عصر آذربایجان

گزارش خبر

آذربایجان غربی به شمیم عید ولایت و امامت عطرآگین شد

آذربایجان غربی به شمیم عید ولایت و امامت عطرآگین شد

1402/04/16

عصر آذربایجان- سراسر آذربایجان غربی به مناسبت عید سعید غدیر خم، از روز پنجشنبه غرق در نور و سرور و معطر به عطر ولایت و امامت شد.

عصر آذربايجان- سراسر آذربايجان غربي به مناسبت عيد سعيد غدير خم، از روز پنجشنبه غرق در نور و سرور و معطر به عطر ولايت و امامت شد.

به ميمنت عيد امامت و ولايت و به نشانه ارادت به مولاي متقيان اميرالمومنين علي (ع)، عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) از شب گذشته /پنجشنبه/ در مساجد و تکاياي مناطق شهري و روستايي، بوستان‌ها و پارک‌هاي آذربايجان غربي گرد آمده‌ و اين عيد خجسته را گرامي مي‌دارند.

آيين ها و مراسم جشن و شادي به مناسبت عيد غدير طي شب گذشته در بيشتر مساجد و سالن‌هاي اجتماعات و منازل شخصي مردم در شهرهاي مختلف ترتيب يافته که در آن سخنرانان در خصوص فلسفه عيد غدير خم سخنراني کردند.

همچنين سر در مساجد و تکايا، خيابان‌ها و معابر عمومي، ادارات و اماکن مردمي و عمومي به مناسبت اين عيد بزرگ، چراغاني و آذين بندي شده است.

در کنار آيين‌هاي نورافشاني و مداحي‌هاي دلنشيني که در مرکز استان و ساير شهرها گزارش شده‌ مردم شيفته امامت و ولايت با توزيع شربت و نقل و شيريني و طعام عيد سعيد غدير خم را به يکديگر تبريک گفتند.

همچنين براساس يک سنت ديرينه مردم استان به ميمنت عيد سعيد غدير به ديدار سادات مي‌روند و اين عيد بزرگ را تبريک مي‌گويند و به تبرک هديه‌اي از آنان براي افزايش برکت و روزي شان دريافت مي‌کنند.

به يمن اين روز بزرگ، زوج‌هاي جوان در اغلب شهرهاي آذربايجان غربي آغاز زندگي مشترک خود را جشن گرفتند.

به گفته مسوولان شهري، اجراي برنامه‌هاي معرفتي و پرده خواني غدير در سطح استان براي گروه سني بزرگسالان و نوجوانان، دعوت از مبلغين کشورهاي خارجي، برگزاري جلسات متعدد با فعالان غدير و هيات‌هاي مذهبي از جمله آيين‌هاي گراميداشت عيد بزرگ غدير در سطح اين استان است.

برپايي جشن ? روزه غدير (پنجشنبه و جمعه) هفته جاري در خيابان سردار سليماني (امام ?)، به همراه برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و هنري نيز به مناسبت اين جشن فرخنده انجام شد.

آيين‌هاي جشن و شادي همچنان در يک هفته اخير همه روزه در حال اجراست تا هرکسي به طريقي مراتب عشق و ارادت خود را به خاندان امامت و ولايت ابراز کند.

آذربايجان غربي به شميم عيد ولايت و امامت عطرآگين شد

ارسال پست‌هاي مختلف در شبکه‌هاي اجتماعي به مناسبت سالروز اعلام ولايت امام علي (ع)، ارسال پيامک‌هاي تلفني، گفت و گوهاي زنده مجازي با علما و روحانيون در راستاي تبيين بخش‌هاي مختلف واقعه غديرخم و جلب کمک‌هاي مردمي براي اهدا به نيازمندان از طريق شبکه‌هاي مجازي از جمله اقداماتي بود که در اين حوزه انجام شد.

در کنار اين فعاليت‌ها در شبکه مجازي، برخي از جوانان در شهرهاي مختلف استان نيز با هزينه شخصي و به صورت رايگان، اقدام به نوشتن اسامي و القاب امام علي (ع) در پشت خودروهاي شهروندان کردند که اين امر نيز بسيار مورد استقبال مردم و حتي برخي از مسافران تابستاني شهرهاي استان به ويژه اروميه قرار گرفت.

هجدهم ماه ذيحجه سالروز اعلام ولايت امير المومنين علي (ع) با دستور الهي توسط پيامبر بزرگوار اسلام (ص) در محلي به نام غدير خم است.

در اين روز بزرگ که همزمان با حجة الوداع پيامبر اعظم (ص) ترتيب يافت، حضرت محمد مصطفي (ص) با جمع کردن تمامي مسلمانان به حج رفته در آن سال، ولايت حضرت امير المومنين علي (ع) را به گوش مردم رساندند که اين امر برطبق آيات قرآن کريم، اکمال دين و اتمام نعمت هاي الهي بوده است.

اين روز، طبق آموزه هاي اسلامي و روايات صادره از سوي پيامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع)، عيداکبر است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها