عصر آذربایجان

گزارش خبر

فعاليت تنها پيست اسکي آذربايجان‌غربي در انتظار همت مسئولين ورزش

فعاليت تنها پيست اسکي آذربايجان‌غربي در انتظار همت مسئولين ورزش

1397/10/24

گروه گزارش: پيست اسکي خوشاکو يکي از جاذبه هاي زمستاني آذربايجان غربي در صورت برطرق شدن مشکل معارضي به مساحت دو کيلومتر هفته آينده داير خواهد بود.

پيست اسکي خوشاکو در 30 کيلومتري غرب اروميه قرار دارد و تنها پيست اسکي آذربايجان غربي است که در مکاني خوش آب و هوا، در منطقه راژان قرار دارد و به دليل برخورداري از کوه‌هاي با شيب مناسب، چشم‌انداز زيبا و تجهيزات ورزش‌هاي زمستاني، موقعيت ويژه‌اي جهت فعاليت‌ علاقه‌مندان به ورزش اسکي دارد.
اين پيست که يکي از کانون‌هاي ورزش‌هاي زمستاني در شمال‌ غرب ايران به‌شمار مي‌رود، داراي امکانات بالقوه‌اي است، ولي به دليل نبود زيرساخت مناسب اين امکانات بالفعل نشده است. خوشاکو با 50 هزار مترمکعب و به دليل وجود پوشش گياهي مناسب، قابليت ايجاد پيست اسکي روي چمن را نيز در تابستان دارا است.
* خوشاکو از نظر تجهيزات آماده ميزباني از شهروندان است
دبير هيئت اسکي آذربايجان غربي با اشاره به آخرين وضعيت پيست اسکي خوشاکو، اظهار داشت: پيست خوشاکو از نظر سخت افزاري و محيط هيچ مشکلي ندارد و آماده ميزباني از شهروندان هستيم و مشکلات مربوط به پارکينگ با حمايت استانداري آذربايجان غربي برطرف شده است. بهروز اميري، با اشاره به ترميم بخش مشکل دار جاده منتهي به پيست، خاطر نشان شد: دستگاه ها همه ساله توسط کارشناسان فدراسيون برطرف مي شود و ديگر مشکلات جزئي است که بدون هيچ دردسري برطرف مي شوند.
وي، با اشاره به مهم ترين مشکل اين پيست، يادآور شد: مشکل معارضي پيست به مساحت دو هکتار است که همه ساله گريبان گير همين موضوع هستيم و هفته پيش به همين سبب نتوانستيم پيست را داير کنيم. همه ساله از بابت اين زمين به صاحب زمين اجاره داده مي شد که امسال هنوز پرداخت نشده ولي طبق جلسه اي با مسئولان اداره کل قول مساعد براي برطرف کردن اين مشکل داده شده است.دبير هيئت اسکي آذربايجان غربي، تاکيد کرد: اين موضوع خارج از اختيارات هيئت است و نمي توان به صورت قانوني از طريق هيئت به اين موضوع ورود کرد و تنها متولي اين مشکل اداره کل ورزش و جوانان آذربايجان غربي است.
وي، با اشاره به قديمي بودن دستگاه هاي پيست اسکي خوشاکو يادآور شد: اين دستگاه ها بيش از 50 سال فعاليت داشته اند که 30 سال آن در همين پيست بوده و بيش از 20 سال در کوه هاي سير اروميه در حال فعاليت بوده اند.
* مشکل معارض ملکي در دست پيگيري است
معاون ورزشي اداره کل ورزش و جوانان آذربايجان غربي نيز با اشاره به مشکل زمين معارض در اين پيست، اظهار داشت: قرار شده جلسه اي براي برطرف کردن اين مشکل برگزار شود و پيگيري امورات بر عهده امور حقوقي اداره کل است.
کيومرث پورايراندوست، در پاسخ به سوايل در مورد فرسودگي دستگاه هاي حاضر در اين پيست، تاکيد کرد: بودجه اي در اين زمينه براي سال 98 در نظر گرفته شده است و از ديگر اقدامات که در بودجه 98 در نظر گرفته شده مي توان به توسعه پيست و بهبود مسيرهاي منتهي به اين مکان اشاره کرد.
وي، خاطرنشان کرد: در مورد دسترسي به اين مکان نيز مشکلي وجود ندارد و راه مدنظر به تازگي آسفالت شده و تنها موضوع حمل و نقل باقي مي ماند که در همين راستا نميز با شهرداري برنامه ريزي صورت مي گيرد.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از راه دانا، معاون ورزشي اداره کل ورزش و جوانان آذربايجان غربي، با اشاره به برگزاري مسابقات قهرماني و استعداد پيست خوشاکو در اين زمينه، تاکيد کرد: جشنواره آدم برفي همه ساله در اين مجموعه برگزار مي شود و در صورت پذيرش فدراسيون به دنبال برگزاري مسابقات استعدادهاي برتر اسکي در اين مجموعه هستيم که اواخر بهمن ماه يا اوايل اسفند ماه برگزار مي_شود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

فعاليت تنها پيست اسکي آذربايجان‌غربي در انتظار همت مسئولين ورزش

فعاليت تنها پيست اسکي آذربايجان‌غربي در انتظار همت مسئولين ورزش
خروج

گروه گزارش: پيست اسکي خوشاکو يکي از جاذبه هاي زمستاني آذربايجان غربي در صورت برطرق شدن مشکل معارضي به مساحت دو کيلومتر هفته آينده داير خواهد بود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها