عصر آذربایجان

گزارش خبر

پیشرفت 83 درصدی پروژه انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه

1398/04/09

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: پروژه انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه دارای پیشرفت فیزیکی 83 درصدی است و باید با تزریق بودجه لازم، هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

سيدهادي بهادري در گفت‌وگوي ويژه شبکه استاني آذربايجان‌غربي در برنامه خانه ملت با اشاره به ابلاغ قانون تجهيز شبکه ايستگاه‌هاي شتاب‌نگاري کشور توسط رئيس‌جمهور اظهار کرد: خوشبختانه اين قانون با راي بالايي توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد.

وي در ادامه با اشاره به موضوع استيضاح وزير ورزش و با اشاره به اينکه با وجود اينکه برخي نمايندگان با فشارهاي وارده، امضاي خود را پس گرفتند اما وي بر موضوع استيضاح تاکيد دارد تصريح کرد: متاسفانه اخيرا شاهد برخي نابساماني‌ها در ورزشگاه‌ها بوده و علاوه بر آن، تمرکز وزير ورزش بر دو تيم فوتبال استقلال و پرسپوليس بوده و از ساير تيم‌ها غافل است.

*تاکيد بر استيضاح وزير کشور

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: علاوه بر آن پيگير استيضاح وزير کشور نيز هستيم چون بي‌توجهي به توسعه سياسي کشور و اينکه با توجه به تقسيمات کشوري و لزوم تبديل روستاهاي بالاي 10 هزار نفر به شهر، اما وزير کشور توجهي به اين مسئله نکرده و خوشبختانه تعداد امضاء کنندگان استيضاح نيز رقم بالايي است.

وي در ادامه نيز با اشاره به اينکه دو موضوع واليبال و درياچه، اروميه را جهاني کرده است افزود: با توجه به اينکه اخيرا شهر اروميه ميزبان يک رويداد مهم بين‌المللي يعني واليبال بود، اما متاسفانه نحوه بليط‌فروشي بسيار ضعيف بوده و متاسفانه کساني که نفوذ داشته و يا افراد نزديک به مسوولان برگزار کننده بودند توانستند بليط مسابقات را تهيه کرده اما آنهايي که بليط تهيه کرده بودند حتي نتوانستند وارد ورزشگاه شوند.

بهادري گفت: با توجه به علاقه وافر اروميه‌اي‌ها به ورزش واليبال و با توجه به اينکه اين شهر به عنوان پايتخت واليبال آسيا شناخته مي‌شود، بنابراين نيازمند احداث يک ورزشگاه 12 هزار نفري در اين شهر هستيم.

*راه‌آهن اروميه به تبريز در مرحله اجرايي

وي به قطار اروميه به تبريز اشاره کرده و اظهار کرد: با وجود اينکه دولت از لحاظ اقتصادي در فشار است اما خوشبختانه تکميل مطالعات امکان‌سنجي آن به پايان رسيده و هم اکنون پيگير»اجراي« پروژه هستيم و حتي دو نفر سرمايه‌گذار نيز در اين زمينه اعلام آمادگي کرده‌اند.

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با ابراز خرسندي از اينکه امسال شاهد بارش‌هاي مناسبي در سطح استان بوده‌ايم افزود: با توجه به اينکه آذربايجان‌غربي يک استان کشاورزي است و با توجه به بارش‌هاي امسال، پيش‌بيني مي‌شود که امسال يک ميليون و 200 تن سيب در استان توليد شود.

*60 درصد سيب کشور در اروميه توليد مي‌شود

وي بيان کرد: 60 درصد سيب کشور در اروميه توليد شده و براي همين بايد براي صادرات برنامه‌ريزي کرده و علاوه بر آن استانداري و سازمان جهاد کشاورزي بايد از امروز محل‌هايي براي فروش سيب‌هاي پاي درختي در نظر گرفته و همچنين قيمت مناسبي را براي فروش اين سيب‌ها مصوب کنند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، بهادري در ادامه با اشاره به موضوع درياچه اروميه گفت: خوشبختانه بارش‌هاي مناسبي که امسال شاهد آن بوده‌ايم سبب شد که وضعيت درياچه بهبود يافته و علاوه بر آن هم اکنون پروژه انتقال آب از زاب داراي پيشرفت فيزيکي 83 درصدي است و بايد با تزريق بودجه لازم، هر چه سريع‌تر به پايان برسد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

پیشرفت 83 درصدی پروژه انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه

خروج

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: پروژه انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه دارای پیشرفت فیزیکی 83 درصدی است و باید با تزریق بودجه لازم، هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها