عصر آذربایجان

گزارش خبر

دلايل محکم براي ضرورت پياده روي

دلايل محکم براي ضرورت پياده روي

1396/08/21

'پياده روي، تنها ورزشي است که کمتر کسي مي تواند از انجام دادن آن به دلايل واهي فرار کند، اما اگر کسي هنوز نياز دارد تا دلايل محکمي براي ضرورت پياده روي بداند توصيه مي کنيم تا انتهاي مطلب با ما همراه باشد.

1) پياده روي از ديابت نوع 2 پيشگيري مي کند: برنامه هاي پيشگيري از ديابت نشان داده اند که 150 دقيقه پياده روي در طول هفته و کاهش فقط 7 درصد از وزن بدنتان (حدودا 5تا7 کيلوگرم) مي تواند 58 درصد خطر ابتلا به ديابت را کاهش دهد.
2)پياده روي قلب شما را نيرومند مي سازد: مطالعه انجام شده دراين خصوص نشان مي دهد ميزان مرگ و مير در ميان مردان بازنشسته اي که روزانه کمتر از 5.1کيلومتر پياده روي دارند دو برابر مرداني بود که روزانه بيش از دو مايل پياده_روي مي کردند.
3)پياده روي قلب شما را نيرومند مي سازد: مطالعه اي که در اين خصوص بر روي 72488 پرستار انجام شد نشان داد افرادي که 3 ساعت يا بيشتر در طول هفته پياده روي داشتند در مقايسه با زناني که پياده روي نداشتند 35 درصد کاهش خطر حملات قلبي و ديگر مشکلات قلبي را نشان دادند.
4)پياده روي براي مغز مفيد است: مطالعه اي که بر روي پياده روي و تأثير آن بر عملکرد هاي ذهني انجام شد نشان داد زناني که معادل يک ساعت و نيم در طول هفته پياده روي داشتند به صورت چشمگيري عملکرد ذهني بهتري را در مقايسه با زناني که کمتر از 40 دقيقه در طول هفته پياده روي داشتند نشان مي دادند.
5) پياده روي براي استخواهايتان مفيد است: تحقيقات نشان مي دهد زناني که يائسگي را پشت سر گذاشته اند و تقريبا 5.1کيلومتر در روز پياده روي دارند چگالي استخوان هاي کل بدنشان نسبت به زناني که مسافت هاي کمتري را مي پيمودند بالاتر بود، همچنين پياده روي براي پايين آوردن سرعت از دست رفتن استخوان_هاي پا نيز بسيار مؤثرست.
6)پياده روي علائم افسردگي را تسکين مي_دهد: 30 دقيقه پياده روي، 3 تا 5 بار در هر هفته به مدت 12 هفته، علائم افسردگي را حدود 47 درصد کاهش مي دهد.
7)پياده روي ميزان خطرابتلا به سرطان پستان و کولون (روده بزرگ) را کاهش مي دهد:زناني که معادل يک ساعت و 15 دقيقه تا 2 ساعت و نيم در هفته پياده روي سريع دارند نسبت به زنان بي تحرک 18 درصد خطر کمتري براي ابتلا به سرطان پستان دارند. 
مطالعات بسياري نشان داده است که ورزش مي تواند از سرطان کولون پيشگيري کرده و در افراد مبتلا به اين بيماري نيز اثرات ورزش منظم به شکل افزايش کيفيت زندگي و کاهش ميزان مرگ و مير ناشي از اين بيماري خود را نشان مي_دهد.
8) پياده روي سلامت عمومي بدن را بهبود مي_بخشد: فقط 3 بار در طول هفته و هر بار 30 دقيقه پياده روي به صورت چشمگيري مي تواند سلامت سيستم قلبي ريوي را تأمين نمايد.
9) پياده روي به شکل مسابقات کوتاه مدت هم سطح سلامتي را ارتقاء مي دهد: مطالعه زنان کم تحرک نشان مي دهد که پياده روي در طي يک رقابت کوتاه مدت (3 مرحله پياده روي 10 دقيقه اي روزانه) منجر به پيشرفت مشابهي در سلامتي شده و يا حداقل منجر به کاهش چربي بدن با افزايش زمان آن مي شود (يک پياده روي 30 دقيقه اي روزانه)
10) پياده روي عملکرد فيزيکي بدن را بهبود مي دهد: تحقيقات نشان مي دهد که علاوه براين که پياده روي تناسب اندام و عملکرد هاي فيزيکي (بدني) را بهبود مي بخشد از ناتواني_هاي جسمي در افراد مسن هم جلوگيري مي_کند.
? چه مقدار پياده روي داشته باشيم؟
دو پيشنهاد در اين مورد وجود دارد:
توصيه اول: 30 دقيقه پياده روي با شدت متوسط براي 5 روز يا بيشتر در طول هفته پيشنهاد مي شود. البته مي توانيد اين 30 دقيقه را به دو زمان 15 دقيقه اي يا 3 زمان 10 دقيقه اي تقسيم کنيد. منظور از شدت متوسط، ايجاد احساس گرما و نفس نفس خفيف در فرد است.
توصيه دوم: انجام 20تا60 دقيقه فعاليت مداوم براي 3 تا 5 روز در طول هفته که ضربان قلب را به 60تا 90 درصد حداکثر ضربان برساند.
دو نکته در مورد پياده روي و کاهش وزن:  1)پياده روي همانند ديگر ورزش هاي هوازي کالري سوز بوده و به کاهش وزن منجر مي شود. البته براي کاهش وزن بايد ورودي کالري به بدن را با رعايت يک رژيم غذايي مناسب کاهش داده و از طرف ديگر خروجي کالري بدن را با داشتن يک فعاليت بدني نسبتا شديد افزايش دهيم تا بدن به يک تعادل انرژي مناسب دست پيدا کند. بنابراين اگر مي خواهيد وزنتان را کاهش دهيد حتي اگر پياده روي زيادي داريد ميزان کالري دريافتي تان را از غذاها کاهش دهيد تا به نتيجه بهتري دست پيدا کنيد.
2) ورزش براي حفظ وزن اهميت بيشتري دارد تا کاهش آن. مطالعات دو دهه اخير دانشمندان نشان مي دهد افرادي که پس از کاهش وزن به ورزش روي مي آورند بسيار بهتر از افرادي که کم تحرک هستند وزن کاهش يافته خود را حفظ مي کنند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از بيوته  نکته آخر: در انتها لازم به ذکر است که پياده روي به عنوان يکي از مفيدترين، در دسترس ترين و کم هزينه ترين ورزشها به راحتي مي تواند جايگاه خود را در زندگي روزمره ما پيدا کند. 
کافي است قسمتي از مسيري را که هر روزه با اتوبوس، اتومبيل شخصي و... مي پيماييم با پياده_روي طي کنيم؛ يعني صبح ها حدودا 20 دقيقه زودتر از خواب بيدار شده تا وقت کافي براي پياده روي صبحگاهي در مسير دانشگاه  محل کار، مدرسه و... داشته باشيم. 
به اين ترتيب حدودا 2 ساعت پياده روي را تنها با20 دقيقه زودتر بيدار شدن به زندگي خود هديه کرده ايم. به ياد داشته باشيم انجام فعاليت بدني هر چند کوتاه مدت و با شدت کم تأثيرات مفيدش را بر بدن ما بر جاي خواهد گذاشت.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

دلايل محکم براي ضرورت پياده روي

دلايل محکم براي ضرورت پياده روي
خروج

'پياده روي، تنها ورزشي است که کمتر کسي مي تواند از انجام دادن آن به دلايل واهي فرار کند، اما اگر کسي هنوز نياز دارد تا دلايل محکمي براي ضرورت پياده روي بداند توصيه مي کنيم تا انتهاي مطلب با ما همراه باشد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها