عصر آذربایجان

گزارش خبر

سرلشکر باقری به نقطه ‌صفر مرزی رفت/ بررسی ‌وضعیت امنیتی در مرز ایران و آذربایجان

سرلشکر باقری به نقطه ‌صفر مرزی رفت/ بررسی ‌وضعیت امنیتی در مرز ایران و آذربایجان

1402/04/28

عصر آذربایجان- رئیس ستادکل نیروهای مسلح با حضور در نقطه صفر مرزی شهرستان پلدشت از آخرین وضعیت نیروهای مستقر در این مرز مطلع شد و با مرزبانان حاضر در این نقطه دیدار کرد.

عصر آذربايجان- رئيس ستادکل نيروهاي مسلح با حضور در نقطه صفر مرزي شهرستان پلدشت از آخرين وضعيت نيروهاي مستقر در اين مرز مطلع شد و با مرزبانان حاضر در اين نقطه ديدار کرد.

 سردار سرلشکر پاسدار محمد باقري صبح امروز با همراهي فرمانده‌کل ارتش جمهوري اسلامي ايران و جمعي از معاونين و فرماندهان ارشد ستادکل نيروهاي مسلح، با حضور در نقطه صفر مرزي پلدشت و گروهان مرزي ارس، از آخرين وضعيت نيرو‌هاي مستقر بازديد و با مرزبانان حاضر در اين نقطه ديدار کرد.

در اين بازديد، رئيس ستادکل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، ضمن قدرداني از زحمات مرزبانان از دفاع از حريم کشور، تأکيد کرد: قدرت و توان بازدارندگي امروز نيروهاي مسلح بيش از هر زماني است و تمام يگان‌هاي نيروهاي مسلح در آمادگي کامل به‌سر مي‌برند.

آذربايجان غربي , مرزباني جمهوري اسلامي ايران , سپاه پاسداران انقلاب اسلامي , ارتش ,

وي گفت: تلاش مرزبانان در دفاع از مرزها قابل ستايش و ستودني است و امنيت پايدار مرزي را مديون رشادت‌هاي اين عزيزان در مرزها هستيم.

سرلشکر باقري هدف از اين بازديد را بررسي آخرين وضعيت  پدافند غيرعامل در مرز مشترک ايران و آذربايجان عنوان کرد.

آمادگي نيروهاي ارتش براي مقابله با هر تهديدي

امير سرلشکر سيد عبدالرحيم ‌فرمانده کل ارتش نيز‌ در حاشيه بازديد رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح ‌اظهار داشت: اين برنامه يکي از بازديدهاي دوره‌اي رياست ستاد کل است که معمولا براي ارزيابي توان و آمادگي رزمي و نحوه تعامل نيروهاي لشکري و کشوري به صورت دوره‌اي صورت مي‌گيرد.

فرمانده کل ارتش افزود: خوشبختانه در بازديدي که از يکان‌هاي زميني، پدافند و هوايي انجام دادند، انگيزه، روحيه و آمادگي رزمندگان آجا موجب سربلندي شد. آمادگي و روحيه بالاي همرزمان ما در اين منطقه شايسته شکر به درگاه خداوند و تشکر و قدرداني از همه اين عزيزان و خانواده‌هاي محترم آن‍هاست.

امير سرلشکر ‌موسوي ادامه داد: اگر چه آمادگي در بالاترين سطح ممکن است اما چون دشمنان متوقف نيستند ما نيز با رصد تهديدات و اشراف اطلاعاتي و بهره‍گيري از فناوري‍هاي به‍روز و تجهيزات بومي، دائم آمادگي رزمي خود را ارتقا مي‌دهيم.

فرمانده کل ارتش در پايان گفت: نيروهاي مسلح در دفاع مقدس، دفاع از حرم و همه ماموريت‌هاي محوله توان و قدرت خود را نشان داده‌اند، اما بايد به حدي از توان و آمادگي برسند که در مقابل هر تهديدي از منافع ملي، تماميت ارضي و نظام جمهوري اسلامي و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي با قدرت دفاع کنند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها