عصر آذربایجان

گزارش خبر

در آستانه سال نو به فکر نيازمندان باشيم

امام جمعه اردبيل:

1395/12/22

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت:اگر بخواهيم با وجدان راحت سر سفره عيد بنشينيم، راه آن تامين بخشي ولو کوچک از نيازمندي هاي گرفتاران است.

گروه خبر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت:اگر بخواهيم با وجدان راحت سر سفره عيد بنشينيم، راه آن تامين بخشي ولو کوچک از نيازمندي هاي گرفتاران است.
آيت‌الله سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي هفته گذشته نماز جمعه اردبيل اظهار کرد: فرهنگ ديني، ملي و انساني ما اقتضاء مي‌کند که در خوشي‌ها و سختي‌ها شريک همديگر باشيم و اين اوج بلوغ يک ملت است. وي افزود: جامعه‌اي که در آن عده‌اي بهره‌مند و عده‌اي محروم باشند  جامعه بي‌رحم بوده و جامعه اسلامي و انساني نيست جامعه‌اي که تماشاگر مشکلات انساني باشد و با آداب و رسوم  غلط و اشاعه فرهنگ اشرافي، اسراف، تبذير و تبرج جاهلي و اشرافي بر مشکلات مردم بيفزايد، جامعه‌اي بي‌رحم است و بلا، در انتظار چنين جامعه‌اي خواهد بود. رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان همچنين با اشاره به فرا رسيدن عيد نوروز گفت: ما همه در استان يک خانواده را تشکيل مي‌دهيم و لذا شايسته است متمولين استان حق مستمندان را اداء کنند ما اگر بخواهيم با وجدان راحت سر سفره عيد بنشينيم  راه آن تامين بخشي ولو کوچک از نيازمندي‌هاي گرفتاران است. عاملي در ادامه با نقل روايتي از حضرت رسول اکرم(صلي الله عليه و آله وسلم) اظهار کرد: زمين محشر، تماما آتش است، جز سايه مومن، که به برکت صدقه مصون از آتش است. وي افزود: آموزش ديني ما مي‌گويد که اگر در شهري يک نفر گرسنه بخوابد خداوند در روز قيامت نگاه رحمت خود را از اهل آن شهر دريغ مي‌کند. نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل با اشاره به سفارش حضرات معصومين(ع) براي رسيدگي به مستمندان و اينکه درد آنها را درد خودشان دانست‌اند گفت: غمگساري با مستمندان، غمگساري با حضرات معصومين(ع)  است. نماينده مردم استان اردبيل در مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از خطبه‌ها با اشاره به هفته منابع طبيعي، از اينکه سرانه فضاي سبز استان به 8 متر هم نم‌رسد، گلايه کرد و گفت: ميانگين سرانه فضاي سبز در کشور 12 متر و در جهان 22 متر است. عاملي بيان کرد: توسعه فضاي سبز و حفظ آن جزء عبادات موکد در اسلام است و از سيره حضرات معصومين(ع)  است و در زمان ما يک ضرورت است. وي ادامه داد: با صنعتي شدن زندگي بشر و ازدياد آلاينده‌ها فقر اکسيژن در زندگي بشر بيداد مي‌کند و گازهاي مهلک و خطرناکي نظير دي اکسيد کربن در هواي شهرها سال به سال زياد شده و سلامتي افراد را تهديد مي‌کند در چنين شرايطي  درختکاري، راه حلي مناسب براي مبارزه با آلودگي‌هاي مذکور به شمار مي‌آيد. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، خطيب جمعه اردبيل با اشاره به تحسين مقام معظم رهبري از شعار هر ايراني، يک درخت، در اين خصوص روايات مفصلي را قرائت کرده و افزود: اين موضوع بايد در آموزش ابتدايي و مقاطع بالاتر وارد مدارس شود ما بايد با راهکارهاي عملي  يک نگاه قدسي در نوجوانان، جوانان و افراد جامعه نسبت به درخت و درخت کاري و حفظ محيط زيست فراهم کنيم. وي از مديريت منابع طبيعي استان و همکاري مديريت ارشد استان در تصميم به غرس نهال در جاده خلخال، از اردبيل تا آرالّو و همچنين در جاده اردبيل- مشگين شهر تا منطقه ساميان تشکر کرد و آن را قدمي بزرگ و استثنايي در تاريخ غرس نهال در استان دانست و از صاحبان املاک در کنار جاده‌ها خواست همکاري صميمي با مسؤولان منابع طبيعي داشته باشند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

گروه‌هاي تکفيري توسط آمريکا و با کمک آل سعود فرماندهي مي‌شوند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: کشورهاي اسلامي همگي با يک دشمن مشترک به نام گروه‌هاي تکفيري و در راس آنها داعش روبه‌رو هستند که استکبار جهاني و صهيونيسم بين‌المللي صحنه گرداني آنها را با کمک آل‌سعود و مزدوران منطقه‌اي‌شان برعهده دارند.

خط مقاومت در منطقه شکست‌ناپذير است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل گفت: برخلاف نظر آمريکايي‌ها و برخي کشورها در باب حضور ايران در جنوب عراق بايد به صراحت گفت که اين حضور همراه با معنويت و اقبال خود عراقي‌هاست و به هيچ وجه با اسلحه و زور نيست.

آمريکايي‌ها نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: رأي به ترامپ افتضاح براي آمريکايي‌ها بود چرا که آنها ديگر نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند.

دولت و مجلس به نقض برجام از سوي آمريکا واکنش نشان دهند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: از دولت انتظار مي‌رود در برخورد با صاحبان حقوق‌هاي نجومي خارج از نوبت و در اسرع وقت پرونده‌هايي را تشکيل و آن را تحويل مراجع قضايي دهند.

نمايندگان مجلس و دولت براي نرخ گاز در مناطق سردسير تصميم‌گيري کنند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اردبيل از نمايندگان مجلس و دولت خواست به خاطر شدت برودت هوا در مناطق سردسير و مصرف بيشتر گاز، براي برخورداري از تخفيف ويژه در نرخ گاز تصميم‌گيري نمايند.

9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: 9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي در کشور بود.

اتصال راه‌آهن آذربايجان به استان موجب توسعه در منطقه مي‌شود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل از دستور اخير دولت مبني بر ممنوعيت تخريب خانه‌هاي خريداري شده حريم شيخ صفي به شدت انتقاد کرد و گفت: با وجود کارگزاراني که چنين تصميماتي را به دولت القاء مي‌کنند، دولت محترم احتياج به هيچ دشمن ديگري ندارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت و از دشمنان سر سخت صهيونيسم بود.

ترامپ دستورات خطرناکي براي اقتصاد و حقوق بشر صادر مي‌کند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ به سرعت در حال محقق کردن وعده‌هاي انتخاباتي خود است و دستوراتي که براي اقتصاد و امنيت جهاني و حقوق بشر خطرناک است، صادر مي‌کند.

حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است.

ترامپ نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود در اين کشور است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنيت و فرهنگ دنيا را به دست گرفته نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود دراين کشور است.

کوچکترين امکان تقلب و تخلف در انتخابات کشور وجود ندارد

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: هر کس در صحت انتخابات جمهوري اسلامي ترديد ايجاد کند ظلم وحشتناک به مردم، نظام اسلامي و به کشور کرده و اين امر، تحميل بدترين هزينه به ملت و جايگاه بين‌المللي کشور است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها