عصر آذربایجان

گزارش خبر

درياچه شورابيل در اردبيل

1398/07/29

گروه سيري در استان ها: درياچه شورابيل درياچه‌اي در اردبيل است اين درياچه يکي از جاذبه‌هاي طبيعي اردبيل مي‌باشد که نتايج مطالعات زمين‌شناختي نشان مي‌دهد که قدمت اين درياچه قديمي‌تر از درياچه اروميه است.درياچه شورابيل به مساحت 120 هكتار در دو كيلومتري جنوب شهر اردبيل واقع شده است. آب آن شور و حتي براي مصارف كشاورزي نيز غيرقابل استفاده است. شورابيل تنها درياچه طبيعي داخل شهري در ايران مي‌باشد .

اين درياچه در گذشته بسيار شور بوده است، ولي امروزه با افزودن آب شيرين به آن از شوري آن کاسته شده به‌طوري که نوعي ماهي قزل آلا در آن پرورش داده مي‌شود .تا پيش از افزوده‌شدن آب شيرين به اين درياچه، ساکنان منطقه و به‌ويژه کساني که از ناراحتي پوستي و درد مفاصل رنج مي‌بردند، از گل درياچه به پوست خود مي‌ماليدند و از گل آن به شهرهاي ديگر نيز مي‌بردند تا مصرف کنند؛ اما از زماني که آب شيرين به آب درياچه اضافه شده ديگر خاصيت درماني خود را از دست داده‌است.كناره‌هاي درياچه‌ شورابيل از جمله مراكز عمده جذب جهانگرد درون شهري در سال‌هاي گذشته بوده است. اهالي منطقه، اوقات فراغت و روزهاي تعطيل آخر هفته خود را در اطراف اين درياچه مي‌گذرانند.با توجه به احداث تأسيسات جهانگردي – تفريحي كه به تازگي بهره‌برداري از فاز اول آن شروع شده است، انتظار مي‌رود تعداد مشتاقان آن دو چندان شود. اين منطقه كه دسترسي آن به شهر آسان است هم‌چنين در طرح جامع داخل شهر قرار گرفته و پذيراي انبوهي از اهالي شهر در روزهاي تعطيل است.بنابراين، لزوم توجه به گسترش تأسيسات جهانگردي – تفريحي اين مكان به طوري كه بتواند پاسخ‌گوي بيشتر مراجعه‌كنندگان باشد، ضروري است .اين درياچه داراي امکانات تفريحي، ورزشي و فرهنگي بسياري است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها