عصر آذربایجان

گزارش خبر

در اين شهر، ساعت‌ها به وقت واليبال تنظيم مي‌شود!

در اين شهر، ساعت‌ها به وقت واليبال تنظيم مي‌شود!

1402/05/29

گروه ورزشي: اگر بگوييم واليبال همانند خون در رگ‌هاي اروميه‌اي‌ها جريان دارد، بيراه نگفته‌ايم چون از زن و مرد تا کودک و پير در اين شهر عاشقانه واليبال را دنبال مي‌کنند.

مرتضي حيدري

گروه ورزشي: اگر بگوييم واليبال همانند خون در رگ‌هاي اروميه‌اي‌ها جريان دارد، بيراه نگفته‌ايم چون از زن و مرد تا کودک و پير در اين شهر عاشقانه واليبال را دنبال مي‌کنند.
به گزارش عصر آذربايجان،يک طناب چند متري، يک توپ دو رنگ و چند انسان عاشق تمام آن چيز مورد نياز است تا هر کوي و برزن شهر اروميه تبديل به ميدان واليبال شود. کوچک و بزرگ هم ندارد. پدربزرگي که چندين دهه قبل با اسپک هايش زمين را به لرزه مي‌انداخت امروز در قامت پاسوري قهّار، نوه‌هاي اسپَکِرش را تغذيه مي‌کند. اگر بگوييم واليبال همانند خون در رگ‌هاي اورميه‌اي‌ها جريان دارد، بيراه نگفته‌ايم چون از زن و مرد تا کودک و پير در اين شهر عاشقانه واليبال را دنبال مي‌کنند و بدون استثنا همگي کارشناس واليبال هستند.
قطعاً پدربزرگ‌هاي اروميه‌اي خوشبخت‌ترين شهروندان اين شهر هستند.
کساني که چندين دهه قبل با اسطوره‌هاي افسانه‌اي واليبال ايران همچون يدالله کارگرپيشه، عزيز پرتوي، محمود محب زيسته‌اند آنقدر خوش شانس هستند که امروزه با موهايي سپيد کرده اين فرصت را پيدا کرده‌اند که دريافت‌هاي عبدالرضا عليزاده و حضرت پور را روي تور با پاس‌هاي سعيد معروف ببيند و با اسپک هاي عبادي پور و صالحي ضربان قلب شأن بالا و پايين شود. اگر به ميادين محلي واليبال اروميه سر بزنيد حتماً چند ميدان را در قرق موسپيدکرده‌هاي واليبال مي‌بينيد که در کلني‌هاي چند نفري در کنار نوجوانان و جوانان مشغول بازي هستند.شب و روز هم ندارد. بساط واليبال در هر تايم از شبانه روز در اين شهر برپاست. تا عصر که آفتاب، پشت کوه‌هاي سترگ آذربايجان غروب مي‌کند، ميدان، محلات و کوچه‌هاي اروميه ميزبان واليباليست‌هايي است در کف آسفالت خيابان‌ها، روياهاي خود را زندگي مي‌کنند و بدنبال نام و نشان هستند.
 اگر خم به ابروي ستاره‌ها نيايد نگارنده قاطعانه مي‌گويد همين ستاره‌هاي ديروز و امروز اروميه‌اي واليبال ايران در کف خيابان‌هاي اين شهر و در بين همين مردم واليبال بازي کرده اند، قد کشيده اند و با درخشش در مسابقات آموزشگاهي يا پايه راهي تيم‌هاي ملي شده و سرنوشت شأن را از شهرشان جدا کرده اند و هر يک به ستاره‌اي در آسمان واليبال جهان تبديل شده اند.
بيست و دومين دوره رقابت‌هاي واليبال قهرماني مردان آسيا درحالي به ميزباني اروميه شروع شد که مرکز استان آذربايجان غربي بعد از تهران جزو شهرهايي است که بيشترين ميزباني را از رويدادهاي بزرگ ورزشي به‌خصوص واليبال داشته است.
ميزباني AVC کاپ آسيا در سال 89 که نخستين قهرماني تيم ملي واليبال در رده بزرگسالان در آن تورنمنت بدست آمد، ميزباني مسابقات واليبال دانش آموزي آسيا در سال 90 ميزباني رقابت‌هاي جوانان آسيا در سال 92 ميزباني تورنمنت بين المللي چهار جانبه واليبال با حضور تيم‌هاي ملي جوانان ايران و برزيل و ميزباني ليگ ملت‌هاي واليبال در سال 98 از آن دست مسابقاتي است که در کارنامه ديپلماسي ورزشي اين شهر ديده مي‌شود و مُهر موفق خورده است!
تب و تاب واليبال يک هفته در اين شهر به اوج خود مي‌رسد، سالن شش هزارنفري غدير اروميه پر از عشّاق واليبال شده و آدرنالين خون مردم اين شهر بالا و پايين مي‌شود و نزديک 10 روز سرخوشي در رگ مردم اين شهر تزريق مي‌شود. فارغ از هر نتيجه‌اي که بدست آيد، مردم اروميه در اين مدت روز با روياهاي خود زندگي خواهند کرد. به قول فردوسي پور که گفت روز صعود تيم ملي ايران به جام جهاني 1998 فرانسه، وزن زمين سبک تر شد، اگر تيم ملي در اين شهر قهرمان شود براي بار ديگر وزن زمين سبک تر خواهد شد! در پايان مي‌خواهم ساده‌تر بگويم: ساعت‌ها در اروميه به وقت واليبال تنظيم مي‌شود!
بيست‌ودومين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا از 28 مرداد تا چهار شهريور با حضور 17 تيم به ميزباني جمهوري اسلامي ايران در شهر اروميه برگزار مي‌شود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها