عصر آذربایجان

گزارش خبر

حجاب در فدراسیون‌های ورزشی نهادینه شد

1397/11/18

قائم‌مقام وزیر ورزش و جوانان از رشد ۱۷برابری مدال‌آوری بانوان کشور در مقایسه با وضعیت آن در قبل از انقلاب خبر داد.

عبدالحميد احمدي  اظهار داشت: درخشش ورزش کشور در بعد از انقلاب قابل توجه است و در بخش بانوان شاهد رشد 7برابري رشته‌هاي ورزشي و رسيدن آن به 49 مورد هستيم.

وي با اشاره به رشد 32برابري سرانه ورزشي کشور افزود: در اغلب نقاط کشور بعد از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي فضاهاي ورزشي ايجاد شده به‌طوري که در شهرها و روستاها امکانات ورزشي ايجاد شده است.

وي با بيان اينکه تعداد ورزشگاه‌ها قابل توجه است، گفت: افزايش تعداد ورزشگاه‌هاي 3 و 5 هزار نفري قابل توجه است و علاوه بر اين شاهد راه‌اندازي فدراسيون‌هاي ورزش همگاني، بومي محلي، زورخانه‌اي هستيم و تعداد فدراسيون‌ها از 27 مورد به 52 مورد رسيده است.

 

قائم‌مقام وزير ورزش و جوانان با اشاره به درخشش ورزش کشور در ميادين ورزشي بين‌المللي اظهار کرد: ما 8 دوره قبل از انقلاب و 8 دوره بعد از انقلاب در المپيک حضور داشتيم و تعداد مدال‌ها از 4 مورد در قبل از انقلاب به 16 مورد در بعد از انقلاب رسيده است.

احمدي تصريح کرد:  رشد کشور در ورزش‌هاي قهرماني در بالاترين سطح است و اولين مدال المپيک بانوان در 2016 ريو کسب شد و در پارالمپيک در برخي رشته‌ها توانستيم رتبه‌هاي شاخص را کسب کنيم و 8 بار قهرمان و نايب‌قهرماني کسب شده است.

وي با ذکر مثالي با اشاره به وضعيت رشته واليبال، گفت: در واليبال نشسته از 8 دوره در 6 دوره طلا و در دو دوره نقره به ايران اختصاص يافته است و بسياري از رشته‌ها از جمله تکواندو، کاراته و وشوو بعد از انقلاب در کشور فعال شده است.

احمدي اظهار کرد: به‌برکت انقلاب اسلامي بانوان با حجاب و عفاف در ميادين ورزشي حضور يافته‌اند و حجاب به‌عنوان ارزش در ميادين ورزشي و در فدراسيون‌هاي بين‌المللي نهادينه شده است.

5هزار ورزشکار شهيد تقديم انقلاب اسلامي شد

قائم‌مقام وزير ورزش و جوانان تصريح کرد: در صحنه‌هاي دفاع از ارزش‌هاي انقلاب جامعه ورزشي حضور جدي داشته و در دفاع مقدس 10ها هزار ورزشکار حضور داشته و 5 هزار شهيد ورزشکار تقديم انقلاب و دفاع مقدس شده است.

احمدي با بيان اينکه شهداي دفاع از حرم ورزشکار 150 نفر است، اظهار کرد: در دفاع مقدس 10ها هزار رزمنده، ايثارگر و آزاده نيز حضور داشتند.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي اجتماعي و خيريه ورزشکاران تصريح کرد: در مجموع در ورزش قهرماني، همگاني و بانوان شاهد شکوفايي کشور هستيم و اميد مي‌رود در دهه 50 پيروزي انقلاب اسلامي نيز  اين روند تداوم يابد.

وي در خصوص وضعيت ورزش استان اردبيل اظهار کرد: اقدامات مطلوبي در خصوص توسعه ورزش همگاني و قهرماني صورت گرفته و در نظر داريم اردبيل با تأسيس آکادمي وزنه‌برداري به قطب علمي وزنه‌برداري کشور تبديل شود.

منبع : تسنیم

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حجاب در فدراسیون‌های ورزشی نهادینه شد

خروج

قائم‌مقام وزیر ورزش و جوانان از رشد ۱۷برابری مدال‌آوری بانوان کشور در مقایسه با وضعیت آن در قبل از انقلاب خبر داد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها