عصر آذربایجان

گزارش خبر

ضرورت تمرکز زدايي در برنامه هاي ورزشي

ضرورت تمرکز زدايي در برنامه هاي ورزشي

1396/06/05

گروه ورزشي: برگزاري 2 رقابت بين المللي واليبال با حضور تيم هاي مطرح آسيايي در استان اردبيل در کمتر از 2 ماه اين واقعيت را به مسئولان کشوري نشان داد که تمرکز تمامي رويدادها ي بين المللي در تهران ضرورتي ندارد و شهرستان هاي مستعد نيز مي توانند با برگزاري اين رويدادها هم باري از دوش پايتخت بردارند و هم نشاط و شادماني را به جامعه تزريق کنند.

 درارديبهشت ماه گذشته با اما و اگر و بيم و اميد رقابت هاي قهرماني زير 23 سال آسيا با حضور 10 تيم در ورزشگاه حسين رضازاده اردبيل برگزار شد. زماني که سوت اين رقابت ها زده شدند هنوز خيلي ها چه در پايتخت و چه در مرکز استان از اين واهمه داشتند که شهر نسبتا کوچکي مثل اردبيل توان و ظرفيت برگزاري تورنمت هاي بين المللي را نداشته باشد. 10 روز تمام ورزشگاه شش هزار نفري رضازاده اردبيل شاهد فريادهاي پر از شادي و نشاط هزاران جوان علاقمند بود که تيم ملي ايران را تشويق مي کردند و اين فريادها بر صحنه تلويزيون هاي دهها کشور جهان به ثبت رسيده و تصويري زيبا از روحيه شاد مردم ايران به جهانيان ارايه کرد.
برگزاري منظم و بسيار خوب مسابقات اميد آسيا نه تنها تحسين مسئولان در فدراسيون واليبال و وزارت ورزش و جوانان که روساي کنفدراسيون واليبال آسيا را نيز برانگيخت و خاطره شيرين برگزاري اين رويداد ورزشي باعث شد که هم در تهران و هم در مالزي تصميم گيرندگان واليبال آسيا قرعه برگزاري انتخابي واليبال جهان را به نام اردبيل زنند. اين رقابت ها نيز بطور مثال زدني مرداد ماه در اردبيل برگزار شد و علاوه بر ارايه نمايشي از توانمندي شهرهاي به غير از پايتخت در برگزاري تورنمت_هاي بين المللي، حاوي يک اتفاق تاريخي نيز بود و آن حضور نسبتا انبوه بانوان که با نظم و انضباط خاصي در ورزشگاه حاضر شده و به تشويق تيم ملي واليبال ايران پرداختند  اتفاقي که شايد تابوي ممنوعيت ورود بانوان به ورزشگاهها را بشکند. اکنون با اين دو اتفاق خوب چنين به نظر مي رسد که مسئولان کشوري توانمندي شهرستان ها در برگزاري رويدادهاي ورزشي ملي و بين المللي را باور کرده اند و اين امر مي تواند نقطه آغازيني براي عملي کردن تمرکز زدايي در بسياري از برنامه هاي ورزشي و در نتيجه تزريق و پراکنده کردن روحيه نشاط و اميد به سطح جامعه اي به وسعت ايران اسلامي باشد زيرا که ايران تنها تهران نيست و همه آحاد اين سرزمين در مناطق مختلف نياز به شادي و نشاط اجتماعي دارند و ورزش در اين زمينه از جمله تاثيرگذارترينهاست. محمد رضا داورزني سرپرست فدراسيون واليبال و معاون وزير ورزش و جوانان در اين رابطه گفت: تجهيزات و امکانات ورزشي اردبيل و نيز استقبال پرشور تماشاگران خونگرم اين شهرباعث شد که به جز تهران در اين شهر نيز بازي هاي بين المللي را ميزياني کنيم و قصد تکرار اين تجربه در ديگر شهرستان ها را نيز داريم . وي بيان کرد: با توانمند کردن و تجهيز شهرستان هاي مستعد در صدد ايجاد شرايط ميزباني و برگزاري ليگ جهاني در شهرهاي مختلفي مانند اردبيل، اروميه و استان مازندران هستيم. وي اضافه کرد: تلاش ما اين است که در آينده شرايطي را فراهم کنيم که مانند ايتاليا و لهستان که مسابقات ليگ جهاني را در شهرهاي مختلف برگزار مي کنند، ما هم به جايي برسيم که علاوه بر تهران، مسابقات يک هفته ليگ جهاني را در شهرستان هاي مستعد خود هم ميزباني کنيم. وي افزود: مسابقات ليگ جهاني با اينکه در ماه هاي گرم سال برگزار مي شود اما اردبيل نشان داد حتي مي توان در ميانه هاي مرداد هم مسابقاتي را برگزار کرد بدون اينکه گرماي هوا آزاردهنده باشد. عبدالحميد احمدي معاون فرهنگي ، آموزشي و پژوهشي وزير ورزش و امور جوانان نيز در اين زمينه گفت: اتفاق خيلي خوبي افتاد و شاهديم که در خارج از تهران و يکي از شهرهاي خوب ايران مسابقات بين المللي و رسمي برگزار مي شود. وي بيان کرد: تجربه اردبيل نشان داد که فدراسيون واليبال بايد نگاهي به استان‌ها براي برگزاري رويدادهاي مختلف ورزشي داشته باشد چرا که علاقه مندان زيادي در نقاط مختلف کشور براي ورزش وجود دارد و ما مي توانيم اين پيشنهاد را به همه استان ها بدهيم که با ميزباني يک دوره مسابقات ورزشي زيرساخت‌هاي خود را به لحاظ کيفي افزايش دهند. احمدي ادامه داد: استان اردبيل تلاش زيادي براي ميزباني اين مسابقات انجام داده و زير ساخت ها را ايجاد کرد که اين اتفاق خوبي است، استانداردهايي که براي برگزاري مسابقه رسمي زير نظر فدراسيون جهاني واليبال بايد رعايت شود استانداردهاي بالايي است و اينکه دوستان ما موفق شدند با يک کار شبانه روزي اين فضاي خوب را ايجاد کنند و ميزباني مسابقات شوند افتخار بسيار بزرگي است.
به هر حال تجربه برگزاري ديدارهاي بين المللي واليبال در اردبيل نشان داد که مسئولان بايد در زمينه تمرکز زدايي برنامه هاي ورزشي اقدام کرده و نيم نگاهي به مراکز مستعد استانها داشته باشند ، هر استان داراي ظرفيت هاي ويژه در رشته هاي ورزشي خاصي هستند و اين امر مي تواند عاملي براي تقويت آنها در برگزاري تورنمت هاي بين المللي آن رشته ورزشي باشد. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايرنا، مسابقات واليباتل زير 23 سال آسيا با حضور 10 تيم آسيايي ارديبهشت ماه و انتخابي مسابقات جهاني ايتاليا نيز با حضور پنج تيم آسيايي مرداد ماه در اردبيل برگزار شد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

ضرورت تمرکز زدايي در برنامه هاي ورزشي

ضرورت تمرکز زدايي در برنامه هاي ورزشي
خروج

گروه ورزشي: برگزاري 2 رقابت بين المللي واليبال با حضور تيم هاي مطرح آسيايي در استان اردبيل در کمتر از 2 ماه اين واقعيت را به مسئولان کشوري نشان داد که تمرکز تمامي رويدادها ي بين المللي در تهران ضرورتي ندارد و شهرستان هاي مستعد نيز مي توانند با برگزاري اين رويدادها هم باري از دوش پايتخت بردارند و هم نشاط و شادماني را به جامعه تزريق کنند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها