عصر آذربایجان

گزارش خبر

ترجيح خانواده‌هاي تبريزي بر اجاره‌نشيني به جاي خريد خانه

ترجيح خانواده‌هاي تبريزي بر اجاره‌نشيني به جاي خريد خانه

1397/08/15

سرويس اقتصادي: رکود بي‌سابقه در بخش مسکن باعث شده که خريد و فروش در اين بخش چندان رونقي نداشته باشد و متقاضيان به سوي اجاره‌نشيني حرکت کنند.

بازار املاکي‌ها و صاحبخانه‌ها اين روزها راکد است و خبري از خريد و فروش مسکن به گوش نمي‌رسد. اگرچه کم نيستند کساني که براي اجاره و رهن به مشاوره‌هاي املاک مراجعه مي‌کنند اما ديگر کمتر کسي رغبتي براي خريد خانه دارد.
 برخلاف سال‌هاي گذشته اين روزها کارشناسان مسکن مي‌گويند با توجه به سوق سرمايه‌ها به بازار ارز و طلا کمتر کسي بر روي مسکن سرمايه‌گذاري مي‌کند و همين امر نيز موجب رکود در اين بخش شده است.
اين روزها به سراغ هر مشاوره املاکي که برويد يا در برنامه‌هايي مانند ديوار به دنبال مسکن بگرديد، کمتر آگهي‌هاي فروش را خواهيد ديد و بيشتر آگهي‌ها مربوط به اجاره مسکن مي‌باشد و معدود آگهي‌هاي فروش نيز به خانه‌هاي مسکن مهر سهند و انديشه باز مي‌گردد! قيمت‌هاي نجومي مسکن در تبريز کمتر کسي را براي خريد خانه وسوسه مي‌کند.
مشاورين املاک: ترجيح اجاره نشيني بر خريد خانه و رکود ادامه‌دار مسکن
به سراغ يکي از اين مشاورين املاک که مي‌رويم نبود مشتري براي خريد خانه را اصلي‌ترين دليل عدم تمايل براي فروش مي‌داند و اذعان دارد:" بيشتر کسانيکه قصد فروش خانه دارند به دليل تغيير محله يا متراژ مسکن درخواست فروش دارند و بسياري از آنها نيز با توجه به قيمت بالاي مسکن از فروش منصرف مي‌شوند زيرا اگر خانه‌شان را بفروشند در صورت نداشتن پس انداز، نمي‌توانند دوباره مسکني در همان متراژ تهيه کنند."
وي دليل استقبال از اجاره نشيني را قيمت مناسب اجاره خانه نسبت به خريد دانست و گفت:" اکثر کسانيکه براي اجاره خانه به ما مراجعه مي‌کنند زوج‌هاي جوان و يا خانواده‌هايي هستند که ده سال بيشتر از زندگي مشترکشان نمي‌گذرد و توان خريد مسکن را ندارند، به همين دليل نيز تن به اجاره نشيني مي‌دهند چون برايشان ارزانتر تمام مي‌شود."
حسين‌زاده در خصوص تقاضاها براي خريد مسکن مهر در شهر جديد سهند نيز توضيح داد:" بيشتر کسانيکه براي خريد مسکن مهر مراجعه مي‌کنند خانه اولي‌هايي هستند که با توجه به قيمت مناسب اين خانه‌ها متقاضي خريد هستند اگرچه بسياري از افراد نيز با توجه به مسافت زياد شهر جديد سهند تا تبريز ترجيح مي‌دهند همان مبلغ خريد خانه را براي رهن کامل در يکي از بهترين نقاط تبريز پرداخت کنند!"
اگرچه برخلاف افزايش قيمت مصالح ساختماني قيمت مسکن افزايش چنداني نداشته اماوضعيت بازار مسکن نشان مي‌دهد افزايش قيمت‌هاي سرسام آور باعث شده کششي در بازار مسکن وجود نداشته باشد و رکود بي سابقه‌اي بر اين بخش حاکم شود. مديرکل اقتصاد مسکن وزارت شهرسازي: 800 هزار واحد مسکوني در کشور نياز است
مديرکل اقتصاد مسکن وزارت شهرسازي از نياز جامعه به 800 هزار واحد مسکوني خبر داد و اظهار داشت: بازار مسکن کشور هميشه روکود و رونق زيادي داشته است، از شهريور ماه گذشته معاملات کمتر شده است اما باز هم مثبت است.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از آناج، وي قيمت، رونق يا روکود مسکن را ناشي از اقتصاد کلان کشور عنوان کرد و گفت: افزايش قيمت مصالح ساختماني در مقايسه با قيمت مسکن افزايش بيشتري يافته است. کسادي در خريد و فروش در ماه گذشته وارد شده است اما توليد مسکن همچنان ادامه دارد و در نوسان است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

ترجيح خانواده‌هاي تبريزي بر اجاره‌نشيني به جاي خريد خانه

ترجيح خانواده‌هاي تبريزي بر اجاره‌نشيني به جاي خريد خانه
خروج

سرويس اقتصادي: رکود بي‌سابقه در بخش مسکن باعث شده که خريد و فروش در اين بخش چندان رونقي نداشته باشد و متقاضيان به سوي اجاره‌نشيني حرکت کنند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها