عصر آذربایجان

گزارش خبر

وفاق ملي ضامن حفظ اقتدار ملي

وفاق ملي ضامن حفظ اقتدار ملي

1397/02/23

سرويس سياسي: مسئولان و فعالان سياسي استان اردبيل تاکيد دارند که با وفاق ملي و سياست هاي منطقي و شجاعانه مي بايست ضمن دفاع از برجام به ناقضان پيمان هاي بين المللي فهماند که دوران زورگويي و حرکت هاي يکجانبه به سر آمده است.

اين شخصيت ها ضمن دفاع از برجام و دستاوردهاي آن مي گويند که هزينه خروج يک جانبه از اين پيمان بين المللي به زيان دولت آمريکا بوده و وجهه و اعتبار اين کشور مدعي دموکراسي را در جهان مخدوش خواهد کرد.
*اتحاد ملت ايران شيطنت هاي آمريکا را خنثي مي کند 
آيت الله سيد حسن عاملي ، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل ضمن تاکيد بر حمايت مسئولان از برجام گفت: اتحاد و همدلي مردم و مسئولان مخالفت هاي آمريکا با برجام را نقش برآب مي کند.
وي افزود: واشنگتن درباره برجام اشتباه مي کند چون خروج يک جانبه از آن شقاق و شکاف بين اروپا و آمريکا را تشديد مي کند.
وي اضافه کرد: اين امر يک فرصت خوب براي ايران است، ايران نبايد از برجام خارج شود تا اين شکاف کامل گردد، اعتراض و نارضايتي اروپايي ها به تکروي آمريکا مقدمات اين انشقاق را فراهم کرده است.
نماينده مردم استان اردبيل در مجلس خبرگان رهبري با تاکيد بر حفظ وحدت در کشور، گفت: آمريکايي ها از يکدلي و همبستگي مردم و مسئولان ايران اسلامي بي خبر هستند و بايد بدانند که قدرت ايران اسلامي در ارتباط با انسجام ملي در هيچ کشوري وجود ندارد.
*مردم پشتيبان تصميم هاي دولت در باره برجام هستند 
اکبر بهنام جو ، استاندار اردبيل هم در اين باره گفت: مردم و مسئولان کشور رجام را يکي از کارنامه هاي موفق و قابل دفاع دولت و حاکميت دانسته و تاکيد مي کنند که همواره پشتيبان سياست هاي دولت و حاکميت درباره برجام مي باشند.
وي افزود: برخي مواضع رييس جمهوري آمريکا را نقطه ناکامي برجام تلقي مي کنند اما کارشناسان و متخصصان تاکيد دارند که برجام يک پيمان جمعي و با اعتبار بين المللي بوده و متکي به يک دولت نمي باشد. وي بيان کرد: نتايج پربار برجام براي کشور قابل کتمان نيست و نمي توان به کار بزرگ دولت در اين زمينه و تغييري که در سياست خارجي و تعامل با جهان ايجاد شده بي تفاوت بوده و آن را کتمان کرد.
استاندار اردبيل گفت: بدعهدي دولت آمريکا به عنوان يک طرف توافق برجام ، ناقض ارزش هاي اين توافق تاريخي و بسيار بزرگ نيست.
وي افزود: دولت آمريکا فقط يک طرف توافق برجام است درحالي که کشورهاي قدرتمند ديگر نيز آن را امضا کرده اند.
بهنام جو بيان کرد: مسئولان نظام همانطور که در پيشبرد سياست هاي داخلي مصمم هستند به همان اندازه در پيشبرد سياست خارجي بويژه برجام نيز متحد و اتفاق راي دارند.
*مخالفت با سياست هاي يکجانبه آمريکا از سوي تمامي مسئولان 
محمد فيضي ، نماينده اردبيل ، نير ، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي گفت: انتقاد و مخالفت با تکروي هاي آمريکا در برجام از سياست هاي حاکميت و دولت است و مردم و مسئولان پشتوانه اصلي براي تحقق اين سياست مي باشند.
وي افزود: اکثر بازيگران سياسي پس از برجام تعامل سازنده ايران با نظام بين الملل و واحدهاي سياسي جهاني را باور کرده و علاقه مند به ادامه مراودات و تحکيم مناسبات با کشورمان هستند و مذاکره ايران با 1+5 به عنوان پاراديمي جهاني پذيرفته و به الگوي حل بحران هاي منطقه اي و بين المللي تبديل شده است.
فيضي معتقد است برجام در زمينه فعاليت هاي نفت، گاز و پتروشيمي ، بيمه و حمل و نقل دستاوردهاي موثر و ارزشمندي دربرداشته و از جمله آنها مي توان به توقف تحريم هاي مرتبط با بانک مرکزي ، شرکت نفت ايران و شرکت هاي تابعه آن اشاره کرد.
وي گفت: پايان پروژه سياسي و امنيتي سازي برنامه هسته اي ايران ، از ميان رفتن فضاي تهديد و تقابل در روابط کشورها با ايران ، خارج شدن بحث هسته اي ايران از فصل هفتم شوراي امنيت، عادي سازي روابط سياسي و بين المللي ايران با کشورها و سازمان هاي بين المللي، لغو ساز و کار نظارتي شوراي امنيت در قالب کميته تحريم و گروه کارشناسان براي تضمين اجراي تحريم هاي شوراي امنيت، لغو 6 قطعنامه تحريمي شوراي امنيت سازمان ملل متحد و لغو تحريم هاي مالي ، بانکي و اقتصادي از جمله لغو تحريم هاي اروپا مربوط به موارد و شرکت ها و موسسه هاي مختلف در سايه وفاق مسئولان کشور در برجام بدست آمده است.
فيضي گفت: مجلس شوراي اسلامي مواضع خاص خود را در برابر زياده خواهي ها آمريکا اعلام کرده و در بالابردن وفاق مسئولان کشور اهتمام جدي داشته است.
*انسجام ملي همچنان پابر جا است 
رضا کريمي ، ديگر نماينده اردبيل ، نير ، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي هم در اين باره گفت: رونق و توسعه همه جانبه کشور در سايه فداکاري ها، رشادت ها و انسجام مردم بوده و اين فداکاري ها و انسجام در حمايت از مواضع دولت و حاکميت در زمينه هاي مختلف پابرجا است.
وي افزود: مردم و مسئولان کشور در هر برهه اي از زمان در برابر استکبار جهاني که قصد پايمال کردن حقوق مردم را داشته اند ايستادگي کرده و به نتيجه خوبي هم رسيده اند.
کريمي گفت: پيروزي انقلاب اسلامي در نتيجه اتحاد و همدلي مردم تحقق يافت و بعد از انقلاب هم به رهبري امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري اين اتحاد گسترده تر شد و امروز هم ملت ايران و دست اندرکاران در استيفاي حقوق هسته اي خود کوتاه نيامده و از مواضع حاکميت و دولت حمايت مي کنند.
وي بيان کرد: ملت ايران در برابر هجمه هاي سياسي آمريکا خواهد ايستاد و اجازه نخواهد داد برجام که حاصل تلاش و وفاق دولت و حاکميت است به مخاطره بيفتد.
*اجماع عمومي در حمايت از برجام 
عليرضا پوستي از فعالان سياسي استان و رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل هم گفت: اجماع عمومي در حمايت از برجام قابل مشاهده است و ضروري است اين حمايت ها تداوم يابد.
وي افزود: اثبات حقوق مسلم هسته‌اي ايران، بهبود روابط سياسي و بين‌المللي ايران، بالندگي صنعت هسته‌اي، تثبيت شرايط اقتصادي کشور، بازگشت صنعت نفت به بازار، تقويت روحيه اميد و نشاط ملي، بهبود شرايط بين‌المللي براي تقويت توان دفاعي کشور، لغو 6 قطعنامه فصل هفتمي شوراي امنيت سازمان ملل بر ضد ايران، لغو 12 قطعنامه و پنج تصميم شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و آزاد شدن دارايي‌هاي مسدود شده مربوط به تحريم ‌هاي هسته‌ اي ايران در سايه وفاق ملي در کشور صورت گرفته است.
وي با بيان اينکه تا قبل از برجام ، اجماع جهاني عليه کشورمان شکل گرفته بود افزود: برجام اين اجماع را از بين برده و اکنون نيز ديگر مثل گذشته کمتر کشوري با آمريکا عليه ايران همراه مي باشد.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايرنا، پوستي افزود: اگر امروز شاهد افزايش تبادلات سياسي ، اقتصادي و بين ‌المللي ايران با کشورهاي مهم جهاني و منطقه ‌اي هستيم نشان دهنده وفاق ملي در بين مسئولان کشور مي باشد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

وفاق ملي ضامن حفظ اقتدار ملي

وفاق ملي ضامن حفظ اقتدار ملي
خروج

سرويس سياسي: مسئولان و فعالان سياسي استان اردبيل تاکيد دارند که با وفاق ملي و سياست هاي منطقي و شجاعانه مي بايست ضمن دفاع از برجام به ناقضان پيمان هاي بين المللي فهماند که دوران زورگويي و حرکت هاي يکجانبه به سر آمده است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها