عصر آذربایجان

گزارش خبر

برنامه‌هاي بزرگداشت مقام معلم در آذربايجان شرقي مدرسه محور خواهد بود

برنامه‌هاي بزرگداشت مقام معلم در آذربايجان شرقي مدرسه محور خواهد بود

1397/02/03

گروه گزارش: مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي گفت: مدرسه کانون تحول و جايگاه علم و ايمان بوده و بر اين اساس امسال برنامه‌هاي بزرگداشت مقام معلم در اين استان مدرسه محور خواهد بود.

مجيد خدابخش در جلسه شوراي آموزش و پرورش آذربايجان شرقي اظهار داشت: معلمان ادامه دهنده راه انبياء هستند و بر اين اساس معلمان جايگاه بسيار والايي در جامعه دارند و طبق نظرسنجي‌هاي صورت گرفته، مردم بيشترين اعتماد را به آنها دارند و اين نشان مي‌دهد آموزش و پرورش توانسته به رسالت اصلي خود که تعليم و تربيت مي‌باشد به خوبي عمل کرده و توانسته اعتمادسازي کند.
وي افزود: بخش قابل توجهي از رسالت مأموريت پيامبران توسط دستگاه تعليم و تربيت در جامعه پياده شده و محقق مي‌شود.
استاندار آذربايجان شرقي در ادامه با استقبال از برنامه‌هاي پيشنهادي آموزش و پرورش استان در برگزاري شايسته برنامه‌هاي هفته بزرگداشت مقام معلم بيان کرد: پيشرفت جامعه مديون تلاش‌هاي معلمان بوده و بر اين اساس رعايتشان و منزلت مقام اين قشر تاثيرگذار و زحمتکش در جامعه ضروري است.
خدابخش در ادامه تصريح کرد: بزرگداشت مقام معلم بهترين فرصت براي تجليل از زحمات و تلاش‌هاي اين قشر تاثيرگذار جامعه  است و معلمان جزو سرمايه‌هاي اجتماعي هر کشورند و در طول اجراي برنامه‌هاي هفته بزرگداشت مقام معلم مجالي نيز در اختيار اين قشر قرار داده شود تا مطالبات و دغدغه‌هاي آن‌ها شنيده و پيگيري شود.
استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه براي مديريت علم و جلوگيري از تخريب علم، تزکيه و تربيت نياز است، ادامه داد: بخش قابل توجهي از رسالت پيامبران به وسيله دستگاه آموزش و پرورش در جامعه پياده شده و تحقق مي‌يابد
وي راه اندازي کمپين مشارکت 2018 دانش آموز در کاشت 36 هزار اصله نهال در تبريز را اقدامي ارزشمند خواند و ادامه داد: توسعه درختکاري راهکاري براي مقابله با بحران محيط زيست بوده و بايد همچون کشورهاي توسعه يافته، از ظرفيت‌هاي آموزش و پرورش در اين راستا بهره بگيريم.
استاندار آذربايجان شرقي در پايان با بيان اينکه استفاده از بانوان و جوانان توانمند در سطوح مديريتي از رويکردهاي مهم اين دولت است ابراز کرد: در اين راستا به کارگيري جوانان و بانوان در پست‌هاي مديري دستگاه تعليم و تربيت توسط مديرکل آموزش و پرورش استان حرکتي بسيار ارزشمند بوده که اميدواريم دستگاه‌هاي ديگر نيز به اين موضوع توجه داشته باشند.
جعفر پاشايي هم در اين جلسه با تاکيد بر گستردگي فعاليت‌هاي حوزه تعليم و تربيت اظهار داشت: سال گذشته برنامه‌هاي متنوع و شاخصي در اين حوزه و در راستاي سياست‌هاي کلان وزارت آموزش و پرورش، سند تدبير و توسعه استان و سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و در قالب نظام جامع برنامه ريزي و با حمايت، هدايت و بکارگيري تمامي ظرفيت‌هاي درون سازماني و برون سازماني صورت گرفت.
وي با تاکيد برضرورت مشارکت دانش آموزان در حفاظت از محيط زيست افزود: همزمان با هفته منابع طبيعي کمپين مشارکت 2018 دانش آموز در کاشت 36 هزار اصله نهال در تبريز راه اندازي شد.
مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي در ادامه با اشاره به نامگذاري سال 97از سوي رهبر انقلاب به عنوان حمايت از کالاي ايراني گفت: در حال حاضر بيش از 700 هزار دانش آموز در 5 هزار و 200 مدرسه آذربايجان شرقي مشغول تحصيل هستند، بر اين اساس آموزش و پرورش بهترين بستر براي فرهنگ سازي براي شعار سال بوده و مي‌توان از دانش آموزان در اين راستا بهره گرفت.
پاشايي در ادامه بيان کرد: رويکرد دستگاه تعليم و تربيت استان در سنوات گذشته، تکريم مستمر و پيوسته و ايجاد رضايت مندي عمومي براي فرهنگيان بوده و در اين راستا نخستين کلينيک تخصصي دندان پزشکي ويژه فرهنگيان استان و باشگاه پيشکسوتان فرهنگي در دست احداث مي‌باشد.
وي تصريح کرد: مدرسه کانون تحول و جايگاه علم و ايمان بوده و بر اين اساس امسال برنامه‌هاي بزرگداشت مقام معلم مدرسه محوري است.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تسنيم، مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي در پايان با اشاره به تاکيدات استاندار آذربايجان شرقي در خصوص کاهش فرايندهاي طولاني اداري گفت: در اين راستا مستندسازي و تکريم ارباب رجوع در اين اداره کل مورد توجه بوده و سعي شده با استفاده از ظرفيت‌هاي بانوان و جوانان در مسئوليت‌هاي آموزش و پرورش استان در اين راستا حرکت کنيم.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

برنامه‌هاي بزرگداشت مقام معلم در آذربايجان شرقي مدرسه محور خواهد بود

برنامه‌هاي بزرگداشت مقام معلم در آذربايجان شرقي مدرسه محور خواهد بود
خروج

گروه گزارش: مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي گفت: مدرسه کانون تحول و جايگاه علم و ايمان بوده و بر اين اساس امسال برنامه‌هاي بزرگداشت مقام معلم در اين استان مدرسه محور خواهد بود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها