شوم وجود دارد آنها مي‌خواهند غضب ملت‌ها را در دنيا مخصوصاً در دنياي اسلام کنترل کنند و به کشورهاي سازش کار چهره خوبي بدهند و لذا بعضي از نويسندگان عرب مي‌گويند القاء غذا از آسمان از باب ستر عورت براي دولت‌هاي سازش کار عربي است همه بايد بدانند که چرا اسرائيل به اين سه کشور اجازه داده تا از طريق هوا کمک به غزه بريزند چون دولت‌هاي کشورهاي عربي کاملاً در موضوع غزه روسياه هستند اسرائيل با اين اجازه مي‌خواهد چهره اين سه کشور را در برابر ملت‌هاي آنها تطهير کند و اين يک فاجعه است. توجه شود که گرسنگي اهالي غزه و مرگ کودکان از گرسنگي جو سنگين در دنيا عليه اسرائيل درست کرده است آنها با القاء کمک‌ها از هواپيما مي‌خواهند اين جنايت را مستور کنند.

آيت الله عاملي گفت: عجيب است يک پادشاه عربي لباس نظامي پوشيده و بر ارسال مساعدات با هواپيما نظارت دارد لباس نظامي مي‌پوشد مانور نظامي مي‌دهد اما براي چند تُن آرد که با هواپيما به غزه پرتاب شود اين عار و ننگي است که بالاتر از آن عار نيست توجه شود که محموله سه هواپيما معادل بار يک تريلي است.

وي بيان کرد: اسرائيل اگر واقعاً قصد کمک به اهالي گرسنه غزه را دارد معبر رفح را باز کند که هزار تريلي با بار خود منتظر اجازه ورود به غزه است چرا به تريلي‌ها اجازه نمي‌دهد ولي به سه کشور که با اسرائيل عادي‌سازي کردند اجازه مساعدات هوايي مي‌دهد.

امام جمعه اردبيل اضافه کرد: طبق گزارشات بسياري از اجناس با پرتاب شدن مي شکند و به دست نيازمندان نمي‌رسد اسرائيل دنبال بهانه براي باز نکردن معبر رفح است به همين جهت به دروغ مي‌گويد شهرک نشينان تندرو و عصباني معبر رفح را اشغال کرده اند و مانع حرکت کاروان مساعدت هستند و من زورم به آنها نمي‌رسد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها