عصر آذربایجان

گزارش خبر

خسارت ناشی از کرونا بر اقتصاد سنتی آذربایجان‌غربی سنگین است

استاندار آذربايجان‌غربي:

1399/02/22

عصر آذربایجان- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم حرکت به سمت کسب و کارهای آنلاین و استفاده از شبکه مجازی برای توسعه این کسب و کارها گفت: خسارت شیوع کرونا بر اقتصاد استان به ویژه در بخش سنتی بسیار قابل توجه بوده است.

عصر آذربايجان- استاندار آذربايجان‌غربي با اشاره به لزوم حرکت به سمت کسب و کارهاي آنلاين و استفاده از شبکه مجازي براي توسعه اين کسب و کارها گفت: خسارت شيوع کرونا بر اقتصاد استان به ويژه در بخش سنتي بسيار قابل توجه بوده است.

محمدمهدي شهرياري شامگاه يکشنبه در جلسه بررسي تاثير کرونا بر فعاليت‌هاي اقتصادي آذربايجان‌غربي افزود: اقتصاد سنتي استان به تاسي از کشور در دوران کرونا متحمل خسارت‌هاي سنگيني شده و حفظ اشتغال موجود و بازگرداندن کارگران بيکار و تسهيل دريافت منابع بانکي براي رونق توليد از اولويت‌هاي استان در سال جاري است.

وي  اضافه کرد: اگر چه هنوز براي برآورد نهايي خسارت‌هاي کرونا بر اقتصاد استان زود است، اما گزارش‌هاي جمع‌بندي شده تا امروز، خسارت‌هاي زياد به خدمات و بازرگاني، کشاورزي، صنعت و گردشگري را نشان مي‌دهد.

وي با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پرداخت ?? هزار ميليارد تومان تسهيلات براي ?? رسته شغلي بيان کرد: اميدواريم با تخصيص اين تسهيلات بخشي از خسارت‌هاي ناشي از شيوع بيماري کرونا بر پيکره اقتصادي استان نيز جبران شود.

استاندار آذربايجان‌غربي با بيان اينکه فعاليت‌هاي اقتصادي بر بستر سنتي در قياس با فعاليت‌ها در بستر اقتصاد هوشمند دچار خسارت‌هاي بيشتري شده، گفت: کرونا علاوه بر تغييري که در رويکردهاي اجتماعي به وجود آورده، باعث شده تا کسب و کارهاي سنتي براي ماندگاري در عرصه اقتصادي به سمت هوشمندسازي و کسب و کارهاي آنلاين پيش بروند.

شهرياري از دستگاه‌هاي متولي خواست تا در جمع بندي تاثير کرونا بر اقتصاد استان، نظر اتحاديه و تشکل‌هاي تخصصي از جمله اتاق بازرگاني، اصناف و اتحاديه‌هاي گردشگري و کشاورزي را اخذ کنند.

به گزارش ايرنا، بيماري کرونا از اوايل اسفند در کشور و آذربايجان‌غربي شيوع يافته و در اين مدت، بيش از ??? هزار نفر در کشور به آن مبتلا شده که از اين تعداد، افزون بر ?? درصد بهبود يافته اند.

اين رقم در مجموع کشورهاي دنيا به بيش از چهار ميليون و ??? هزار نفر مي‌رسد.

منبع :  

برچسب ها:  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حضور موفقي در بازار روسيه نداريم

رئيس اتاق بازرگاني اردبيل:
خروج

رئيس اتاق بازرگاني استان اردبيل گفت: متأسفانه برخلاف برنامه‌ريزي‌ها حضور موفقي در بازار روسيه نداريم.

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید
خروج

به گزارش عصرآذربایجان، طی روزهای گذشته شاهد تجمع اعتراضی اعضای تعاونی‌ زمین‌های ارتش و توحید واقع در خیابان میرداماد ارومیه مقابل استانداری آذربایجان غربی بودیم.

کوه چهل مر شهيدان اروميه

 
خروج

گروه سيري در استان ها: تک قله مرتفع چهل مرد شهيدان بر روي يک خط الرأس شمالي – جنوبي قرار گرفته که از سمت شمال پس از يک قله 3024 متري بدون نام به قله 3400 متري مرتفع بره عزد و سپس ساير ارتفاعات منطقه متصل مي شود.قله زيباي كوه شهيدان، با نام چهل مر شهيدان كه از قرار معلوم تعدادي از شهيدان 14 قرن پيش در اينجا مدفون هستند و قله آن زيارتگاه و مكان مقدس محسوب مي شود.

بخاری‌های نفتی مدارس آذربایجان شرقی تا مهر ماه جمع‌آوری می‌شود‌

 
خروج

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول آموزش و پرورش جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا اول مهر ۹۸ است.

ارسباران، قربانی بی‌تدبیری‌ها

 
خروج

دوشنبه‌ي سياه 28 مردادماه بود که شعله‌‌هاي خشمناک و سوزان آتش، امان جنگل‌هاي ارسباران را بريد و تن سرسبز آن را سياه پوش کرد، سه روز متوالي ارسباران همچنان در آتش مي سوخت ولي هنوز خبر اين حادثه براي اذهان عموم منتشر نشده بود تا اين‌که ماجراي اين حادثه‌ي تلخ در عصر روز چهارشنبه، سي‌ام مردادماه، به‌صورت گسترده رسانه‌اي و عمق فاجعه برهمگان آشکار شد، اکنون بعد از گذشت 10 روز از واقعه‌ي ناگوار آتش سوزي‌ اخير، 632 هکتار از تن بي جان و خاکستر شده‌ي ارسباران بر جاي مانده است.

نهاد خانواده سقف امن هر انسان

 
خروج

گروه گزارش: خانواده، مناسبت ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين سقف امن هر انسان به شمار مي‌رود.

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

 
خروج

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند.

موسيقي مذهبي اصيل را به گوش مردم برسانيد

 
خروج

گروه گزارش: اغلب نوحه‌خوانان يا روضه‌خوانان اطلاعاتي از موسيقي ندارند. مي‌بينيم که تلويزيون هم نوحه‌خواني آنها را پخش مي‌کند و در نتيجه جوان‌ترها نحوه نوحه‌خواني آنها را مي‌بينند و از همان تقليد مي‌کنند.

شهرستان سويوق بلاغ

 
خروج

گروه سيري در استان ها: "شهر سويوق بلاغ که امروزه به آن مهاباد گفته مي شود يکي از بزرگترين شهرهاي استان آذربايجان غربي مي باشد.

تقویت ۴۰ درصدی پول ملی در برابر کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول

 
خروج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلار در زمان آقای روحانی از ۳ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید که بیانگر رشد قابل توجهی است، حال که دلار از ۱۸هزار تومان به حدود ۱۱ هزار رسیده است، نباید ادعا کرد ارز ۸۰ درصد ارزان شده است.

دانش ‌آموزان اردبیلی به ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه کمک کنند

 
خروج

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: رویداد دانش آموزی ایده‌های نوآورانه دانش‌ آموزان در راستای ترویج استاندارد برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار شد.

فکر تعدي به مرزها با مشت فولادين پاسخ داده مي‌شود

 
خروج

گروه خبر: فرمانده سپاه شهداي آذربايجان‌غربي گفت: اگر دشمن فکر تعدي به مرزهاي اين کشور را داشته باشد با اراده و مشت فولادين مردم و بسيجان پاسخ خود را مي‌گيرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها