عصر آذربایجان

گزارش خبر

لزوم هم افزایی رسانه ها برای مواجهه با چالش های فضای مجازی

لزوم هم افزایی رسانه ها برای مواجهه با چالش های فضای مجازی

1397/10/12

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: ‌متاسفانه هم افزایی بین رسانه های جامعه برای مواجهه با چالش های فضای مجازی وجود ندارد و جامعه نیازمند یک هم افزایی است.

به گزارش عصرآذربايجان، حجت الاسلام عبدالرحيم نجفقلي زاده سرايي در ششمين همايش بسيج و رسانه در اروميه با بيان اينكه در شرايط فعلي موثرترين سلاح، تبليغات است، اظهار داشت: ‌گاهي اين سلاح مي تواند مخرب تر از بمب اتم باشد اگر نظارتي در آن انجام نشود.

وي با تاكيد بر اينكه سلاح رسانه و تبليغات به مراتب خطرناک تر از بمب اتم بوده و تاثير آن ملموس تر از حمله هاي جنگ سخت است؛ بايد تهديدها را بشناسيم و براي مقابله با آن با استفاده از ظرفيت رسانه و فضاي مجازي تلاش کنيم، تصريح كرد: فضاي مجازي درعصر حاضر تبديل به بمباران اطلاعات شده است و ‌هرکس در اين دنياي مجازي حرفه اي و هوشمندانه عمل کند سود بيشتري خواهد برد.

نجفقلي زاده يکي از مهمترين وظايف رسانه ها را مطالبه خواسته هاي مردم در جامعه از مسوولان و مديران عنوان كرد كه بايد در اين خصوص اهتمام بيشتري داشته باشند، ابراز داشت: ‌اگر رسانه ها خود بصيرت نداشته باشند دچار مشکل شده و بجاي رفع مشکلات جامعه بر مشکلات اضافه خواهند کرد.

مسوول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه شهداي آذربايجان غربي اضافه كرد: يکي از مهمترين آفت هاي رسانه ها، محافظه کاري است و اصحاب رسانه بسيجي بايد بر خلاف اين روند حرکت کنند.

وي با تاكيد بر اينکه نماد غيرت آذربايجان غربي شهيد مهدي باکري است، متذكر شد: ‌متاسفانه مسئولين فرهنگي استان و رسانه ها تاکنون آنطور که بايد به زندگي و شخصيت اين شهيد نپرداخته اند و اين يک ضعف براي فرهنگ استان است. 

نجفقلي زاده ادامه داد: با وجود درخواست هاي مختلف در خصوص نامگذاري فرودگاه اروميه به نام اين شهيد بزرگوار، اين کار انجام نشده است و رسانه ها بايد آن را مطالبه کنند.

وي يکي از وجهه هاي مهم رسانه اي را فضاي مجازي دانست و تصريح كرد: غفلت مسوولان و متوليان در کنار والدين از اين فضا زمينه ساز ضررهاي اساسي در کالبد جامعه و خانواده است.
وي ظرفيت بسيج را در کشور بسيار ارزنده و قابل توجه ارزيابي کرد و افزود: بسيج رکن اساسي براي تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامي به شمار مي رود و بسيجيان تمام توان خود را براي دفاع از انقلاب در هر عرصه اي به کار مي بندند که عرصه رسانه نيز از جمله آنهاست.
نجفقلي زاده ادامه داد: البته دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي نيز در برابر بسيج انقلابي، نيروهاي خود را بسيج کرده اند تا اين انقلاب شکوهمند را تحت تاثير قرار دهند که البته همچون هميشه شکست خواهند خورد.

* تشکيل ‌شبکه ملي ارتباطات نياز اصلي فرهنگي کشور براي مقابله با آسيب هاي فضاي مجازي
رييس مرکز سواد فضاي مجازي سازمان سراج، احمدرضا متين فر نيز در اين همايش با اشاره به تهديدهاي فضاي مجازي در جامعه امروز اشاره و اظهار کرد: اصحاب رسانه بايد براي ارتقاي سواد تربيتي و سواد فضاي مجازي و اخلاق رسانه اي اهتمام جدي داشته باشند.
وي با تاکيد بر اينکه فيلترينگ نه مطلوب است نه ممکن بلكه ‌بايد فضاي مجازي به دغدغه اصلي مسئولان تبديل شده و آن راپالايش کنند، تصريح كرد: نبايد جلوي فضاي مجازي گرفته شود بلکه بايد راهکارهاي حضور فعال در اين فضا را ياد بگيريم و به کار ببنديم.

متين فر با اعلام اينكه تشکيل ‌شبکه ملي ارتباطات نياز اصلي و مهم فرهنگي کشور براي مقابله با آسيب هاي فضاي مجازي است، خاطرنشان كرد: بايد از فضاي مجازي به عنوان فرصت استفاده شود و باحرکت هوشمندانه دشمن را در فضاي مجازي نيز مايوس کنيم.

وي خاطرنشان كرد: اهميت فضاي مجازي همانند حفظ ارزش هاي انقلاب اسلامي است و ‌رسالت جبهه انقلاب درقبال فضاي مجازي بايد ايجاد تحول هوشمندانه درفضاي مجازي باشد.

متين فر اضافه كرد: ‌شبکه سازي، ‌فرهنگ سازي،‌ جريان سازي و گردش آزاد اطلاعات بايد رسالت جبهه انقلاب درقبال فضاي مجازي باشد.

رييس مرکز سواد فضاي مجازي سازمان سراج در پايان تصريح كرد: ‌فضاي مجازي هم فرصت است هم تهديد پس بايد در مواجهه با چالش هاي فضاي مجازي واقع بين باشيم و بابرنامه ريزي کشور را از آسيب هاي فضاي مجازي واکسينه کنيم. 

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

لزوم هم افزایی رسانه ها برای مواجهه با چالش های فضای مجازی

لزوم هم افزایی رسانه ها برای مواجهه با چالش های فضای مجازی
خروج

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: ‌متاسفانه هم افزایی بین رسانه های جامعه برای مواجهه با چالش های فضای مجازی وجود ندارد و جامعه نیازمند یک هم افزایی است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها