عصر آذربایجان

گزارش خبر

10 نکته ضروري مخصوص پدر و مادرهاي شاغل

1398/04/05

گروه گزارش: در مطلب زير چند ترفند که توسط افراد مختلف به کار گرفته شده است و به آن‌ها در ايجاد تعادل در کار و زندگيشان کمک کرده است، ارائه مي‌شود.

در زندگي تمام پدر و مادر‌ها لحظه‌هايي وجود دارد که به خود ميگويند هيچ چيزي خوب پيش نمي‌رود. برخي از افراد در اين شرايط تصميمات عجولانه‌اي اتخاذ کرده و دست به تغييرات اساسي مي‌زنند. به طور مثال مشغله کاري خود را کم مي‌کنند و يا کلا جهت رسيدگي بيشتر به فرزندانشان، کار خود را ترک مي‌کنند و حتي ممکن است از شريک زندگي خود بخواهند که اين تصميم را بگيرد. درست است که در اين شرايط اين راهکار‌ها کمک زيادي به شما خواهد کرد، اما بايد توجه داشته باشيد که اين‌ها تنها راه حل‌هاي ايجاد تعادل بين زندگي شخصي و شغلي شما نيستند.
شخصي که در مقطعي از زندگيش با اين مشکل رو به رو شده است استفاده از راهکار موسوم به 5%را پيشنهاد مي‌دهد. اين ايده که توسط daisy wademan dowling در Harvard business review ارائه داده شده است اشاره دارد به اينکه به جاي گرفتن تصميمات عجولانه و خط کشيدن روي زندگي شغلياتان مي‌تواند با به کارگيري چند ترفند ساده به سطحي از انعطاف- پذيري و تعادل در زندگي شخصي و شغليتان برسيد. به طور مثال شما مي‌تواند در هفته يک روز، کارخود را زودتر از معمول خاتمه داده و به منزل برويد و يا بعد از مأموريت‌هاي کاري که پس از ساعت کاري خاتمه مي‌يابد مستقيماً به منزل برويد. اين تغييرات آنقدر بزرگ نيست که بر عملکرد شما تأثير بگذارد و نارضايتي مديرتان را در برداشته باشد، ولي تأثير آن را به وضوح در زندگي شخصي خود خواهيد ديد. به اين ترتيب شما به طور همزمان هم زندگي و فرزندتان را اداره مي‌کنيد و هم مسير خود را در جهت موفقيت شغلي ادامه خواهيد داد.
در ادامه چند ترفند که توسط افراد مختلف به کار گرفته شده است و به آن‌ها در ايجاد تعادل در کار و زندگيشان کمک کرده است، ارائه مي‌شود.
1. بر اساس ساعت کاريتان برنامه ريزي کنيد. شايد اجراي اين گزينه براي همه امکان پذير نباشد، اما قطعاً ارزش مطالعه را دارد. به طور مثال پدر يا مادري که صبح‌ها ديرتر به سرکار مي‌رود زمان کافي دارد تا فرزندشان را به مدرسه ببرد. در مقابل هنگام بازگشت پدر يا مادري که زودتر کارش خاتمه مي‌يابد مي‌تواند فرزندشان را از مدرسه بردارد. در مواردي مي‌توان با هماهنگي رئيس يا مدير خود، صبح‌ها يک ساعت زودتر به سرکار برويد و از آن طرف مي‌تواند براي بردانشتن فرزندتان از مهدکودک يا مدرسه زودتر کارتان را خاتمه دهيد.
2. به همکارانتان اعلام کنيد که شما بايد سر ساعت مشخص محل کارتان را ترک کنيد. با اعلام اين موضوع به احتمال زياد همکارانتان همکاري لازم را با شما خواهند کرد.
3. از سيستم پاسخگويي از راه دور براي مواقعي که محل کار خود را ترک کرده ايد استفاده کنيد. شما مي‌توانيد در موقعيت‌هاي مختلف وقتي از ميز کارتان دور هستيد ايميل‌هاي خود را پاسخ دهيد يا کار‌هاي مشابه به آن که باعث مي‌شود هم به زندگي و فرزنتان برسيد و هم از برنامه کاريتان عقب نمانيد.
4. جهت سلامت ذهن خود يک روز را از فضاي کار دور بمانيد.
5. از سيستم تحويل در درب منزل استفاده کنيد. شما مي‌توانيد خريد‌هاي هفتگي و يا حتي روزانه خود را تلفني و يا آنلاين سفارش دهيد و آن‌ها را درب منزل تحويل بگيريد. بدين صورت زماني را که قرار بود صرف رفت و آمد به فروشگاه و خريد شود را با خانواده خود گذرانده ايد.
6. از زمان نهار خود تا حد امکان استفاده کنيد. اگر مدرسه فرزندتان در نزديکي محل کار شماست مي‌توانيد با هماهنگي مسئولان مدرسه از زمان نهار براي وقت گذراندن با او استفاده کنيد.
7. در هفته يک ساعت بعد از کارتان را به بيرون رفتن با همسرتان اختصاص دهيد. اين برنامه را مي‌تواند به شکلي هماهنگ کنيد که تا قبل از خاتمه زمان مدرسه فرزندتان يک ساعتي را با هم به گردش برويد و مطمئن باشيد که فرزندتان هم با دوستانش لحظات خوشي خواهد داشت.
8. اگر نمي‌توانيد به باشگاه برويد حتماً راهي پيدا کرده و با فرزندتان ورزش کنيد. به طور مثال اگر فرزندتان به دوچرخه سواري علاقه دارد شما هم براي خود يک دوچرخه تهيه کرده و با او همراه شويد. از اين طريق هم ورزش کرده ايد و هم پيوند قوي بين شما و فرزندتان شکل مي‌گيرد.
9. تا جايي که مي‌تواند براي انجام کار‌هاي منزل از نيروي خدماتي کمک بگيريد. درست است که استفاده از نيروي خدماتي براي شما هزينه خواهد داشت و ممکن است براي خيلي از افراد اين هزينه سنگين باشد. اما بايد توجه داشته باشيد که شما در مقابل هم در زمان خود صرفه جويي کرده ايد و هم کارهايتان به صورت حرفه‌اي تري انجام مي‌شود که قطعاً آسودگي خيال شما را نيز در برخواهد داشت.
10. مواقعي که کار‌ها پيچيده مي‌شود راه گريزي براي خود بيابيد. ممکن است شما قادر به انجام هر کاري باشيد، ولي قطعاً رسيدگي به همه امور در يک زمان امکان پذير نيست و بايد توجه داشت که انجام شدن همه کار‌ها بهتر از اين است که به دليل تلاش براي عالي انجام شدنشان زمان کافي براي رسيدگي به همه امور نداشته باشيم. در واقع گاهي لازم است در مواردي آسان گير باشيم.به گزارش عصرآذربايجان به نقل از سلامت نيوز، به طور مثال مهم است که در وعده غذايي فرزندمان مواد مغذي لازم گنجانده شود، ولي نيازي نيست هر روز مانند يک آشپز حرفه‌اي براي تهيه غذا وقت صرف کنيم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها