عصر آذربایجان

گزارش خبر

کرونا درآذربايجان‌غربي؛ کاهش اميدوارکننده آمار و افزايش نگراني از اميکرون

کرونا درآذربايجان‌غربي؛ کاهش اميدوارکننده آمار و افزايش نگراني از اميکرون

1400/10/19

گروه اجتماعي: وضعيت کرونا در آذربايجان غربي به شرايط بسيار خوبي نسبت به بهار، تابستان و پاييز امسال رسيده و آمارهاي مربوط به ابتلا، بستري و فوت کاهش اميدوارکننده اي داشته ولي به موازات کم شدن رعايت پروتکل ها، نگراني از غلبه سويه اميکرون نيز افزايش يافته است. آذربايجان غربي طي سال جاري 2 خيز قابل توجه شيوع کرونا را در بهار و تابستان تجربه کرده که هرکدام موجب ابتلا و بستري شدن هزاران نفر و فوت صدها نفر دراستان شده بود که البته خيز دوم در تابستان بسيار شرايط ناگوارتري را براي مردم و البته مراکز درماني ايجاد کرد.

گروه اجتماعي: وضعيت کرونا در آذربايجان غربي به شرايط بسيار خوبي نسبت به بهار، تابستان و پاييز امسال رسيده و آمارهاي مربوط به ابتلا، بستري و فوت کاهش اميدوارکننده اي داشته ولي به موازات کم شدن رعايت پروتکل ها، نگراني از غلبه سويه اميکرون نيز افزايش يافته است. آذربايجان غربي طي سال جاري 2 خيز قابل توجه شيوع کرونا را در بهار و تابستان تجربه کرده که هرکدام موجب ابتلا و بستري شدن هزاران نفر و فوت صدها نفر دراستان شده بود که البته خيز دوم در تابستان بسيار شرايط ناگوارتري را براي مردم و البته مراکز درماني ايجاد کرد.

اواخر تابستان امسال بود که اوج خيز پنجم کرونا را نظير بسياري از مناطق دنيا و همه استان هاي کشور در آذربايجان غربي نيز شاهد بوديم و متاسفانه روزها دهها نفر جان خود را از دست مي دادند.
اما با آغاز سريع واکسيناسيون سراسري از اواسط تابستان و به همت دولت سيزدهم، روند کاهشي که انتظار آن مي رفت از اوايل پاييز امسال آغاز شد.
سرعت واکسيناسيون در اين مدت به حدي بود که حتي در برخي روزها از 70 هزار دُز در آذربايجان غربي فراتر رفت و موجب اميدواري مردم نيز شد.
اين امر هرچند کاهش آمارهاي ابتلا را به همراه داشت ولي نگراني از کاهش پروتکل ها با توجه به کاهش آمارهاي ابتلا و شيوع در جمع هاي پزشکي و تخصصي بسيار افزايش يافت تا اينکه سويه اميکرون در کشورهاي آفريقايي رواج يافت و همين امر نگراني ها را دوچندان کرد.
دولت و مسوولان حوزه هاي پزشکي و امنيتي، هرچند اقداماتي را براي جلوگيري از ورود سويه جديد به کار گرفته اند ولي نگراني ها هنوز در خصوص اين سويه جديد باقي است و حتي برخي بر اين اعتقاد هستند که هفته هاي آينده، هفته هاي سخت تري در خصوص شيوع اين سويه خواهد بود.
محدوديت ورود مسافران از مرزهاي آذربايجان‌غربي تا 19 دي ادامه دارد
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي در اين باره گفت: محدوديت ورود مسافران از مرزهاي زميني و هوايي استان براي جلوگيري از ورود سويه جديد، تا 19 دي ماه جاري ادامه دارد.
رضا ابراهيمي افزود: ورود و خروج از مرزهاي هوايي و زميني استان در اين مدت ممنوع بوده و تنها افرادي که شامل هفت بند استثناي ستاد ملي مقابله باشند، به شرط داشتن کارت واکسيناسيون و همچنين تست پي سي آر منفي امکان عبور را خواهند داشت.
وي با بيان اينکه احتمال دارد محدوديت ها دوباه تمديد شود، ادامه داد: دارندگان پروانه‌هاي اقامت معتبر جمهوري اسلامي ايران، دارندگان رواديد تحصيلي اعم از طلاب و دانشجويان خارجي، دارندگان رواديد ورود بازرگانان و تجار، دارندگان رواديد با حق کار، دارندگان رواديد درماني و گردشگري سلامت، دارندگان رواديد سرمايه‌گذاري، دارندگان مهر خروج و مراجعت از پليس مهاجرت و گذرنامه در صورت ارايه کارت واکسيناسيون و داشتن تست پي سي آر منفي در داخل اجازه ورود خواهند داشت.
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي اظهار داشت: همچنين بر اساس ستاد ملي مقابله با کرونا ورود و خروج مسافر از هشت کشور آفريقايي تا مهلت تعيين شده ممنوع است.
ابراهيمي اضافه کرد: ورود مسافران غير ايراني از کشورهاي انگليس، دانمارک، نروز و فرانسه به صورت مستقيم و غيرمستقيم نيز در اين مدت ممنوع خواهد بود.
وي با اشاره به اينکه قدرت سرايت سويه اميکرون بسيار بالاست، گفت: بايد اقناع سازي مردم در راستاي کمک براي جلوگيري از شيوع بيشتر اين سويه با تلاش همگاني صورت گيرد.
89.4 درصد مردم آذربايجان‌غربي حداقل يک دز واکسن کرونا را دريافت کردند
رييس کارگروه اطلاع رساني ستاد دانشگاهي مقابله با کرونا در آذربايجان‌غربي گفت: 89.4 درصد مردم استان تا 13 دي ماه جاري، حداقل يک دُز واکسن کرونا را دريافت کرده اند.
علي افشاني افزود: همچنين 77.4 درصد مردم استان هر 2 دُز واکسن کرونا را تزريق کرده اند.
وي اضافه کرد: تاکنون 2 ميليون و 447 هزار دُز اول واکسن کرونا در آذربايجان غربي تزريق شده که اين روند همچنان ادامه دارد.
رييس کارگروه اطلاع رساني ستاد دانشگاهي مقابله با کرونا در آذربايجان‌غربي ادامه داد: همچنين 2 ميليون و 120 هزار دُز واکسن کرونا در استان تزريق شده است.
افشاني بيان کرد: طبق آخرين آمار، تاکنون نزديک به 263 هزار نفر معادل نزديک به 10 درصد افراد واجد شرايط آذربايجان غربي نيز دُز سوم واکسن کرونا را دريافت کرده اند.
وي با اشاره به اينکه حدود چهارميليون و 830 هزار دُز واکسن در آذربايجان غربي تزريق شده، گفت: از مردادماه امسال، ماهانه به طور متوسط 850 هزار دُز واکسن در استان تزريق شده که نشان دهنده متوسط نزديک به 28 هزار دز در روز است.
اين آمارها در خصوص افزايش واکسيناسيون و کاهش بستري اميدوارکننده است ولي اکثر قريب به اتفاق کارشناسان و صاحب نظران حوزه پزشکي بر اين اعتفاد هستند که اگر رعايت پروتکل ها ارتقا نيابد و به حدود 85درصد نرسد، امکان ايجاد خيز جديد کرونا با طغيان سويه اميکرون وجود دارد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل ازايرنا، احتمال مي‌رود که با شيوع سويه جديد ويروس کرونا به نام "اميکرون"، بازهم شاهد افزايش آمار کرونايي باشيم ولي مي توان با رعايت پروتکل هاي بهداشتي و استقبال بيشتر از واکسيناسيون، جلوي اين مشکل جدي گرفته شود؛ امري که به اهتمام جدي مردم نياز دارد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها