عصر آذربایجان

گزارش خبر

بزرگترین افتخار انقلاب اسلامی، مردم سالاری است

بزرگترین افتخار انقلاب اسلامی، مردم سالاری است

1402/05/20

عصر آذربایجان- امام جمعه تبریز بزرگترین افتخار انقلاب اسلامی را مردم سالاری دانست و اظهار کرد: با تمام شبهاتی که دشمن از طریق رسانه‌ها وارد می‌کند و ادعا دارد که در ایران آزادی انتخاب وجود ندارد اما در این 45 سال تمامی انتخابات‌ با حضور مردم و سلایق مختلف برگزار شده و نشان می‌دهد جمهوریت با حضور مردم و تصمیم‌گیری برای سرنوشتشان یک حقیقت تاریخی است.

عصر آذربايجان-  امام جمعه تبريز بزرگترين افتخار انقلاب اسلامي را مردم سالاري دانست و اظهار کرد: با تمام شبهاتي که دشمن از طريق رسانه‌ها وارد مي‌کند و ادعا دارد که در ايران آزادي انتخاب وجود ندارد اما در اين 45 سال تمامي انتخابات‌ با حضور مردم و سلايق مختلف برگزار شده و نشان مي‌دهد جمهوريت با حضور مردم و تصميم‌گيري براي سرنوشتشان يک حقيقت تاريخي است.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل هاشم، در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز به آغاز ثبت نام دوازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره کرد و گفت: از تمام کساني که مي‌توانند باري از دوش مردم بردارند و به رفع مشکلات کمک کنند دعوت مي‌کنم در انتخابات ثبت نام کنند، هر سليقه و هر نگاهي که خود را پايبند قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مي‌داند بايد در برگزاري انتخابات خود را مسئول بداند، نخبگان، جريانات سياسي، احزاب و گروه‌ها براي اين امر سرنوشت ساز بايد وارد ميدان شوند.

وي ادامه داد: برخي از افراد و جرياناتي که به دنبال تحريف انتخابات هستند اولاً بايد بدانند که اين دستاويز نخ نما در هر دوره‌اي توسط معدود سليقه‌ها وجود دارد و حرف تازه‌اي نيست ثانياً ضرر اين تحريم به خودشان برمي‌گردد پس بايد مراقب رفتارهاي دشمن شادکن باشند.

وي با اشاره به اينکه صندوق رأي و انتخابات موجب اميد و اميدواري است، افزود: اين حضور فعال در مرحله ثبت نام به حضور حداکثري کمک خواهد کرد بايد با تمام توان از افرادي که از نظر تعهد و تخصص لازم براي ورود به انتخابات صلاحيت دارند دعوت کنيم تا با اين حضور، مجلسي که زيبنده‌ي اين ملت است اتفاق بيفتد.

وي به چهار راهبرد انتخابات اشاره کرد و گفت: امنيت، مشارکت، سلامت و رقابت چهار راهبردي است که جلوه‌ي باشکوه تري دارد و مجلس دوازدهم نيز بايد نقاط قوت مجالس قبلي را ادامه داده و نقاط ضعف را برطرف نمايد.

وي با اشاره به اينکه روزهاي اخير متعلق به جامعه بزرگ و مؤثر خبرنگاري است، گفت: در طول نزديک به دو قرن سابقه مطبوعات، روزنامه نگاري، خبرنگاري و بعدها فعاليت‌هاي رسانه‌اي و شبکه‌هاي اجتماعي، با شکوه ترين دوره فعاليت خبرنگاران، بعد از انقلاب است.

آل هاشم با بيان اينکه معناي تقوا يعني اينکه خبرنگاران در کنار ضعف‌ها، پيشرفت‌ها را نيز به نمايش بگذارند، افزود: خبرنگار واقعي در کنار گزارش کمبودها، نقدها و غفلت مسئولين از خدمت به مردم، بايد راوي پيشرفت‌ها هم باشد و جامعه نيز طبق فرمايش رهبر معظم انقلاب به ايمان و اميد زنده است و خبرنگاران در ترويج اين مفهوم مسئوليت سنگيني دارند.

وي به بحران آب اشاره کرد و گفت: اين بحران فقط مربوط به کشور ما نيست حتي برخي کشورهاي اروپايي دچار اين بحران شده‌اند اخيراً در گزارشي يکي از نهادهاي اروپايي بحران بعدي اين قاره را مسئله آب دانسته و اعلام کرده يک چهارم اروپا دچار خشکسالي شده و حتي اين مسئله باعث درگيري در برخي روستاهاي فرانسه شده است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه مطالبه مردم از کمبود آب در تابستان مطالبه به حق و به جايي است ادامه داد: سازمان‌ها و ادارات مربوطه بايد براي هميشه اين مشکل را برطرف کنند و با مديريت علمي و عادلانه جلوي اين بحران را بگيرند.

وي بيان کرد: نمي‌شود بخشي از مناطق شهر تبريز دچار قطعي آب باشد ولي برخي مناطق اصلاً دچار قطعي نباشد اين نشان مي‌دهد توزيع آب در استان عادلانه نيست مسئولين استان بايد براي توزيع عادلانه آب در تمامي مناطق به طور جدي وارد عمل شوند.

وي به 21 مرداد ماه به نام حمايت از صنايع کوچک اشاره کرد و افزود: باتوجه به شرايط سخت اقتصادي حاکم بر کشور يکي از بهترين‌ راه‌ها براي ايجاد تحرک و پويش اقتصادي تقويت بنيه‌هاي صنعتي با راه‌اندازي و حمايت از صنايع کوچک و متوسط و ايجاد بستر مناسب براي فعاليت آنها است.

وي با اشاره به اينکه 90درصد صنايع کشور را صنايع کوچک و متوسط تشکيل مي‌دهد، بيان کرد: اين صنايع در توسعه اقتصاد کشور و بحث اشتغالزايي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و چون نياز به سرمايه اوليه بالايي ندارند فشار مالي سنگيني به دولت وارد نمي‌کند پس ضروري است با روش‌هاي مختلف و اعطاي تسهيلات مالي و برگزاري دوره‌هاي آموزشي، در پيشرفت و توسعه آنها گام برداريم‌.

وي به سالگرد تاسيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اشاره کرد و يادآور شد: تلاش ستودني اين شورا در برنامه‌ريزي‌هاي مناسب کشور در مناسبت‌هاي خاص ديني، سياسي، اجتماعي و حمايت حق و انزجار از باطل و ظلم، خود به خود به سرمايه اجتماعي تبديل شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين آل هاشم تصريح کرد: تجديد عهد و ميثاق با امام شهدا و تحقق منويات امام راحل و رهبر معظم انقلاب باعث شده تراز شعور و باور عمومي مردم بصير ايران اسلامي در حساس ترين مقاطع تاريخي، غرب و شرق را دچار ترديد کند.

وي افزود: اين نهاد مولود انقلاب کارکردهاي مهمي براي نظام دارد که يکي از آنها حفظ حضور مردم در صحنه و ديگري حفظ روحيه‌ي انقلابي مردم است.

وي بازگشت آزادگان قهرمان را پس از سال‌ها اسارت در عراق گرامي‌داشت و گفت: اين آزادگان در بند اسارت فداکاري‌هايي انجام دادند که قابل وصف نيست، اي آزادگان عزيز شما سخت‌ترين دوران عصر خود را در اسارت گذرانيده‌ايد جواني و دوران طراوت خود را در راه خدا معامله کرديد، اما ضرر نکرده‌ايد صبر و استقامت خانواده‌هاي شما به اسلام آبرو داده و نظام جمهوري اسلامي را رو سفيد کرده است.

وي در پايان از مسئولان خواست مشکلات آزادگان را برطرف کرده و نگذارند اين مشکلات در پيچ و خم‌هاي اداري وقف يا مورد غفلت واقع شود.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها